امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اعطای نشان بین المللی گردشگری حلال به خانه مردم شناسی بومیان کیش

اجتماعی , دانشگاهی , علمی , فرهنگی , گردشگری , هنری تاریخ انتشار: 99/09/11 بدون نظر   2487 بازدید

اندازه فونت    

نشان بین المللی گردشگری حلال با حضور رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” به مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اعطا شد.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از ایسنا، محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان “IAUP” در بازدید از خانه بومیان کیش ، نشان بین المللی گردشگری حلال را به موزه مردم شناسی خانه بومیان اعطا کرد و گفت: نکته برجسته در این مکان اصالت است؛ ما در این موزه با نحوه زندگی پیشینیان و اجداد بومیان جزیره کیش آشنا شده و متوجه اهمیت کیفیت و سلامت در نزد گذشتگان می شویم.

وی بر اهمیت ثبت ملی و جهاتی خانه مردم شناسی بومیان کیش تاکید کرد و گفت: با ثبت ملی این مجموعه، دولت به عنوان نهاد حاکمیتی باید در بازسازی و حفظ و نگهداری آن کمک کند.

ملک زاده درباره فعالیت های سازمان جهانی گردشگری با رویکرد ویژه به گردشگری حلال افزود: این سازمان دارای شعب گسترده در جهان بوده و تنها سازمانی است که در حوزه های مختلف کالا و خدمات فعالیت می کند. رستوران ها، آژانس ها، کافی شاپ ها، هتل ها، حمل و نقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی، موزه ها، کشتارگاه ها و حتی حوزه های پولی و مالی از جمله مواردی است که می توانند استاندارد تخصصی و انحصاری گردشگری حلال را از این سازمان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان مالکیت معنوی استاندارد گردشگری حلال در تمام زیرشاخه ها را به ثبت رسانده است و بر این اساس تنها سازمانی است که می تواند استاندارد گردشگری حلال را صادر کند.

وی افزود: این استاندارد در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و تمام کشورهای آسیا و خاورمیانه و حتی کشورهای آمریکای لاتین و کانادا ثبت شده و دارای اعتبار است.

ملک زاده با بیان اینکه شعار سازمان گردشگری حلال”یک جهان، یک حلال است”حلیت، کیفیت، سلامت و اصالت کالا و خدمات را از جمله ملاک ها ی اعطای استاندارد گردشگری حلال برشمرد.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور همچنین از راه اندازی دفتر منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه اتحادیه بین المللی رؤسای دانشگاه های جهان با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش خبر داد و عنوان کرد : بیش از صد دانشگاه معتبر زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند .

وی از تلاش برای ارائه تعریفی نوین از گردشگری در عرصه بین المللی و ثبت جهانی تئوری mft به نام خود خبر داد و افزود: بر اساس این تئوری علاوه بر سه عنصر اصلی انسان، زمان و مکان، محور دیگری به نام ارتقا روح و روان جهت کاهش استرس و آسایش روح و روان به عناصر اصلی گردشگری اضافه شد.

ملک زاده بیان داشت: در بسته های گردشگری علاوه بر فضاهای مدرن و نو، باید مکان هایی برای ارتقاء آسایش روح و روان گردشگر دیده شود. گردشگرانی ایرانی و خارجی همه به دنبال خاطره سازی هستند و با توجه به جایگاه خاطرات در زندگی انسان ها و آینده آنها باید زمینه این خاطره سازی را ایجاد کرد.

همچنین محمد جاسم پور، مدیر موزه مردم شناسی بومیان کیش اظهار کرد: هدف ما از احیا این خانه قدیمی و راه اندازی موزه مردشناسی، حفظ و نگهداری سنت ها و آداب و رسوم بومیان کیش برای نسل های بعدی و همچنین معرفی آن به گردشگران و علاقه مندان بوده است.

به گفته وی خانه بومیان به طور مستقبم برای ۲۰ نفر از بومیان جزیره و به صورت غیر مستقیم برای ده ها نفر ایجاد اشتغال کرده است.

جاسم پور همچنین از اضافه شدن فضاهای جدید در جزیره کیش نظیر اقامتگاه بومگردی و همچنین محلی برای ارائه غذاها و شیرینی های مختلف محلی خبر داد .

وی راه اندازی خانه زنان بومی با هدف ایجاد اشتغال در زمینه صنایع دستی و مواردی مانند تولید کیف های پارچه ای را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

مدیر موزه مردم شناسی کیش از مسئولان درخواست کرد که اماکن گردشگری بومی، اصیل و تاریخی در همه شهرها از جمله جزیره کیش را به گردشگران معرفی کرده و آن را در بسته های گردشگری جای دهند

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه