امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کیش اینوکس» فرصتی برای تصویر سازی از ماهیت اصلی مناطق آزاد

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , فناوری تاریخ انتشار: 02/08/17 بدون نظر   268 بازدید

اندازه فونت    
کیش اینوکس» فرصتی برای تصویر سازی از ماهیت اصلی مناطق آزاد

کیش اینوکس» فرصتی برای تصویر سازی از ماهیت اصلی مناطق آزاد

 

مشاور فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و دبیرمجمع سازندگان کیش گفت: «کیش اینوکس» بزرگترین رویداد اقتصادی کشور و فرصت خوبی برای معرفی مزییت‌ها مناطق آزاد و تبیین واقعیت‌های این مناطق است.
«طهمورث قاسمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه نمایشگاه «کیش اینوکس» از نظر ماهیت و جنس برگزاری موثرترین و تخصصی ترین نمایشگاه حوزه های مالی و پولی کشور است، اظهار کرد: این نمایشگاه محلی برای حضور بخش خصوصی در کنار دولت و حاکمیت به عنوان مهمترین بازیگردان‌های اقتصادی کشور است.
وی افزود: به واسطه کنار هم قرار گرفتن دولت و بخش خصوصی، کارشناسان و صاحبنظران هر دو حوزه نیز می‌توانند در تعامل با یکدیگر و برگزاری نشست‌ها (B۲G ) و ( B۲B) به راهکارها و راهبردهای خوبی دست یابند.
قاسمی افزود: از جنبه دیگر در حوزه گردشگری نیز برگزاری این نمایشگاه با حضور هشت هزار نفر که به شکل های مختلف با این رویداد در ارتباط هستند می تواند به گردش چرخ های اقتصادی و فعال شدن زنجیره خدمات گردشگری جزیره کمک کند.
وی با اشاره به کیفیت بالای نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه افزود: نشست های تخصصی که در حاشیه این رویداد مهم و موثر برگزار می‌شود می‌تواند به تولید محتوا و آگاهی بخشی مهمی منجر شده و کانونی برای ارتباطات موثر حاضران بدل شود.
دبیر مجمع سازندگان کیش با اشاره به حضور فعال این مجمع در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ بیان کرد: ما نیز به عنوان مجمع سازندگان چندین فرصت را هدفگذاری کرده‌ایم که امیدواریم در این نمایشگاه از آن‌ها بهره لازم را ببریم.
برگزاری نشست های تخصصی بین بخش خصوصی با یکدیگر و با تصمیم گیران و تصمیم سازان در دولت با هدف رفع مسائل و مشکلاتی که در مناطق آزاد مانند مباحث گمرکی و مالیاتی همچنین برخورداری از مزیت های قانونی مناطق آزاد از دیگر مواردی است که به گفته قاسمی می‌توان به عنوان نقاط قوت این نمایشگاه به آن اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تلاش برای احیاء و بازگشت مزیت‌های مناطق آزاد و اجرایی شدن ماده ۱۴ قانون مناطق آزاد که به نوعی موقوف الاجرا شده است از مباحثی است که در این نمایشگاه می توان به آن پرداخت.
«قاسمی» یکی از مشکلات اصلی مناطق آزاد را بی توجهی به مزیت‌های معافیتی در این مناطق عنوان کرد و گفت: باید فهم درستی از کارکرد اصلی مناطق آزاد در این رتبطه داشت.
وی با بیان اینکه در حقیقت مناطق آزاد و کارکردهای آن به معنای واقعی نیازمند تبیین است، افزود: وقتی ما در این نمایشگاه حدود ۲۴۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری داریم،این ها ابزارهای موثر وکارآمدی هستند برای اینکه تصویر واضح، شفاف مناسب و مفیدی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد را به کشور معرفی کنند.
دبیر مجمع سازندگان کیش با تاکید بر اینکه باید همه بپذیرند که منطقه آزاد کیش پیشرو در بین مناطق آزاد کشور است تاکید کرد: باید از کیش به عنوان پایلوت مناطق آزاد کشور بهره گرفت و با استفاده از مزیت‌های قانونی فرصت رشد و توسعه به این منطقه داد.
وی با گلایه از اینکه برخی به تمام مناطق آزاد با یک دید نگاه می کنند افزود: نباید به همه مناطق آزاد با توجه به موقعیت‌ها، داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متفاوت به یک دید نگاه کرد.
به گفته دبیر مجمع سازندگان کیش، «کیش اینوکس» بهترین فرصت برای نمایش یک تصویر واقعی از کیش و به طور کلی مناطق آزاد، به کسانی است که تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه های اقتصادی کشور هستند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه