آیا کسی است گردشگری کیش را یاری دهد.
زخم های وارده بر پیکره داشته های گردشگری کیش توسط قشری معدود ولی اثر گذار بنام رانندگان تاکسی.! اگرسریعا درمان و جراحی نشود کشنده و ویرانگر خواهد بود.
این هشدار جدی است همچون هشدار وقوع سیل های ویرانگری که متاسفانه امروز دامن شهرهای وطن را گرفته.!!
جزیره کیش همواره به داشتن جذابیت های مختلف طبیعی و گردشگری و تفریحی و اجتماعی و فرهنگی، نمونه ای بارز و شاخص بود از یک جامعه متمدن و با فرهنگ و آموزش دیده برای میزبانی و تشریفات در حوزه گردشگری
شاهد بودیم و هستیم در بسیاری از شاخه های صنعت توریسم و گردشگری جزیره زیبای کیش گوی سبقت را از دیگر مناطق گردشگری کشور ربود.
کیش امروز با چالشی جدی و مهم و حساس بنام رانندگان شناخته شده و شناساسی نشده در ناوگان تاکسی رانی مواجه گردیده است
عدم نظارت و پیاده سازی و اجرایی صحیح قوانین بر این حوزه مهم معضلی گردیده که امروز در حال تبدیل شدن به سیلی است عظیم که بیگمان میتواند تمام ساخت و سازهای حوزه گردشگری کیش را با خود ببرد و به نابودی بکشد.
حال این نابسامانی را چگونه باید ریشه یابی کرد و زخم را جراحی و درمان نمود پروژه است بزرگ که حضور و نظر و پیشنهاد متولیان تمام نهادهای درگیر با این موضوع را از معاونت اجتماعی الی گردشگری و حمل و نقل و پلیس راهور و جامعه شناسان و کارشناسان دایره حمل و نقل را میطلبد.
مهم است بدانیم که امروز بر اثر اجحاف و زیاده خواهی و کسب درآمدهای غیر اصولی برخی راننده تاکسی از گردشگر و کیشوندان و مراکز خدماتی و تفریحی و پذیرایی ، ناامیدی برای آینده گردشگری کیش را بیش از پیش تداعی میکند.
این در حالی است که روزگاری یکی از جاذبه های کیش وجود همین ناوگان حمل و نقل بود ، ناوگانی با فعالیت افرادی دلسوز و زحمت کش و خودروهای مدرن و زیبا و تمیز که الگوی جذاب و خدمتی ایدال و نمونه ای و شاخص و بی بدیل برای هر منطقه و شهر گردشگری در کشور.
متاسفانه در چند سال گذشته در پی برخی بی توجهی ها و نبود برنامه و اندیشه و تدابیری بازدارنده و قانونمدارانه
شاهد قانونگریزی و نابهنجاری و تخلفات متعدد در این حوزه بوده و هستیم .
راهکارهای که میشود جهت سامان بخشیدن و تعالی امور و قانونمداری در این حوزه پیشنهاد داد بدین شرح میباشد.
۱-بازنگری در مورد شرایط کسب امتیاز و دریافت مجوز و کارت تردد تاکسی
۲-ممنوعیت صدور کارت تردد به افراد مجرد
۳- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
۴-برخورد جدی با تخلفات از توقیف تاکسی بین ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت و در صورت تکرار لغو امیتاز تاکسی
۵- اضافه نمودن حداقل ۱۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل بجهت کمبودها و متعدل شدن کفه عرضه و تقاضا
۶-واگذاری بخش عمده ای از امور از جمله نظارت و برخورد با قانون شکنان این ناوگان بر عهده پلیس راهور
۷-تعریف و راه اندازی اپلکیشن های اینترنتی همچون اسنپ و تاپسی
۸-برگزاری کلاس ها و دوره های متعدد فرهنگ تاکسی داری و برخورد با گردشگران
۹- تبدیل آژانس ها به اتحادیه تاکسی رانی
۱۰-برخورد با رانندگانی که اقدام به دریافت تیپ و کیمسیون از مراکز پذیرایی و تفریحی و یا واسطه گری برای خانه های اجاره ای را پیشه میکنند جزو خطوط قرمز این حوزه باشد.
لازم بذکر است در کنار پیاده سازی و اجرای چنین مفاد پیشگیرانه و بعضا سختگیرانه که جهت حفظ و بقایی سرمایه های مادی و معنوی و اجتماعی کیش لازم و ضروری است.
فراهم نمودن برخی امکانات و تسهیلات و امکانات رفاهی و درمانی و اجتماعی برای زحمتکشان این حوزه مهم میتواند انگیزه و اعتماد بین فعالین ناوگان حمل و نقل کیش را بیش از پیش بالا برده و تعالی بخشد.
نیازها و امکاناتی چون تسهیل در خرید و ورود خودرو با شرایط و قیمت های مناسب و تامین قطعات یدکی مورد نیاز با قیمت های مناسب ، بالا بردن مدت فعالیت و عمر تاکسی های که از ماینه فنی و ظواهر مناسبی برخوردار باشند و تامین نیازهای مختلف درمانی و رفاهی و اجتماعی و مسکن که لازم است زحمتکشان این قشر خدوم و اثر بخش از چنین امکانهای برخوردار گردند.
نظر شما