امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آغاز به کار درمانگاه کووید ۱۹ در کیش

 

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز به کار درمانگاه کووید ۱۹ در جزیره کیش خبر داد.


 
به گزارش خبرنگار اقتصادی ملی از جزیره کیش، دکتر رضانیا گفت: این درمانگاه با مساحت ۱۰۸ متر مربع، شامل دو اتاق و تجهیزات لازم، در مجاورت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در سفین، با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش آماده سازی و در حال ارائه خدمات به مراجعان دارای علائم ویروس کرونا است.
وی افزود: مراجعین به درمانگاه توسط مراقب سلامت مورد بررسی و ارزیابی از نظر علایم کووید قرار می‌گیرند و پس از ثبت اطلاعات، در صورت نیاز به پزشک ارجاع و پزشک در صورت شک به بیماری کووید ۱۹ ، بیمار را برای انجام نمونه گیری به واحد نمونه گیری ارجاع می‌ دهد.
رئیس مرکز توسعه سلامت گفت:در این درمانگاه پزشک، کارشناس آزمایشگاه، مراقب سلامت و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها کلیه امور مربوط به کووید ۱۹ شامل:معاینه، تهیه لیست نمونه گیری و نوبت دهی، ارجاع بیماران جهت انجام نمونه گیری، ثبت اطلاعات مرتبط توسط مراقبین، جواب دهی آزمایشات، نمونه گیری و صدور گواهی انجام آزمایش انجام می شود.
دکتر رضانیا در مورد ساعات فعالیت این درمانگاه نیز افرزود:همه روزه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر فعالیت این مرکز دایر است.
دکتر رضانیا با بیان اینکه بخش خصوصی توان و ظرفیت بالایی برای پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان را دارد، افزود: از کمک‌های سازمان منطقه آزاد در دوران همه گیری کرونا و ساخت این درمانگاه سپاسگزاریم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر همه بخش‌ها در کیش که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند تمام تلاش خود را معطوف به این کرده‌اند که بحران کرونا کنترل شود.
دکتر رضانیا گفت: همدل شده‌ایم تا کیش زیبا و کشور از این بحران خارج شود و ما خدمتگزاران مردم عزیز در مرکز توسعه سلامت هم، همچون ماه‌های گذشته تمام توان خود را برای این منظور بسیج کرده ایم و همچنان با پشتوانه حمایت و همراهی مردم و مسئولین عزیز تا آخرین لحظه در صحنه هستیم.
سخنگوی شورای سلامت افزود: مردم باید بدانند رعایت دستورالعملهای بهداشتی، انتخابی است که برای زندگی و مقابله با بیماری و خدای نکرده مرگ است و اگر ما می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم رمز آن رعایت دقیق این پروتکل‌ها و قطع زنجیره‌های انتقال است و باید برای رسیدن به این هدف، تلاش کنیم.
دکتر رضانیا با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری ویروس کرونا، عمده انتقال از طریق تماس‌های نزدیک در محل‌های کار و به ویژه محیط خانگی ناشی میشود، افزود: بیماران با علائم کم، که در منزل کار مداوا را پیگیری می‌کنند و دیگر بیماران بستری شده پس از ترخیص از بیمارستان می‌بایست به مدت ۲ هفته پس از تشخیص سرپایی و یا ترخیص از بیمارستان اصول جداسازی از دیگر افراد را رعایت کنند.
وی ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا در کنار رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی می‌بایست وسایل شخصی و همچنین محل خواب و غذاخوری خود را از دیگر افراد خانواده جدا کنند.
سخنگوی شورای سلامت گفت: مبتلایانی که توانایی فراهم کردن این شرایط را ندارند، می‌توانند به نقاهتگاه‌ها مراجعه کنند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه