امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تلاش برای افزایش سهم بانوان در اقتصاد کیش

آموزشی , اجتماعی , اقتصادی , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , هنری تاریخ انتشار: 01/07/16 بدون نظر   1238 بازدید

اندازه فونت    
تلاش برای افزایش سهم بانوان در اقتصاد کیش

تلاش برای افزایش سهم بانوان در اقتصاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در تلاش هستیم سهم بانوان جزیره از زمامداری امور از جمله فعالیت های اقتصادی گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش،، مهدی کشاورز پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی بانوان فعال در حوزه گردشگری جزیره اظهار کرد: بانوان بیش از ۴۴ درصد از جمعیت کیش را تشکیل می دهند که لازم است نقش آنان در زمامداری امور مختلف نسبت به این سهم برابری داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این راستا سازمان منطقه آزاد کیش در برون سپاری ماموریت ها و مناقصه ها به دنبال اولویت دادن به جوامع مختلف از جمله بانوان با سهمی ویژه است.
وی با اشاره به اینکه خود بانوان نیز باید برای رسیدن به نقطه ایده آل تلاش بیشتری داشته باشند گفت: توسعه زیرساخت ها و زمینه های تفریح بانوان از جمله حوزه ورزش از دیگر اولویت هایی است که در این سازمان دنبال می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه گفت: تجربه ثابت کرده بانوان در حوزه های مختلف توانسته اند ماموریت های محوله را به درستی مدیریت و اجرا کنند و در این راستا با توجه به ظرفیت های کیش در حوزه گردشگری ارتقای نقش بانوان با حمایت های ویژه ضروری است.
یاسر شاه پیری افزود: فعالیت در حوزه گررشگری تخصصی از جمله مد و لباس، غدا از محورهایی است که در آن باید برای زنان اولویت های ویژه ای قائل شویم.
رییس اداره امور زنان سازمان منطقه ازاد کیش نیز در این جلسه گفت: نقطه عطف چشم انداز این جزیره توسعه و رونق گردشگری است و گام نهادن در این مسیر نیازمند نگاه همه جانبه به تمام فعالان آن از جمله بانوان است.
عالمه خسروی با اشاره به اینکه طبق اعلام انجمن جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۴ درصد از فعالان گردشگری دنیا را زنان تشکیل داده اند یادآور شد: توانمندی زنان در حوزه های صنایع دستی و گردشگری و انطباق این صنعت با وظایف مادری از جمله دلایلی است که زنان در صنعت توریسم حضوری قدرتمند دارند.
وی افزود: در جزیره کیش نیز بانوان در بیش از ۷۰ نوع فعالیت مرتبط با گردشگری  از جمله صنایع دستی، تولید غذا، راهنمای کردشگری، ورزش و عرصه های هنری فعالیت دارند.
نشست هن اندیشی بانوان فعال در حوزه‌ گردشگری از مجموعه نشست های به وقت گفت و گو برگزار شد، به وقت گفت و گو با هدف توسعه و اعتلای نقش بانوان در اقتصاد کیش در دوره های مختلف ماهانه و هفتگی برنامه ریزی شده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه