امروز: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ساماندهی و رفع مشکلات پروژه ها و انبوه سازان با راه اندازی نرم افزار Bim

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , کیش تاریخ انتشار: 01/04/30 بدون نظر   1968 بازدید

اندازه فونت    
ساماندهی و رفع مشکلات پروژه ها و انبوه سازان با راه اندازی نرم افزار Bim

با راه اندازی سیستم نرم افزاری Bim بسیاری از مشکلات پروژه ها و انبوه سازان مرتفع خواهد شد.

مهدی کشاورز مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم اندیشی با اعضای مجمع سازندگان کیش مطرح کرد .

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش در این نشست صمیمی طهمورث قاسمی دبیر مجمع نوآوری و سازندگان کیش گفت: این نشست نشان می دهد که سیاست‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پشت درهای بسته نیست و شفاف عمل می کند و اهل تعامل است.
وی گفت: مجمع سازندگان کیش خانه سازمان منطقه آزاد و مدیرعامل این سازمان است و از ابتدای تشکیل بر پایه توسعه و رونق کیش شکل گرفت.
قاسمی گفت: به ثمر رسیدن پروژه های نیمه تمام که در هویت بصری کیش نقش مهمی دارند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجمع سازندگان کیش است.
وی با اشاره به اینکه تلاش مجمع سازندگان کیش برای تکمیل پروژه های عمومی همچنان ادامه دارد گفت: مجمع سازندگان بازوی عملیاتی سازمان منطقه آزاد کیش است البته انتظاراتی هم از سازمان دارد.
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران قدیمی کیش مشکلات و موانع را مطرح کردند و با توجه به رفع موانع و کمک به توسعه جزیره کیش ابراز کردند مهمترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد موانعی است که بر سر راه توسعه اقتصادی و فعالیت سرمایه‌گذاران کیش وجود دارد.
علیرضا نوری یکی از اعضای مجمع سازندگان کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش نیروی انسانی زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است که بخش زیادی از توان و انرژی سازمان صرف رسیدگی به امور کارکنان خود شود.
وی گفت: با کوچک شدن سازمان منطقه آزاد کیش بسیاری از موانع و مشکلات نیز برطرف میشود.
ملک‌لو سرمایه گذارها پروژه مرکز تجاری کیش گفت ، جابجایی مدیران و بی ثباتی مدیریت ها یکی دیگر از نکاتی بود که مجمع سازندگان کیش به آن اشاره کردند و معتقد بودند قطار توسعه اقتصادی باید در ریل خود حرکت کند و اگر مانع ایجاد شود این قطار از مسیر خود دور می شود.
سرمایه گذاران کیش از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستند موانع سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی را کاهش دهد.
بروکراسی اداری، تعداد معاونت ها و کمیسیون ها یکی دیگر از موضوعاتی بود که مجمع سازندگان کیش به آن اشاره کردند و از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستند با اتخاذ تصمیم های درست به مانع زدایی کمک کند.
مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با سادگی و همدلی با سازندگان و سرمایه گذاران کیش گفتگو کرد و با اشاره به اینکه ناآشنایی به شرح وظایف و ماهیت سرمایه گذاران و فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش موجب شده است انتظارات دو طرف افزایش یابد گفت سرمایه گذاران را از خود میدانم و برای توسعه جزیره کیش حاضرم در چهارچوب قانون با سرمایه گذاران تعامل سازنده داشته باشم.
وی با اشاره به اینکه اگر هر کسی جایگاه خودش را بشناسد می تواند به وظایف خود درست عمل کند گفت: رعایت انصاف و احترام به حقوق دو طرف موجب می شود انتظارات بیهوده از هم نداشته باشیم و بتوانیم در نهایت اتحاد و همدلی موانع را برطرف کنیم.
مهدی کشاورز گفت: در بدنه سازمان منطقه آزاد کیش نگاه کارمندی و نگاه جزیره‌ای موجب شده است برخی کارها معطل بماند.
وی گفت :انجام وظایف در ساعت مقرر و نگاه جزیره های هر معاونت موجب شده است نقص هایی در کار به وجود آید. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ما وارث برخی کاستی ها هستیم و ترک فعل و حرف های غیر کارشناسی که در گذشته انجام شده موجب بروز نقصان و کاستی شده است.
مهدی کشاورز با اشاره به اینکه گفت: زمانی یک مدیرعامل تصمیم نادرستی گرفته و تا الان ادامه پیدا کرد گاهی باید با گفتن یک نه قاطع جلوی بروز مشکلات را گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برخی مراجعه کنندگان ادعا می کنند که از سالها پیش مشکلاتی دارند که حل نشده است و ما با احترام به گفته ها و گلایه های ایشان می پذیریم که مشکلاتی وجود دارد اما من به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چند ماه است که تصدی امور را برعهده گرفته‌ام و بسیاری از مشکلات زمان مدیریت من به وجود نیامده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به طرح های مختلفی که در جزیره کیش در حال اجراست گفت: بسیاری از این طرح ها، وقفه های چند ساله و یا چند ماه دارند که با پیگیری ها و نگاه کارشناسی بسیاری از این طرح ها در حال اجراست.
وی خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: شما از من کیشوند تر هستید و حتماً علاقمندان اصلی جزیره کیش سرمایه گذاران و افرادی هستند که سالها در جزیره کیش تلاش کردند.
وی گفت: در همین مدت کوتاهی که در جزیره کیش خدمت می کنم به این منطقه عشق و علاقه خاصی پیدا کرده‌ام و با تمام وجود و در چهارچوب قانون سعی می کنم مشکلات و موانع را برطرف و برای توسعه اقتصادی و پیشرفت همه جانبه کیش با تلاش همه شما سرمایه گذاران اقدام کنم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت برای توسعه جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است گفت: بسیاری از افراد پس از اجرای طرح قراردادهای سه ماهه در سازمان منطقه آزاد کیش گلایه کردند.
اما من به این اصل معتقدم که وقتی اشکالی در کار وجود دارد باید از یک جایی شروع کرد تا مشکل برطرف شود.
وی گفت: مگر نمی گویید سازمان منطقه آزاد کیش مریض است برای رفع بیماری باید درمان انجام شود گاهی دوران نقاهت کمی طول می کشد گاهی جراحی نیاز است و باید تحمل درد جراحی را نیز داشت.
وی گفت :اعتقادی به برکناری نیروهای سازمان منطقه آزاد کیش ندارم اما کاملاً معتقدم که کارها باید برون‌سپاری شود.
مهدی کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری پروژه‌های بزرگ در جزیره کیش گفت: توجه به برخی پروژه های ماندگار به این دلیل است که این طرح ها مستقیم در توسعه اقتصادی کیش و جلب گردشگر نقش مهمی دارند. تکمیل و افتتاح برخی از این طرح ها موجب می‌شود مسافران بیشتری به جزیره ی کیش سفر کنند و با توسعه گردشگری توسعه همه جانبه در کیش اتفاق می افتد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بهره گیری از نرم افزار های نوین در اجرای پروژه های بزرگ و طرح های اقتصادی گفت: وقتی سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران پیمان همکاری می بندند در قالب نرم افزار های علمی و با برنامه های به روز میتوان از روند اجرای طرح ها اطلاع دقیق پیدا کرد و همین امر به کاهش اختلافات و سرعت پیشرفت کارها کمک می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه نگاه من به جزیره کیش نگاه فراملی و بین‌المللی است گفت: برگزاری بسیاری از برنامه ها و جشنواره ها به ویژه در آستانه جام جهانی به توسعه اقتصادی کیش کمک می کند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با سرمایه‌گذاران صادق هستیم و اگر خلاف این دیده شد حتماً سرمایه گذاران اعلام کنند و قول می دهیم که در موعد مقرر به تمام وعده هایی که داده ایم عمل کنیم. وی با اشاره به وجود ۷۴ کارگروه در حوزه های مختلف سازمان گفت کل انرژی و وقت مدیران و معاونین صرف جلسات و کار گروه های میشد که بعضا با ۱۰ الی ۱۲ کارگروه میشود آنها را برپا و اداره کرد و به سایر امور مردم و سیستم رسید البته در حال ساماندهی ساختار هستیم و اتفاق مهم در شرف انجام است .
وی با اشاره به ظرفیت های جزیره کیش در حوزه گردشگری گفت: با وجود ۴۳ کیلومتر ساحل هنوز گردشگری دریا در کیش رونق زیادی ندارد و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.
وی گفت :کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت‌های گردشگری خود بسیار استفاده کرده اند و جزیره کیش هم برای رونق اقتصادی باید به این ظرفیت ها توجه کند.
وی درخصوص شرکت هواپیمایی کیش هم گفت: بیش از دو سال است این شرکت در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش نیست در این حوزه مذاکرات زیادی انجام شده است یا کیش ایر را به سازمان منطقه آزاد کیش برگردانید یا بدهی ها را پرداخت کنید و یا مدیریت آن را به سازمان منطقه آزاد کیش بازگردانید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به واگذاری اشتباه شرکت آب و برق کیش به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: توزیع و انتقال آب و برق زیر نظر حاکمیت است و باید به سازمان منطقه آزاد کیش بازگردد.
وی با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته توسعه در شرکت آب و برق کیش اتفاق نیفتاده است گفت: امسال تلاش کردیم که ظرفیت تولید برق را افزایش دهیم اما هنوز هم کافی نیست.
وی به ظرفیت سوارکاری جزیره کیش هم اشاره کرده کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری در این حوزه طرح دارد سازمان منطقه آزاد کیش استقبال می کند.
وی با اشاره به اینکه کرونا ضربه زیادی به گردشگری جزیره کیش زد گفت: زلزله های اخیر هم موجب شد مسافر کمتری به جزیره کیش سفر کند که البته باید گفت این زلزله ها آسیبی به جزیره کیش وارد نکرد و خسارتی ایجاد نشد.
وی از رسانه‌ها خواست اخبار نادرست را منتشر نکنند و با نقد دلسوزانه و با انتشار اخبار امید بخش به توسعه جزیره کیش کمک کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش پایانی صحبت‌های خود به راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش متولی درمان نیست و در این حوزه بودجه هم ندارد تامین اجتماعی با ۳۹۱۰۰ بیمه شده و درآمد ۳۵ میلیارد تومانی در ماه باید به بیمه شدگان خدمات ارائه دهد و اینکه می‌گویند بیمارستان کیش دولتی است حرف نادرستی است چراکه بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود و کادر درمانی بیمارستان را دانشگاه علوم پزشکی باید تامین کند. پیش از این جلسه اعضای بنیاد میرمیران از جمله مهندس حمید میرمیران و مهندس علی اکبری طراح ساماندهی سواحل کیش به همراه مدیریت Gis معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش شرایط ساماندهی و جانمایی بخش های مختلف تفریحی و گردشگری و خدمتی توریستی ۴۳ کیلومتر از نوار ساحلی کیش را توضیح داده و در مورد نحوه واگذاری و سرمایه گذاری و بهره برداری به بحث گفتگو پرداختند .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه