امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نخستین جشنواره داستان صوتی کیش برگزیدگان خود را شناخت

فرهنگی , هنری تاریخ انتشار: 99/11/02 بدون نظر   3703 بازدید

اندازه فونت    

 
نخستین جشنواره داستان صوتی کیش برگزیدگان خود را شناخت
کیش-ایرنا- نخستین جشنواره داستان صوتی کیش با عنوان «واگویه‌های جنوب» پس از گذشت ۷ ماه، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
 
به گزارش دولتخانه کیش ، دبیر هنری این جشنواره گفت: بعد از برگزاری آیین رونمایی از پوستر در خردادماه و انتشار فراخوان در رسانه‌های مختلف، در نهایت ۵۶ داستان با مجموع زمانی بیش از ۵۰۰ دقیقه به دبیرخانه نخستین جشنواره داستان صوتی کیش ارسال شد و بعد از بررسی ۲۴ داستان راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی، در نهایت هشت اثر نهایی نخستین دوره این رویداد مشخص شدند.
 
امین جوکار ادامه داد: نویسندگان و راویانی از شهرهایی همچون بندرعباس، آبادان، دزفول، تهران، بندرلنگه، شاهین شهر، اندیمشک، کنگان، خرمشهر، جزیره کیش، مسجدسلیمان، تنگستان، ماهشهر، بوشهر، برازجان و اهواز تولیدهای صوتی داستان خود را برای داوری به این رویداد هنری ارسال کردند.
 
وی افزود: به دنبال آن هستیم که ۸ تولید صوتی فینالیست را در قالب یک مجموعه در یکی از وب‌سایت‌های معتبر منتشرکننده چنین آثاری انتشار بدهیم تا عموم جامعه و علاقمندان بتوانند از این آثار بهره کافی را بگیرند.
 
در جمع‌بندی پایانی که توسط هیات داوران اولیت جشنواره داستان صوتی کیش «واگویه‌های جنوب» شکل گرفت، ۳ تولیدکننده داستان صوتی از کنگان، خرمشهر و تهران عنوان‌های اول تا سوم این رویداد ادبی و هنری جنوبی کشور را به خود اختصاص دادند.
 
با اعلام نهایی رضا فیاضی، منصور ضابطیان و امین جوکار، اعضای هیات داوران این جشنواره داستان صوتی، در نهایت محمد بازدار با داستان صوتی «یزله ب.ح» از کنگان برنده تندیس نخست، دیپلم افتخار و جایزه ۴۰میلیون ریالی جشنواره شد.
 
بعد از بازدار، محمد دلال با داستان صوتی «دنگ» از شهرستان خرمشهر عنوان دوم و دیپلم افتخار و جایزه ۳۰میلیون ریالی را به خود اختصاص داد و در نهایت محمد قاسمپور نیز با داستان صوتی «عشق در ایام کرونا» توانست به دیپلم افتخارِعنوان سومی جشنواره و جایزه نقدی ۲۰میلیون ریالی این رویداد هنری دست پیدا کند.
 
بزرگ‌تر شدن جغرافیای جشنواره داستان صوتی
 
رضا فیاضی، و یکی از ۳داور نخستین جشنواره داستان صوتی کیش«واگویه‌های جنوب» گفت: این اتفاق بسیاری از دوستان را واداشت تا قصه‌هایی را بنویسند و روایت کنند که هم به دل ما نشستند و هم به شکل کامل قابلیت اثرگذاری را داشتند. خودِ اتفاق، اتفاق درستی بود به این خاطر که توانست مخاطبان خودش را جذب و جوان‌هایی که به این گونه از ادبیات علاقمند بودند را ترغیب به تولید کند.
 
این پیشکسوت، سینما، تئاتر و داستان ایران خاطرنشان کرد: من حتی فکر می‌کنم برای این اتفاق نیاز است که نقشه ایران را نگاه کنیم و جغرافیای بزرگتری را برای جشنواره داستان صوتی در نظر بگیریم.
 
 
وی تصریح کرد: با بزرگتر شدن این جشنواره شاهد شکل‌گیری روایت‌ها و قصه‌های بسیار زیادتری از سراسر کشور خواهیم بود و اهالی مناطق مختلف با گویش مربوط به محل زندگی‌شان می‌توانند در این رویداد حضوری پررنگ داشته باشند.
 
فیاضی گفت: به این موضوع نیز فکر کردم که چقدر خوب می‌شود بعد از به پایان رسیدن محدودیت‌های کنونی و از بین رفتن اپیدمی کرونا در کشور، به شکل حضوری از این قصه‌ها و گویش‌ها بهره کافی را ببریم.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از شنیدن همه قصه‌های نخستین جشنواره داستان صوتی کیش«واگویه‌های جنوب» لذت بردم ولی برخی از کارها مانند داستان صوتی«عشق در ایام کرونا» یا مثلا قصه‌ای که مربوط به نوشتن عریضه به رییس جمهور بود را بسیار پسندیدم، قصه‌ای که از طنز و بامزه‌گی خاصی برخوردار بود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه