امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

پیگیر واردات خودرو و حذف مالیات بر ارزش افزوده و ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در مناطق آزاد هستیم

پیگیر واردات خودرو و حذف مالیات بر ارزش افزوده و ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در مناطق آزاد هستیم

پیگیر واردات خودرو و حذف مالیات بر ارزش افزوده و ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در مناطق آزاد هستیم

 

حجت اله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در حاشیه بازدید از طرح های در حال اجرا و واحدهای فعال صنعتی جزیره کیش گفت: منطقه آزاد کیش هفتمین منطقه آزادی است که در دوره جدید مدیریتی بنده سفر کرده ام و می توان گفت بخش گردشگری تخصصی کیش پیشرفت چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش حجت الله عبدالملکی گفت می توان اعلام کنیم این منطقه آمادگی کامل برای میزبانی تیم های ملی فوتبال را دارد و دیگر نیازمند سفر به کشورهای دیگر نیستیم.

🔹️دبیر شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: ورزش های دو میدانی ، پرش سه گام، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک، دو صد متر و دیگر رشته ها نیز می توان گفت که جزیره کیش آماده برگزاری اردو های تیم های ملی تخصصی است.

🔹️وی عنوان کرد: ترمینال فرودگاهی کیش یکی از مهم ترین زیرساخت های گردشگری کیش است که به سرعت در حال تکمیل شدن می باشد که با بهره برداری از این پایانه ظرفیت تردد مسافر به جزیره ۲ برابر افزایش می یابد.

🔹️عبدالملکی ساخت مسکن ملی را یکی از اولویت های مهم برشمرد و افزود: ساخت مسکن ملی یکی از اولیت های جدی ما است که به تمام مدیران مناطق آزاد اعلام کردیم که باید زمین مورد نیاز تامین گردد و در همین راستا برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برنامه هایی داریم و پیگیر این موضوع هستیم.

🔹️دبیر شورایعالی مناطق آزاد در زمینه معافیت های مالیاتی گفت: معافیت های مالیاتی مناطق آزاد موضوعی است که در سطح ملی پیگیر آن هستیم. متاسفانه در قانون مالیات بر ارزش افزوده اشکالاتی وجود دارد که این موضوع در دولت نیز مطرح شد که با اصلاح قوانین پیگیر برطرف شدن این مسئله هستیم.

🔹️عبدالملکی محدودیت واردات خوردرو به مناطق آزاد را حاصل تصمیم گیری های ملی در خصوص مصارف ارزی کشور عنوان کرد که با توجه به تصمیم هایی که در دولت قبل برای کنترل نرخ ارز گرفته شده بود محدودیت های در واردات خودرو اعمال شد که با توجه به قوانین مادر واردات در مناطق آزاد باید آزاد باشد و ما از طریق وزارت اقتصاد و دارایی پیگیر حل این مسئله هستیم تا ان شاالله در هفته های پیش رو خبرهای خوبی برای ساکنین مناطق آزاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از نیازمندی های همه مناطق ازاد کشور است که در مناطق نیازسنجی شده و با توجه به سیاست های ارزی کشور از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت صمت پیگیر حل این موضوع هستیم.

عبدالملکی در خصوص رفع موانع صادرات از مناطق آزاد گفت: برخی از شرکت های مستقر در مناطق آزاد گرفتار نا هماهنگی ها بین دستگاه های متولی شده اند، بر اساس قانون ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، به صراحت قید شده که بالاترین مقام از طرف دولت در مناطق آزاد مدیرعامل سازمان آن منطقه است و مابقی دستگاه ها باید اختیارات خود را تفویض کنند، متاسفانه بخشی از موانع صادرات در شرکت همانند ساز بافت که محصولات زیست فناور تولید می کند مربوط به این ناهماهنگی ها است.

حجت اله عبدالملکی در پایان با اشاره به نارضایتی از به تعویق افتادن حقوق و مزایا بخشی از کارگران یکی از واحدهای صنعتی فعال کیش گفت: طبق قانون کارفرما باید تمامی حقوق تضییع شده کارگران را پرداخت کند و در زمینه پرداخت مجموعه مشکلی دارد با مساعدت تا جایی که شود مشکل را برطرف می کنیم با این حال پیگیر حل این موضوع هستیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه