امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

افتتاح طرح های مرکز نگهداری بیماران عفونی ، کرونایی و پارلمان زنان کیش

اجتماعی , اقتصادی , بیمارستان کیش , سازمان منطقه آزاد کیش , عمران و شهرسازی , فناوری تاریخ انتشار: 99/06/12 بدون نظر   3873 بازدید

اندازه فونت    

افتتاح طرح های مرکز نگهداری بیماران عفونی ، کرونایی و پارلمان زنان کیش
در سفر یک روزه مشاور رئیس جمهور به جزیره کیش از چندین پروژه عمرانی ، گردشگری ، زیربنایی بازدید بعمل آورد و دو طرح مرکز نگهداری بیماران عفونی،کرونایی وپارلمان زنان کیش را افتتاح کرد .

به گزارش دولتخانه کیش ، دبیر شورایعالی مناطق آزاد با سفر به جزیره کیش از چندین پروژه عمرانی ، گردشگری ، زیربنایی بازدید بعمل آورد .
در این سفر یک روزه مرتضی بانک از باند جنوبی و ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش ، کارخانه زمهریر کیش ، شرکت سام کیش چوب ، هتل پاناروما و تعدادی از پروژهای عمرانی و زیرساختی جزیره کیش بازدید کرد و در انتها دو طرح مرکز ویژه نگهداری بیماران عفونی و کرونایی (فیاک) با ظرفیت ۴۴ تخت و پارلمان زنان کیش توسط وی افتتاح شد .

در حاشیه این بازدیدها مرتضی بانک گفت :
با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی که در آن قرار داریم ، در مناطق آزاد بیش از ۶۰ درصد افزایش سرمایه گذاری در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ را داشتیم که این نشان دهنده اجرایی شدن برنامه های اقتصادی است ، اما با شرایط کرونایی بوجود آمده در حوزه گردشگری با کاهش گردشگر مواجه هستیم که نقطه اوج آن ایام اسفند ، فروردین و اردیبهشت بود ، خوشبختانه از ماه های خرداد ، تیر و مرداد ، ماه به ماه گردشگری رو به رشد است .
دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد رضایت مند دانست و اظهار کرد : مناطق آزاد در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته که نسبت به سال ۹۷ ، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، این رقم در بخش ریالی افزایش را نشان می دهد و در بخش ارزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار ، سرمایه‌گذاری شده است که نشان می دهد علی‌رغم تحریم‌ها اشتیاق برای سرمایه‌گذاری به دلیل نیازمندی بازار داخلی و افزایش قیمت ارز در صادرات برای سرمایه‌گذاری مناسب تر می باشد .
مرتضی بانک مناطق آزاد ارس و کیش را دو منطقه موفق اقتصادی معرفی کرد که بیشترین نرخ سرمایه گذاری را دارند و در آینده نزدیک (بیست شهریور) مجموعه ای از پروژه ها توسط ریاست محترم جمهوری به افتتاح می رسد .
رقم سرمایه گذاری در این پروژه ها حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش های تولیدی ، کشاورزی ، گلخانه ای ، هتلی ، مخازن ذخیره نفتی اسکله های مورد نیاز و همچنین پروژه نیروگاهی است .
وی درباره نقش مناطق آزاد در توسعه صادرات غیر نفتی بیان کرد ؟ مناطق آزاد و ویژه یکی از اهداف شان تولید و صادرات است و سهم فراوانی را در صادرات دارند .
از درگاه مناطق آزاد و ویژه حدود ۴۰ درصد صادرات کشور انجام می شود و خوشبختانه روند صادرات از سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۱۰ برابر شده و این روند ادامه دارد .
بخشی از صادرات از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور و بخشی به سرزمین اصلی است . در سال حدود ۱۸ ، ۱۹ و الی ۲۰ میلیارد دلار صادرات به خارج از کشور از این مناطق انجام می گیرد .
دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، توسعه اقتصادی بدون ارتباط با جامعه محلی و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی ابتر دانست و یکی از اهداف مناطق آزاد را به کارگیری چهره های فرهنگی عنوان کرد که باید همپیای رشد اقتصادی رو به جلو گام بردارد ، وی اظهار کرد که حدود ۱۰ درصد اعتبارات مناطق آزاد به فعالیت های فرهنگی اختصاص داده شده است ، در جزیره کیش نیز فعالیت در این خصوص بالا می باشد هنرمندان و فرهیختگان بسیاری در کیش داریم .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : در جزیره کیش هم به دلیل ظرفیت‌های بالا و زیرساخت های مناسب گرایش به سرمایه گذاری به شدت مورد توجه سرمایه گذاران می باشد .
جزیره کیش بیشتر در عموم مردم جزیره کیش را به یک مکان گردشگری شناخته شده اما کیش در حوزه های مختلف فعالیت دارد . حدود ۳۲۳ واحد فعال صنعتی ، ۱۰۴ هتل فعال و در حال ساخت و مکان های تفریحی که همگی شرایط خوبی را برای سرمایه گذاری در کیش فراهم می کنند .‌

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه