امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

باور پذیر نیست اینکه گفته شود سرانه آموزشی کیش کمتر از سرزمین اصلی

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 99/07/25 بدون نظر   5676 بازدید

اندازه فونت    

ساختار و جهت گیری آموزشی، فضای فیزیکی و منزلت معلمان هیچ نسبتی با شاخص توسعه یافتگی و جایگاه کیش ندارد

باور پذیر نیست اینکه گفته شود سرانه آموزشی کیش کمتر از سرزمین اصلی

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرنگار اقتصادی ملی، محمد علی وکیلی نماینده دوره گذشته مجلس و سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در نهمین نشست شورای آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه، آموزش وپرورش شاخص مهمی در ارزیابی میزان توسعه یافتگی است افزود: اگر چه جزیره کیش جایگاه خود را در کشور پیدا کرده اما آنچه در ارتباط با آموزش وپرورش و ساختار و جهت گیری آموزشی، فضای فیزیکی و منزلت معلمان دیده می شود هیچ نسبتی با شاخص توسعه یافتگی و جایگاه کیش ندارد و این زیبنده این جزیره نیست.

وی با تاکید بر اینکه عقب ماندگی های موجود باید جبران شود و این جبران نیاز به همت بیشتری دارد افزود: باور پذیر نیست اینکه گفته شود سرانه آموزشی کیش کمتر از سرزمین اصلی و حتی تراکم دانش آموزی آن در هر کلاس بالاتر از استان بوده و وضعیت معیشتی معلمان شرایط مناسبی ندارد.

وکیلی با تاکید بر اینکه باید گام های اساسی برای جبران این عقب ماندگی برداشته شود تاکید کرد: در گذشته تفاهم نامه های بسیاری در حوزه آموزش و پرورش در جزیره کیش با مسئولان در سطح وزارتخانه تنظیم شده اما اجرایی نشده است

این جلسه سرپرست آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه آموزش و پرورش جزیره نسبت به میانگین کشور و حتی استان کمتر است گفت: در جزیره کیش ۴۹ درصد دانش آموزان در مدارس ابتدایی، ۲۳ درصد مدارس متوسطه دوره اول و ۲۸ درصد در مدارس متوسطه دوره دوم در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در جزیره کیش وجود دارند که یک هزار و ۲۸۸ نفر از آنها در مدارس غیر دولتی و ۷ هزار و ۹۵۸ دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می کنند.

حیدری راد در خصوص وضعیت معیشت و درآمد فرهنگیان جزیره نیز افزود: در حال حاضر میانگین درآمد فرهنگیان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با احتساب ۲۷۳ هزار تومان حق جذب و حق مسکن و میانگین هزینه ۵۰۰ هزار تومانی سفر و میانگین هزینه های ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معیشت و ۴ میلیون هزینه ماهیانه اجاره بهای مسکن، هر ماه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کسری دارند. وی خواهان نگاه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش و اداره کل آموزش و پرورش استان به این مسئله شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به افزایش فضاهای آموزشی جزیره اشاره کرد و افزود: در جزیره کیش وضعیت به شدتی که تصور می شود نامطلوب نیست؛ اما آنچه ما انتظار داریم ارتقاء سطح کمی و کیفی این حوزه است.

غلامحسین مظفری با تاکید براینکه نباید تلاش ها و زحمات همکاران در آموزش و پرورش کیش را نادیده گرفت افزود: به دلیل اینکه اینجا کیش است ما به استانداردهای معمول قانع نیستیم و انتظار بیشتری از وضعیت موجود داریم.

موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کیش دارای رتبه اول کسب نمره آزمون های نهایی در استان است افزود: علت تراکم جمعیتی کیش نسبت به استان هرمزگان به سبب این است که پراکندگی جغرافیایی در استان بیشتر بوده و تعداد بسیاری شهرستان و روستا در استان هرمزگان وجود دارد که از دانش آموزانی کمتر از ۱۰ نفر برخوردار است؛ اما در کیش روستایی وجود ندارد و تراکم دانش آموزان در یک فضای کوچک بی تردید افزایش جمعیتی را در هر کلاس در پی خواهد داشت که با افزایش فضای فیزیکی و ساخت مدارس جدید از این تراکم کاسته می شود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به ساخت دو مدرسه ۱۸ کلاسه در جزیره کیش با مساحت ۱۰ هزار و ۸۸۴ متر مربع و زیربنای ۶هزار ۸۰۰ متر مربع که به افزایش فضای فیزیکی آموزشی در کیش کمک می کند افزود: در بودجه سال جاری سازمان منطقه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت توسعه امر آموزش پیش بینی شده است. وی اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان به حق جذب، کمک هزینه مسکن و کارانه اداری فرهنگیان به صورت ماهیانه و ۱۵ میلیون تومان به هزینه های جاری آموزش و پرورش را از دیگر کمک های سازمان منطقه آزاد کیش به آموزش و پرورش جزیره برشمرد. پورعلی همچنین از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در حوزه ساخت و ساز، ارتقاء برنامه های فرهنگی و آموزش عالی خبرداد.
نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، محمدعلی وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش کیش، رئیس شورای شهر کیش وجمعی از مسئولان محلی ، دیشب در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد .

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه