امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

حیات و ممات گردشگری کیش در دستان تاکسی داران

اجتماعی تاریخ انتشار: 98/01/14 بدون نظر   633 بازدید

اندازه فونت    

آیا کسی است گردشگری کیش را یاری دهد.

زخم های وارده بر پیکره داشته های گردشگری کیش توسط قشری معدود ولی اثر گذار بنام رانندگان تاکسی.! اگرسریعا درمان و جراحی نشود کشنده و ویرانگر خواهد بود.

این هشدار جدی است همچون هشدار وقوع سیل های ویرانگری که متاسفانه امروز دامن شهرهای وطن را گرفته.!!

جزیره کیش همواره به داشتن جذابیت های مختلف طبیعی و گردشگری و تفریحی و اجتماعی و فرهنگی، نمونه ای بارز و شاخص بود از یک جامعه متمدن و با فرهنگ و آموزش دیده برای میزبانی و تشریفات در حوزه گردشگری

 شاهد بودیم و هستیم در بسیاری از شاخه های صنعت توریسم و گردشگری جزیره زیبای کیش گوی سبقت را از دیگر مناطق گردشگری کشور ربود.

کیش امروز با چالشی جدی و مهم و حساس بنام رانندگان شناخته شده و شناساسی نشده در ناوگان تاکسی رانی مواجه گردیده است

 عدم نظارت و پیاده سازی و اجرایی صحیح قوانین بر این حوزه مهم معضلی گردیده که امروز در حال تبدیل شدن به سیلی است عظیم که بیگمان میتواند تمام ساخت و سازهای حوزه گردشگری کیش را با خود ببرد و به نابودی بکشد.

حال این نابسامانی را چگونه باید ریشه یابی کرد و زخم را جراحی و درمان نمود پروژه است بزرگ که حضور و نظر و پیشنهاد متولیان تمام نهادهای درگیر با این موضوع را از معاونت اجتماعی الی گردشگری و حمل و نقل و پلیس راهور و جامعه شناسان و کارشناسان دایره حمل و نقل را میطلبد.

مهم است بدانیم که امروز بر اثر اجحاف و زیاده خواهی و کسب درآمدهای غیر اصولی برخی راننده تاکسی از گردشگر و کیشوندان و مراکز خدماتی و تفریحی و پذیرایی ، ناامیدی برای آینده گردشگری کیش را بیش از پیش تداعی میکند.

این در حالی است که روزگاری یکی از جاذبه های کیش وجود همین ناوگان حمل و نقل بود ، ناوگانی با فعالیت افرادی دلسوز و زحمت کش و خودروهای مدرن و زیبا و تمیز که الگوی جذاب و خدمتی ایدال و نمونه ای و شاخص و بی بدیل برای هر منطقه و شهر گردشگری در کشور.

متاسفانه در چند سال گذشته در پی برخی بی توجهی ها و نبود برنامه و اندیشه و تدابیری بازدارنده و قانونمدارانه

شاهد قانونگریزی و نابهنجاری و تخلفات متعدد در این حوزه بوده و هستیم .

راهکارهای که میشود جهت سامان بخشیدن و تعالی امور و قانونمداری در این حوزه پیشنهاد داد بدین شرح میباشد.

۱-بازنگری در مورد شرایط کسب امتیاز و دریافت مجوز و کارت تردد تاکسی

۲-ممنوعیت صدور کارت تردد به افراد مجرد

۳- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

۴-برخورد جدی با تخلفات از توقیف تاکسی بین ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت و در صورت تکرار لغو امیتاز تاکسی

۵- اضافه نمودن حداقل ۱۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل بجهت کمبودها و متعدل شدن  کفه عرضه و تقاضا

۶-واگذاری بخش عمده ای از امور از جمله نظارت و برخورد با قانون شکنان این ناوگان بر عهده پلیس راهور

۷-تعریف و راه اندازی اپلکیشن های اینترنتی همچون اسنپ و تاپسی

۸-برگزاری کلاس ها و دوره های متعدد فرهنگ تاکسی داری و برخورد با گردشگران

۹- تبدیل آژانس ها به اتحادیه تاکسی رانی

۱۰-برخورد با رانندگانی که اقدام به دریافت تیپ و کیمسیون از مراکز پذیرایی و تفریحی و یا واسطه گری برای خانه های اجاره ای را پیشه میکنند جزو خطوط قرمز این حوزه باشد.

لازم بذکر است در کنار پیاده سازی و اجرای چنین مفاد پیشگیرانه و بعضا سختگیرانه که جهت حفظ و بقایی سرمایه های مادی و معنوی و اجتماعی کیش لازم و ضروری است.

کیش نیاز به چنین رانندگانی دارد دلسوز با کرامت و خدوم

فراهم نمودن برخی امکانات و تسهیلات و امکانات رفاهی و درمانی و اجتماعی برای زحمتکشان این حوزه مهم میتواند انگیزه و اعتماد بین فعالین ناوگان حمل و نقل کیش را بیش از پیش بالا برده و تعالی بخشد.

نیازها و امکاناتی چون تسهیل در خرید و ورود خودرو با شرایط و قیمت های مناسب و تامین قطعات یدکی مورد نیاز با قیمت های مناسب ، بالا بردن مدت فعالیت و عمر تاکسی های که از ماینه فنی و ظواهر مناسبی برخوردار باشند و تامین نیازهای مختلف درمانی و رفاهی و اجتماعی و مسکن که لازم است زحمتکشان این قشر خدوم و اثر بخش از چنین امکانهای برخوردار گردند.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه