امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کیش خوشمزه رویدادی برای آشتی گردشگران با کیش زیبا  

اجتماعی , اطلاعیه , اقتصادی , تجاری , جشنواره , سازمان منطقه آزاد کیش , گردشگری , هنری تاریخ انتشار: 01/04/25 بدون نظر   1451 بازدید

اندازه فونت    
کیش خوشمزه رویدادی برای آشتی گردشگران با کیش زیبا  

 کیش خوشمزه رویدادی برای آشتی گردشگران با کیش زیبا

رویداد کیش خوشمزه در سه مرحله به منظور رونق گردشگری و توسعه اقتصادی کیش همزمان با عید فرخنده غدیر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش پناهی مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی و رئیس ستاد رویداد کیش خوشمزه در نشست خبری گفت: این رویداد با محوریت جامعه مراکز پذیرایی و مشارکت همه اصناف برگزار می شود و از حضور اصحاب رسانه برای انعکاس خبری این رویداد مهم گردشگری و اقتصادی قدردانی می کنم.
ناصری دبیر و رئیس شورای سیاستگذاری کیش خوشمزه با خیر مقدم به حاضران گفت: مسایلی که اخیرا برای کیش به وجود آمد از جمله زلزله های پی در پی موجب کاهش حضور گردشگران در کیش شد.
وی گفت :هدف اصلی رویداد کیش خوشمزه ایجاد فضایی شاد و خاطره انگیز برای مسافران و به تبع آن رونق گردشگری و اقتصادی کیش است.

ابوالحسنی یکی دیگر از دست اندرکاران رویداد کیش خوشمزه در این نشست گفت :تعامل و همدلی اصناف مختلف به بازگشت رونق کیش کمک می کند.
وی افزود : ما به این هدف متعالی با تعامل بخش خصوصی خواهیم رسید.

رضا رشیدپور مشاوره رسانه ای رویداد کیش خوشمزه گفت: جشنواره تابستانی کیش توسط بخش خصوصی راه اندازی شد و این حرکت خوبی است و ما هم سعی کردیم از افراد توانمند برای برگزاری رویداد کیش خوشمزه استفاده کنیم.
وی گفت: کیش یک مدیر قوی در حوزه تبلیغات و بازاریابی نیاز دارد تا بتواند برنامه ریزی مدونی برای تمام ایام سال در جزیره کیش انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه تلاش شده است الگوهای مناسبی طراحی شود تا گردشگران از فضای گردشگری کیش بهره‌مند شود گفت: بخش خصوصی با حرکت به سمت هدف مشترک تلاش می‌کند به این مهم دست یابد.
رشید پور گفت :رویداد کیش خوشمزه در مرحله ۱ ماهه اول تلاش می کند نقاط ضعف را برطرف کند و در مراحل بعد با قدرت بیشتری کار را ادامه دهد.
رضا رشیدپور مشاوره رسانه ای رویداد کیش خوشمزه توضیحات خود را به دو بخش تلخ و شیرین تقسیم کرد و گفت: ابتدا بخش تلخ ماجرا را شرح می دهم. وی گفت: وضعیت اقتصادی کیش فاجعه است و اگر دولت و حاکمیت تصمیم جدی برای کیش نگیرند کیش به قهقرا می رود.
وی گفت: دیگر منطقه آزاد در سراسر کشور باقی نمانده است با توجه به اینکه برای سرمایه‌گذاری، مالیات و مشوق‌های مناطق آزاد چالش‌های بزرگ ایجاد و بسیاری از این مشوق ها از بین رفته است، سرمایه‌گذاران برای صادرات واردات و سرمایه‌گذاری هزاران مشکل دارند.
وی گفت : کرونا و زلزله های اخیر هم مزید بر علت شد و همه این ها شرایط نامناسبی را در کیش ایجاد کرده است. وی با ابراز تاسف از اینکه در دوسال گذشته که دو دولت قبلی و فعلی سکان هدایت کشور را برعهده داشتند پنج مدیرعامل در جزیره کیش تغییر کرد و این عملکرد بسیار خنده دار و غیر حرفه ای است.
وی گفت :در حوزه مناطق آزاد نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت وجود دارد و چطور میشود مدیر عامل منطقه آزاد کیش در مدت کوتاهی بارها تغییر کند؟ همه اینها به شرایط اقتصادی کیش آسیب می رساند.
رضا رشیدپور با اشاره به اینکه برنامه ریزی در حوزه گردشگری و اقتصاد در کیش وجود ندارد گفت: زیرساخت‌های این منطقه صفر است و اگر به این مسائل توجه جدی کنیم کیش چگونه می‌خواهد به نگین خلیج فارس تبدیل شود؟
وی با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل و گفت: در این حوزه مشکلات فراوانی وجود دارد و مینی بوس ها و تاکسی های جزیره کیش فرسود شدند و اگر برای رفاه نسبی گردشگران ایستگاه های مینی بوس و تاکسی به روز نشود شرایط مناسب برای پذیرایی از مسافران وجود نخواهد داشت.
وی گفت: هیچ برنامه‌ای در کیش وجود ندارد و وضع فعلی کیش آب در هاون کوبیدن است به همین دلیل بخش خصوصی با تمام قوا باید فعالیت کند.
وی با اشاره به اهمیت رویداد کیش خوشمزه گفت :این رویداد در حکم نفس زندگی و پویایی جزیره کیش است.
وی با اشاره به اینکه کیش با شهرهای دیگر از جمله کرج تفاوتی ندارد و بسیاری از کنسرت ها در شهرهای دیگر از جمله تهران و کرج هم برگزار می‌شود و مردم با هزینه های کمتری می توانند از آنها استفاده کنند گفت :آب و هوای کیش و شرایط اقلیمی آن موجب شده است که کیش از امتیاز منحصر به فردی برخوردار باشد و باید از این امتیاز برای توسعه گردشگری کیش بهره برد.
وی با انتقاد از لغو پروازها و کاهش سفر به جزیره کیش گفت :بخش خصوصی که نمی تواند برای کیش پرواز برقرار و پرواز های لغو شده را دوباره راه اندازی کند.
تسهیل گردشگری، ارائه تخفیفات و افزایش پروازها به عهده دولت و حاکمیت است.
رضا رشیدپور با اشاره به اینکه تمام هتل های آنتالیا در ترکیه تا پایان تابستان رزرو شده است گفت: در آنتالیا به اندازه کل ایران هتل وجود دارد و همه این هتل ها تا پایان تابستان تکمیل است.
وی گفت : شرایط گردشگری در کشورهای همسایه به مراتب مطلوب تر از کیش است.
مهمترین دستاورد کیش خوشمزه این است که جامعه صنفی و جامعه خبری دور یک میز در تعامل هستند و می خواهند با تلاش و برنامه ریزی برای کیش پویا تصمیم بگیرند.
وی گفت : با وجود زلزله های اخیر و گرمای زیاد هوا بازهم کیش برای مردم جذاب و لذت بخش است.
رشید پور افزود : شاید تحول اقتصادی نتوانیم ایجاد کنید اما در حد وسع خودمان رویداد کیش خوشمزه را در سه مرحله تعریف کردیم مرحله اول یک ماهه مرحله دوم دوماهه و مرحله سوم تا پایان سال ۱۴۰۱ است.
وی گفت :در مرحله اول مراکز مهم گردشگری کیش بن ۱۰۰ هزار تومانی به همه افراد ارائه می کنند و در مرحله دوم از طریق سامانه نرم‌افزاری و اپلیکیشن تخفیفات و خدمات به مردم ارائه می شود و در مرحله سوم تا پایان سال آفر های ویژه ای برای مسافران در نظر گرفته شده است.
وی افزود : مراسم افتتاحیه عید غدیر در سالن وی آی پی مریم برگزار می شود و همراهی جوامع باعث شده است که رویداد کیش خوشمزه با ظرفیت خوبی برگزار شود.
مشاور رسانه ای کیش خوشمزه خاطر نشان کرد : از هنرمندان مطرح سینما و طنز پردازان و خوانندگان مطرح برای مراسم افتتاحیه دعوت شده است.
بقایی معاون ستادی رویداد کیش خوشمزه نیز در این نشست گفت : از همه دعوت کردیم تا با ارائه نظر های مثبت طوفان های مدیریتی که کیش را افسرده کرده است برطرف کنند و تنها راهکار برطرف کردن این معضل تعامل و اتحاد است که مورد استقبال گسترده هم قرار گرفت.
اطیابی معاون اجرایی جشنواره کیش خوشمزه گفت : از همه برای برگزاری رویداد کیش خوشمزه دعوت به همکاری می کنیم و انتظار داریم رسانه‌ها صدای ما باشند.
وی گفت : همیشه شرایط تعیین تکلیف می کند اما این بار ما می خواهیم برای شرایط تعیین تکلیف کنیم.
وی افزود : پروازهای کیش بسیار کم شده است و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید در خصوص کیش تصمیم اساسی بگیرند این شرکت هواپیمایی که متعلق به جزیره کیش بود چرا باید روزانه فقط سه پرواز به جزیره کیش انجام دهد و در مبدا و مقاصد دیگر فعالیت کند.

اطیابی گفت :در حال حاضر ۴۰۰ کافه رستوران در جزیره کیش فعال است که بیش از ۸ هزار نفر از جمعیت کیش از همین محل ارتزاق می‌کنند وظیفه حاکمیت است که گردشگری را توسعه دهد معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد هیچ اقدامی نمی کند.
برنامه ریزی صحیح برای کاهش بهای بلیط تهران به کیش وجود ندارد وقتی بلیت تهران به استانبول فقط ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از کیش است مردم به جای کیش به ترکیه سفر می کنند.
وی گفت : رویداد کیش خوشمزه آشتی دادن کیشوندان با رستوران هاست چرا که انقدر هزینه‌های رستوران ها بالا رفته است که مردم دیگر توان سرو غذا در رستوران ها ندارند.
ما حاشیه سود را پایین می آوریم تا کیشوندان بیشتری بتوانند از خوراک های رستوران ها استفاده کنند.
اطیابی با اشاره به اینکه در جزیره محصور در آب قرار گرفته ایم و اینجا محدود است و مردم از بازار گردی خسته شدند و به علت شرایط بد اقتصادی حتی دیگر امکان حضور در بازارها را هم ندارند گفت: در مرحله دوم باید به افرادی خدمات دهیم که منازل دوم در جزیره کیش دارند و به صورت مقطعی در کیش زندگی می کند.
کیش خوشمزه باید تا جایی ادامه پیدا کند که یک واحد پولی کیش خوشمزه ایجاد کنیم و مردم بتوانند با بهره‌گیری از این واحد پولی به عنوان آفر از تخفیفات بهره‌مند شوند.
وی گفت چارتر کننده های بزرگ سرمایه‌گذاران برجسته با کیش خوشمزه همکاری می کنند و این همکاری قطعاً به رونق اقتصادی کیش تبدیل خواهد شد.

رضا رشیدپور مدیر رسانه‌ای رویداد کیش خوشمزه هم گفت: خبرگزاری های مطرح باید برای توسعه جزیره کیش جریان سازی کنند، وقتی بی‌بی‌سی مطرح می‌کند طرح رعد در سواحل کیش در حال اجراست قطعاً این رویکرد به کیش ضربه می زند.
وی گفت : رسانه‌های داخلی باید به این موضوع توجه کنند و با انتشار اخبار منفی مسافران را از سفر به کیش منصرف نکند.
سراج مدیر طراحی و آی تی ستاد کیش خوشمزه در این نشست خبری گفت: آفرهای مرحله اول به صورت کاغذی است و در مرحله دوم در بستر وب انجام می شود.
وی گفت :ابتدا مردم کیش و در مرحله دوم علاوه بر کیشوندان به خانه دومی ها و در مرحله سوم همه مردم می‌توانند از این آفر ها بهره مند شود.
وی گفت: هزینه سفر به کیش باید تعدیل شود تا مردم به جای سفر به کشورهای همسایه برای سفر به کیش برنامه‌ریزی کنند.
عبداللهی خبرنگار دولتخانه‌ در این نشست گفت :بخش خصوصی منتظر سازمان منطقه آزاد کیش ماند که اتفاق مطلوبی هم نیفتاد از اردیبهشت پیگیر برنامه جشنواره تابستانی بودیم اما نتیجه‌ای در پی نداشت تا اینکه سرپرست وقت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بدون اطلاع جوامع مختلف از طریق صدا و سیما اعلام کرد: جشنواره چله تابستان برگزار می شود.
وی گفت:به جای آن جشنواره اکنون جشنواره تابستانی به مدت ۱۵ روز آغاز شده است.
وی گفت : یکی از شعارهای جشنواره این است که به رویاهایت فکر کن آیا مردم در ۱۵ روز می توانند به رویاهایشان فکر کنند؟
این شعار بسیار عجیبی است که ایده پردازی درستی برای این سوال وجود ندارد.
نسل جدید و جوان باید بر سر کار بیایند تا با ایده های نو بتوانند به رونق گردشگری کیش کمک کند.
بهمن عبداللهی به آموزش نیروی انسانی شاغل در مراکز پذیرایی هم اشاره کرد و گفت :افراد دوره دیده، سرآشپزهای متخصص و حرفه ای می توانند در افزایش کیفیت خدمات مراکز پذیرایی کمک کنند.
وی گفت در جزیره کیش که محصور در دریا است یک رستوران فاخر غذاهای دریایی نداریم.

ناصری در پاسخ به عبداللهی گفت: جامعه مراکز پذیرایی ۸۵ درصد فعالیت های خود را در مراکز استیجاری ادامه می‌دهد و بسیاری از رستوران ها را به بهانه اینکه در حریم دریا و ساحل هستند به مزایده گذاشتند در صورتی که در کیش حریم دریا و ساحل رعایت شده است و هیچ رستوران این شرایط را ندارد.
یک شرکت وابسته به سازمان منطقه آزاد با قیمت‌های بالا اماکن استیجاری را به مزایده گذاشته است و ممکن است بسیاری از افراد غیر متخصص فقط به همین دلیل که مبلغ بالاتری را اعلام کردند این اماکن را اجاره کنند و این به فعالیت مراکز پذیرایی و به کیفیت خدمات آنها ضربه می زند.
رضا رشیدپور مشاور رسانه ای رویداد کیش خوشمزه در پایان گفت: محوریت رونق اقتصادی است.
قرعه کشی های یک شب درمیان با جوایز ارزنده و قرعه کشی های پایان هفته با جایزه های بزرگ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رویداد کیش خوشمزه است. این رویداد جشنواره نیست و در ایام محرم و صفر هم با موازین اعتقادی فعالیت می کند.
رضا رشید پور گفت: کیش در حوزه گردشگری به واحد پولی نیاز و مسافران می‌توانند با این واحد پولی در جزیره کیش خرید کنند.
وی گفت :مهمترین اتفاقات کیش خوشمزه تبلیغات است البته در این حوزه پارک آبی جایروکوپتر و تله کابین میکا مال هم با رویداد کیش خوشمزه همکاری می‌کند و مردم می‌توانند از خدمات این اماکن هم بهره مند شود.

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه