امروز: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نشست خبری فرماندهی انتظامی کیش با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد

نشست خبری فرماندهی انتظامی کیش با حضور اصحاب رسانه تشکیل شد .

 

کاهش ۳۳ درصدی جرایم کلی در سال ۹۹ ، مهمترین دستاورد پلیس بود که با تلاش شبانه روزی و همکاری مردم به دست آمد.

سرهنگ علی اصغر جمالی در این نشست ابتدا گزارش از عملکرد پلیس ارائه کرد .

وی گفت: ۱۴۰۰ طرح در سال ۹۹ در کیش اجرا شد که خروجی این طرح ها کاهش ۳۳ درصدی جرایم بود .

وی گفت: در حوزه سرقت ۴۳ درصد کاهش داشتیم و کشف وقوع سرقت نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است .

سرهنگ جمالی گفت: سرقت کلان و خرد ۲ درصد کاهش داشته است که با توجه به فشارهای اقتصادی قابل توجه است .

وی گفت: با همراهی و تعامل مردم در حوزه های خود مراقبتی و خود حفاظتی می توان امنیت کیش را حفظ کرد ، وی از مردم خواست از اموال واشیاء خود بیشتر محافظت کنند ، چرا که معمولا سرقت های خرد به دلیل بی توجهی رخ می دهد.

سرهنگ علی اصغر جمالی با اشاره به اینکه در حوزه جرایم سایبری با توجه به اقدامات انجام شده ۵۴ درصد کاهش وقوع جرم داشتیم گفت: ۹۱ درصد جرایم سایبری در پلیس فتای کیش کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش دارد.

فرمانده منطقه انتظامی ویژه کیش از مردم خواست سواد سایبری و فضای مجازی خود را افزایش دهند تا کمتر آسیب ببینند.

وی افزود : ۲۱ طرح در سال ۹۹ در زمینه سالم سازی فضای مجازی انجام شده است که با افزایش این طرح ها در سال ۱۴۰۰ فضای سایبری امن تری خواهیم داشت.

سرهنگ جمالی خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای طرح های حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در حوزه شرارت کاهش ۳۳ درصدی شرارت را داشتیم که حضور به موقع پلیس و گشت زنی مستمر در ثبت این آمار موثر بود ، در حوزه نزاع و درگیری هم ۵۹ درصد کاهش داشتیم .

جمالی گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر با اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر یک بازدارندگی لازم ایجاد شد که در کاهش جرایم و سرقت ها تاثیر گذاشت ، در این حوزه هم موفق شدیم ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کشفیات مواد مخدر داشته باشیم.

دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش ، محل نگهداری معتادان که در استان هرمزگان است مشخص کرد و بیمارانی که به اعتیاد مبتلا هستند در این اماکن درمان می شوند و به آغوش خانواد ه بازمی گردند.

وی با اشاره به هوشمندی پلیس در زمینه کالای قاچاق گفت: در حوزه سوخت قاچاق در سال ۱۳۹۹ ، ۲۹ درصد افزایش کشفیات داشتیم ، مبدا و مقصد سوخت قاچاق جزیره کیش نیست و تمام کشفیات مربوط به سواحل اطراف کیش است که به صورت قاچاق در لنج های به ظاهر صیادی بارگیری می شود و از حوزه کیش عبور می کنند که به سرعت شناسایی و ضبط می شوند.

در حوزه تصادفات ، کاهش ۴۰ درصدی در تصادفات فوتی ثبت شد اما در حوزه تصادفات خسارتی و جرحی که نیاز به رعایت بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی است افزایش وجود دارد.

سرهنگ جمالی نصب چندین دوربین کنترل و پایش سرعت را در اماکن مختلف کیش موجب بازدارندگی از تخلفات راهنمایی و رانندگی از جمله سرعت غیر مجاز دانست و گفت: با نصب این دوربین ها آمار تصادفات خسارتی و جرحی هم کاهش می یابد.

وی در حوزه جرایم مالی و اقتصادی هم گفت: با اقدامات پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی در سال ۹۹ ، ۲۱ درصد کاهش داشتیم .

در سال ۱۳۹۹ طرح ارتقاء امنیت اخلاقی را در تفرجگاهها و اماکن تفریحی اجرا کردیم و با تذکر و ارشاد به افرادی که کمتر به هنجارهای اجتماعی توجه می کنند ، امنیت اجتماعی را برای مردم فراهم کردیم.

وی افزود: در حوزه ارائه خدمات در حوزه فوریتهای ۱۱۰ ، ۵۱ هزار تماس تلفنی داشتیم که ۳۵ درصد آن منجر به اقدام عملیاتی و ماموریتی شد و ۶۵ درصد هم در حوزه راهنمایی و در خواست مشاوره از پلیس بود.

فرمانده انتظامی کیش از ۴۳ هزار مراجعه به کلانتری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: به طور میانگین روزانه ۱۲۰ مراجعه صورت گرفته البته بخش زیادی از مراجعات مربوط به مسافران بود .

سرهنگ جمالی در پاسخ به خبرنگار دولتخانه کیش در خصوص نظارت بر تردد موتورهای برقی گفت: یکی از دغدغه های اصلی پلیس ساماندهی موتور برقی است ، این موتورها پلاک ندارند .

وی افزود : باید برای موتورها عمر مفید در نظر گرفته شود و حتما پلاک روی آنها نصب شود تا پلیس نظارت بیشتری روی آنها داشته باشد.

کلاه نداشتن و صحبت با تلفن همراه از مهمترین تخلفات راکبان موتورهای برقی است.

امیدواریم با تغییر مدیریت و مشخص شدن مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش ، مصوبات شورای تامین اجرایی شود و سازمان منطقه آزاد کیش یا با سرمایه گذاری و یا واگذاری به بخش خصوصی دوربین های پایش سرعت را هم نصب کند.

وی همچنین در خصوص ساماندهی منازل شبانه گفت: نظارت روی این منازل کافی نیست و معاونت گردشگری باید در این حوزه ورود و این منازل را ساماندهی کند ، هنوز اراده جدی در این خصوص نیست .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه