امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آغاز استاندارد سازی واحدهای پذیرایی برای اولین بار در جزیره کیش

اجتماعی , استاندارد , جشنواره , گردشگری , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 02/08/01 بدون نظر   475 بازدید

اندازه فونت    
آغاز استاندارد سازی واحدهای پذیرایی برای اولین بار در جزیره کیش

آغاز استاندارد سازی واحدهای پذیرایی برای اولین بار در جزیره کیش

 سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به عزم دولت برای توسعه صنعت گردشگری، گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی، بهسازی و اتمام طرح‌های هتل سازی در کیش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش «مهدی ادیبان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برای هزینه در بخش طرح‌های هتلینگ جزیره کیش اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۶۰ درصد از این اعتبار یعنی ۱۲ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های مصوب هزینه شده و مابقی نیز به زودی تزریق می‌شود.

وی به آغاز بازنگری در طرح‌های هتلینگ جزیره کیش اشاره کرد و افزود: طی چهار ماه گذشته بیش از ۳۵ طرح نیمه کاره هتل سازی در جزیره مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا عملیات احداث هفت هتل دوباره از سر گرفته شد.

صنعت گردشگری، یک صنعت عرضه محور است و نباید آن را با یک صنعت تقاضا محور اشتباه گرفت؛ برای جذب گردشگران نخست باید امکانات و جاذبه‌های لازم ایجاد شود که در این راستا صنعت هتلینگ نقش محوری دارد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با برخی انتقادات مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه « تعداد فعلی هتل‌های کیش پاسخگوی تقاضای گردشگران است و نیازی به احداث هتل‌های جدید نیست»، بیان کرد: صنعت گردشگری، یک صنعت عرضه محور است و نباید آن را با یک صنعت تقاضا محور اشتباه گرفت؛ برای جذب گردشگران نخست باید امکانات و جاذبه‌های لازم ایجاد شود که در این راستا صنعت هتلینگ نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره گردشگری، به هر اندازه‌ای که در کیش هتل احداث شود، تقاضای لازم را نیز به دنبال خواهد داشت؛ ما کارکردهای متنوعی از هتل‌ها نیاز داریم تا جاذبه‌های لازم برای گردشگران ایجاد شود؛ هتل‌های کیش باید توسعه بر محور سرگرمی را در دستور کار قرار دهند.

«ادیبان» با تاکید بر نقش موثر صنعت هتلینگ در میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی، گفت: صنعت هتلینگ جزیره کیش باید نهایت استفاده از شرایط جغرافیایی و طبیعی را در توسعه خود به کار گیرد.

وی با بیان اینکه، هتل‌های موجود در جزیره کیش باید استاندارد سازی شوند، افزود: این صنعت باید به صورت مداوم خود را ارتقاء دهد؛ ستاره هتل‌های کیش باید به طور مستمر بررسی و بروز رسانی لازم توسط مالکان انجام شود.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: برای استاندارد سازی و بررسی مستمر کیفیت خدمات ارائه شده از سوی هتل‌ها، نیازمند همکاری تنگاتنگ با جوامع صنفی هستیم.

آغاز استاندارد سازی واحدهای پذیرایی برای اولین بار در جزیره کیش

وی از آغاز استاندارد سازی واحدهای پذیرایی برای اولین بار در جزیره کیش خبر داد و بیان کرد: بررسی ۳۰۰ واحد پذیرایی آغاز شده است؛ به دنبال طرحی هستیم که هر واحد پذیرایی نسبت به ستاره‌ای که کسب می‌کند، مجاز به قیمت گذاری باشد.

«ادیبان» ادامه داد: اجرای این طرح در کلوپ‌های دریایی موفقیت آمیز بوده و امروز این کلوپ‌ها با توجه به درجه‌ای که دارند، مجاز به قیمت گذاری خدمات هستند.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه، لازمه توسعه گردشگری تغییر نگرش نسبت به این صنعت است، گفت: لحاظ مبانی تخصصی و فنی در حلقه‌های تصمیم گیری ضروری است.

وی ادامه داد: لازمه توسعه این صنعت در جزیره کیش، فرهنگ سازی و مشارکت عمومی است؛ این جامعه است که می‌تواند از لحظه ورود تا خروج یک مسافر دیدگاه متفاوتی در وی ایجاد کند که در نهایت منجر به احساس رضایت در گردشگر شود.

«گردشگری» در مدارس کیش تدریس می‌شود

«ادیبان» از آغاز آموزش‌ مباحث گردشگری در مدارس کیش تحت عنوان «روز گردشگری» خبر داد و اظهار کرد: آموزش عوامل هتل و فعالان این عرصه نیز بسیار ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.جزیره کیش حدود ۵۰ هتل فعال دارد

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه