امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برپایی کارگاه هنری بوم در بوم در نگارخانه هنرهای معاصر کیش

آموزشی , اجتماعی , فرهنگی , هنری تاریخ انتشار: 99/05/25 بدون نظر   2389 بازدید

اندازه فونت    

برپایی کارگاه هنری بوم در بوم در نگارخانه هنرهای معاصر کیش

به گزارش دولتخانه کیش، به نقل از ایرنا_ کارگاه هنری “بوم در بوم” به بهانه رویداد “جشن نوروز دریایی” در نگارخانه بین‌المللی هنرهای معاصر کیش برپا شده است و در آن ۲۰ هنرمند برجسته در فضایی توام با موسیقی و رنگ گرد هم آمده اند تا آثاری را با محوریت این جشن آئینی خلق کنند.

عنوان کارگاه “بوم در بوم” از سه گونه بوم الهام گرفته است؛ یکی بوم نقاشی ، دیگری بوم دریایی که نام یک کشتی قدیمی در حوزه تجارت است و سومین بوم هم، بوم‌گردی است که از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در کیش محسوب می‌شود.

هنرمندان نقاش،‌عکاس و مجسمه‌ساز حاضر در نگارخانه هنرهای معاصر، هر یک به نحوی در تلاش برای ثبت این آئین کهن ایرانی هستند. از جمله میترا کاویان که فعالیت حرفه ای در زمینه نقاشی را به صورت انفرادی و گروهی در ایران و در سطح بین المللی در کارنامه خود دارد و هنرمند برگزیده درششمین دوره‌ی دوسالانه‌ی نقاشی ایرانی در موزه‌ هنرهای معاصراصفهان است. کاویان که در کارهای خود از نقاشی شرق الهام می‌گیرد معتقد است « در چند سال اخیر در ایران به هنر اهمیت بیشتری داده شده و این رویداد هنری را نیز بستری مناسب برای پیشبرد نقاشی در جزیره کیش» می‌داند. این نقاش برجسته با تکنیک «رنگ اکرولیک» چند اثر زیبا در این رویداد ارایه کرده است.

 در فضای دل‌نواز نگارخانه هنرمندانی دیگر از جمله فریدون امیدی فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه هنر توانسته در منظره پردازی آبستره خود به زیبایی هرچه تمام با ترکیبی از عناصر برجسته کیش مانند آبی دریا و آسمان و رنگ خاکستری جزیره خلق اثر کند. البته او را بیشتر با «کالیگرافی» یا «خط‌نقاشی» می‌شناسند. عضو هیت علمی دانشگاه آزاد تهران ایده برگزاری کارگاه بوم در بوم را  نوعی پویایی برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی- هنری در کیش  و ایجاد فضایی صمیمی و گرد هم‌آیی هنرمندان در کنار یکدیگر می‌داند . او معتقد است که «جشنواره‌ها و ورکشاپ‌ها در ایران نسبت به دیگر کشورها مانند فرانسه و ایتالیا و حتی کشور های عربی توانسته موفق‌تر عمل کنند.»

این نگارخانه علاوه بر نقاشان میزبان هنرمندان مجسمه‌سازی مانند «صادق ادهم» نیز هست. او تقریبا ۲۰ سال است که به نقاشی مشغول و سال ۸۹ مجسمه سازی را در پردیس هنر های زیبا دانشگاه تهران به اتمام رسانده و حوزه تخصصی‌اش تعلیق است . او ورکشاپ‌های گروهی مانند “بوم در بوم” را بستری برای تبادل اطلاعات هنرمندان با یکدیگر می‌داند.

محمد حمزه ای، عکاس و مستند ساز، که گارگردانی مستند چهره های ماندگار را در کارنامه خود دارد و در زمینه نمایشگاه گردانی فعالیت می‌کند، مدیریت هنری رویداد جشن نوروز دریایی را بر عهده دارد . او برگزاری چنین رویدادهایی را شرط لازم برای حفظ و پویایی جامعه می‌داند.

به گفته او کارگاه بوم در بوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورتی نمادین برگزار شده است و آثار هنرمندان از ۱۸ مرداد به مدت یک ماه در نگارخانه هنرهای معاصر در معرض دید عموم قرار خواهد داشت.

ماهان مدون مدیر گردشگری و میراث فرهنگی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز از برگزاری این رویداد در سال آینده به صورتی باشکوه‌تر و بزرگ‌تر خبر داد و گفت پیشنهاد ثبت جشن نوروز دریایی به عنوان میراث فرهنگی مشترک ایران و کشورهای همسایه قرار است در سال جاری در قالب کتاب و همراه با مستندات به یونسکو ارائه شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه