امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تبدیل شرکت سرمایه گذاری از سهامی خاص به عام و اختصاص سهام ترجیحی به کیشوندان و سرمایه گذاران

اقتصادی , بیمه و بانک , تفاهم نامه , سازمان منطقه آزاد کیش , هواپیمایی کیش ایر تاریخ انتشار: 00/02/03 بدون نظر   8449 بازدید

اندازه فونت    

تبدیل شرکت سرمایه گذاری از سهامی خاص به عام و اختصاص سهام ترجیحی به کیشوندان و سرمایه گذاران

تصمیم های مدیریتی در شرایط اقتصادی تورمی که اصل بر مدیریت بدهی ها و هزینه هاست بهترین تصمیمی است که برای مناطق آزاد از جمله کیش باید گرفته شود.

 

به گزارش دولتخانه کیش ناصر آخوندی عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم معارفه مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش گفت ؛

سه ماه آخر سال ۹۷ سازمان منطقه آزاد دچار مشکلات مالی شده بود و حساب های بانکی شرکت سرمایه گذاری هم در شرف مسدودی بود اما در حال حاضر سازمان منطقه آزاد کیش مشکل مالی ندارد و کیش در بین مناطق آزاد وضع بهتری بابت تامین منابع مالی دارد.

وی خطاب به دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت :اکنون سازمان منطقه آزاد کیش منابع مالی خوبی دارد و در شرایط نیاز میشود در فاصله کمتر از ٣ ماه قابلیت نقد شوندگی داشته باشد.

وی در خصوص دلایل این جهش اقتصادی و ثبات در شرایط تحریم و فشارهای افتصادی گفت:مدیریت خوب برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی و تصمیم خوب و مناسب موجب شد رونق در شریان حیاتی اقتصاد جریان یابد.

 

وی به پروژه دامون ساحلی ٢ اشاره کرد و گفت : در سال ٩٧ پس از حدود ۵ سال توقف و مطالبه ١٧٠ نفر از مردم و بازنشستگان، با پیشرفت حدود ٢٧ درصدی مجدد آغاز به کار کرد.

تصمیم مدیران قبلی این بود که سهم حدود ٧٠ میلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری را بفروشند و مبلغ را در دو سال دریافت کنند.

اما با تصمیم مناسب و مدیریت خوب طرح از توقف خارج شد و الان در کمتر از ۲ سال به پیشرفت ٨٠ درصدی رسیده است. وی افزود هم اکنون از قبل فروش تنها بخشی از واحدها های این پروژه بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان سود خالص به منابع مالی سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص یافته است.

 

وی به ترمینال فرودگاه هم اشاره کرد و گفت : این طرح با ١٧٠ میلیارد تومان قرار داد ابتدایی اجرا شد اما سالهاست که به دلیل تغییرات مدیریتی، کمبود منابع مالی، معطل مانده و اکنون ارزش سرمایه گذاری به یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان رسیده که با این هزینه هم ممکن است تکمیل نشود.

وی افزود : با دریافت ٣٠٠ میلیارد تومان اوراق صکوک پروژه مجدد راه اندازی شد.

آخوندی گفت : زمینی که می خواستیم در رهن بانک بگذاریم برای تامین منابع مالی آن موقع ٣٠٠ میلیارد تومان ارزش داشت الان ما به التفاوت ارزش زمین ٢١١ میلیارد تومان به اضافه ٣٨ و نیم میلیارد تومان سود است.

وی گفت : تصمیم های مدیریتی در شرایط اقتصادی تورمی که اصل بر مدیریت بدهی ها و هزینه هاست بهترین تصمیمی است که برای مناطق آزاد از جمله کیش باید گرفته شود.

منطقه آزاد کیش در حال حاضر حدود ٣ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد ۵ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان ارزش افزوده پروژه های سازمان منطقه آزاد کیش است و مشکل نقدینگی ندارند.

 

آخوندی در خصوص برنامه ریزی ۵ ساله سازمان منطقه آزاد کیش تا سال ١۴٠۵ با توجه به قرار داد ٢۵ ساله ایران و چین گفت :ایجاد مرکز ملی آف شور از اولویت هاست که نیاز به حمایت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد دارد.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز تمام معاملات و مبادلات، تامین مالی و خرید و فروش های نفت و گاز و پتروشیمی در هاب منطقه آزاد کیش انجام می شود.

آخوندی گفت : بخشی از این منطقه آف شور بورس بین المللی است و تمام شرکت ها و هلدینگ های صادرات محور فرصت پیدا می کنند محصولات خود را در بورس بین الملل عرضه کنند، تامین مالی را در بورس بین الملل انجام بدهند و سهام خود را در بورس های مطرح جهان عرضه کنند.

آخوندی به توسعه هندورابی نیز اشاره کرد و گفت : با ۴ بانک صورتجلسه امضا کردیم وبا همکاری چند شرکت که در زمینه گاز، نفت و فولاد و تامین منابع مالی فعالیت می کنند شرکت توسعه هندورابی را با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان تاسیس کردیم.

طرح جامع هندورابی با همکاری مشاوران سازمان منطقه آزاد کیش با رویکرد گردشگری تهیه شده است.

وی گفت : اگر جزیره هندورابی راه بیفتد ظرفیت گردشگری کیش افزایش می یابد.

آخوندی در ادامه گزارش خود گفت؛ شرکت سرمایه گذاری که به عنوان شرکت چند رشته ای مجوز فعالیت گرفته است و برای اینکه روی تابلوی بازار سرمایه نمایش داده شود باید از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شود و نیاز به حمایت دبیرخانه برای تحقق این هدف دارد.

وی درخصوص مزایای این طرح گفت : با ارایه ١٠ درصد از سهام شرکت های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری کل سرمایه این شرکت ها را به دست بیاوریم، مدیریت و نظارت شرکت بر عهده منطقه آزاد باقی می ماند و می توانیم سهام ترجیحی هم به کیشوندان و سرمایه گذاران اختصاص بدهیم.

ناصر آخوندی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد فعالیت‌ها درجزیره کیش بر محور گردشگری استواراست، شرکت هواپیمایی کیش را یکی ازمهمترین عوامل موثر در رونق گردشگری این منطقه آزاد برشمرد و افزود: ساکنان کیش و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه خود را مالک هواپیمایی کیش می دانند و به این شرکت به عنوان یکی از پایه‌های اساسی رونق کیش توجه ویژه دارند. وی با تاکید بر اینکه رشد درآمد و سود آوری این شرکت، امکان استفاده از تسهیلات بانکی در جهت توسعه فعالیت‌های هواپیمایی کیش را فراهم می‌کند، گفت: باتوجه به هزینه‌های ثابت شرکت، افزایش تعداد هواپیما‌ها و برقراری خطوط جدید پروازی موجب افزایش درآمد‌های هواپیمایی کیش خواهد شد.

آخوندی همچنین استفاده از توان داخلی در زمینه تامین برخی قطعات و تعمیر قسمت‌هایی از هواپیما‌ها را از جمله راهکار‌های کاهش هزینه‌های شرکت عنوان کرد و گفت:در ماه‌های گذشته در روند تعمیر قسمت‌هایی از هواپیما‌ها با استفاده از توانمندی متخصصان کشورمان برخی قطعات تولید داخل جایگزین استفاده ازقطعات خارجی شده است.

 

عضو هیات مدیره سازمان منطفه آزادکیش با تاکید بر اینکه کاهش پرواز‌های چارتری و فروش مستقیم بلیط یکی از راهکار‌های موثر برای افزایش نقدینگی وسرمایه درگردش شرکت هواپیمایی کیش است، گفت: بی تردید هواپیمایی کیش با همدلی بیشتر برای کاهش هزینه ها، استفاده از یک برنامه مدون و اصولی و ارائه زمانبندی مشخص برای اجرای طرح‌ها می‌تواند رشد بسیار مثبتی راتجربه کند و سازمان منطقه آزاد کیش دراین مسیر از هیچ حمایتی دریغ نخواهدکرد.

 

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، استفاده از مدیران مجرب در بخش بازرگانی شرکت با هدف شناخت مسیر‌های اقتصادی و پردرآمد و تغییر خطوط پروازی شرکت را یکی دیگر از راه‌های ارتقاء سطح درآمدی هواپیمایی کیش برشمرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: در صورت ارائه برنامه‌های آتی شرکت هواپیمایی کیش و نیاز به تامین منابع مالی، سازمان منطقه آزاد کیش آماده است تا با ارائه راهکار‌های متعدد و استفاده ازروش‌های نوین تامین منابع مالی به این شرکت کمک کند.

 

ناصر آخوندی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی کیش ازجمله شرکت‌های مشمول طرح خصوصی سازی است از تلاش جعفر آهنگران برای توقف روند خصوصی سازی کیش ایرخبر داد و گفت: با موافقت مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، نامه درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی برخارج سازی شرکت هواپیمایی کیش از روند خصوصی سازی و استرداد آن به سازمان منطقه آزاد کیش برای سران سه قوه ارسال شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزادو سازمان منطقه آزاد کیش و پذیرش این پیشنهاد، شرکت هواپیمایی کیش بتواند با انگیزه بیشتری برای تبدیل شدن به بهترین شرکت هواپیمایی داخلی تلاش کند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه