امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

یک زمین و ۲ قانون برای تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی در کیش

دسته‌بندی نشده تاریخ انتشار: 97/12/08 بدون نظر   1459 بازدید

اندازه فونت    

یک زمین و ۲ قانون برای تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی در کیش

اسناد دفترچه ای صادره در مناطق آزاد ، و بررسی اعتبار و مقبولیت مادی و قضایی و حقوقی آن در تعاریف ومواد قانونی.


اسناد دفترچه ای صادره در مناطق آزاد ، و بررسی اعتبار و مقبولیت مادی و قضایی و حقوقی آن در تعاریف ومواد قانونی.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دولتخانه کیش ، اسناد ملکی صادر از جانب سازمان منطقه آزاد کیش برابر ماده ۲۲ قانون، تا زمانی که در دفتر اسناد و املاک کشوری ثبت نشود فاقد اعتبار ثبتی در سراسر کشور است . محمد طائفه نادی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کیش با درج پوستر و اعلامیه در دفتر اداره ثبت اسناد و املاک کیش، ضمن اعلام آمادگی و تذکر برای محدودیت زمانی جهت تبدیل اسناد دفترچه ای صادره از واحد حقوقی و اسنادی سازمان منطقه آزاد کیش به سندهای تک برگی کاداستر ، عنایت به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور که در آن ماده قانونی به صراحت اشاره شده، همین که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسیده باشد، دولت فقط کسی را که ملک مزبور به اسم او منتقل گردیده و این انتقال در دفتر رسمی املاک به ثبت رسیده باشد قانون آن شخص را مالک خواهد خواند.
ماده قانونی که با قوانین جاری در منطقه آزاد کیش بابت صدور اسناد رسمی کشوری و مقبول مراجع قانونی و قضایی شدیدا در تضاد است.
تعجب برانگیز است ، که اکنون مردم جهت تعویض اسناد دفترچه ای سازمان با مشکل و بنوعی سختگیری جهت درآمد زایی مضاعف برای تبدیل این اسناد در واحد املاک سازمان مواجه میشوند.!
به گزارش رسیده افرادی که دارای اسناد دفترچه ای صادره از سازمان منطقه آزاد کیش هستند ، با اینکه ملک را رسما” و با پرداخت تمام هزینه ها، از جمله هزینه های ساخت و پایان کار خریداری میکنند در زمان مراجعه به واحد مذکور جهت تبدیل دفترچه به اسناد تک برگی با مشکلات و گفتمانی مواجه میشوند که شدیدا نیاز به رسیدگی و اصلاح دارد، قانونی که منشا و مبدا اصولی و منطقی در آن دیده نمی شود.!؟
قوانین غیر اصولی، که مالکین دارای سند دفترچه ای جهت دریافت مجوز تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی ، میبایست کلیه مالکین یک برج یا آپارتمان چندین واحدی را یکجا و همزمان به واحد مذکور معرفی نموده و یا مالکین به احدی جهت انجام امور وکالت دهند.

در غیر این صورت اگر شخصی بخواهد بصورت انفرادی برای واحد خود اقدام نماید میبایست هزینه کلیه واحدهای آپارتمان و یا برج را متقبل شده و پرداخت نماید.!!؟
سوال اینجاست مسئولین وقت سازمان در سالهای گذشته این قانون و میزان تعرفه و حق الزحمه را بر پایه چه عدله و مستندادتی مشخص نمودند ، ترازو و معیار آن چه بوده است.؟
آیا مبلغ ۶/۲۵۰/۰۰۰ ریالی که اداره ثبت اسناد جداگانه بابت تبدیل اسناد دفترچه ای به تکبرگی کاداستر دریافت میکند کافی نیست.؟
و اینکه چگونه میشود مالکین یک آپارتمان ۹ واحدی را که بعضا جهت دریافت شارژ ناچیز نگهداری آپارتمان ماه ها با همدیگر به مشکل برمیخورند، متقاعد به حضور همزمان در واحد ثبت اسناد سازمان جهت تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی کاداستر نمود.؟؟
اسناد دفترچه ای، منظور از اسنادی است که اعتبار و مقبولیت آن بیشتر در خود مناطق آزاد تعریف و نهادینه شده و دارندگان اسناد مذکور تمام و کمال هزینه های مربوط به ملک را چه در زمان ساخت و چه در زمان خرید و فروش به واحدهای مختلف سازمان پرداخت نمودند.
از متولیان امر و مدیران حقوقی سازمان توقع و انتظار آن میرود که با نظری مثبت و اندیشه ای خردمندانه و در جهت تکریم ارباب و رجوع ، بابت رفع نواقص این قوانین غیرمنطقی اقدامی عاجل نموده و به درخواست های مردمی جهت تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی که بصورت انفرادی اقدام میکنند با دریافت هزینه های معقول و قانونی لبیک گویند . انشالله

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه