امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کسب و کار اداره ثبت اسناد و املاک به لطف سازمان منطقه آزاد کیش سکه است.

سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار: 98/03/28 بدون نظر   929 بازدید

اندازه فونت    

د

هدایت سرمایه گذاران و ارباب و رجوع توسط سازمان منطقه آزاد کیش جهت پرداخت مبالغی کلان به خزانه اداراتی که هیچگونه همراهی و مشارکت مادی و معنوی در حوزه های عمرانی و اجتماعی کیش ندارند.!

الزام رسیدگی و تغییر قوانین پروسه پرهزینه و پرپیچ و خم تعویض اسناد ملکی دفترچه ای به تکبرگی کاداستر در اداره ثبت اسناد و املاک هرمزگان واحد کیش شدیدا احساس میشود.

داستان پر پیچ و خم و گمراه کننده تعویض اسناد ملکی دفترچه ای سازمان منطقه آزاد کیش از آنجا آغاز میشود که رئیس اداره ثبت اسناد و املاک هرمزگان مستقر در کیش بنر و تابلوی با متن و مضموم به شرح تصویر ذیل درج و با اعلام فرصتی محدود برای تعویض دفترچه های سازمانی به اسناد تک برگی کاداستر در عرض ۴۸ ساعت مردم را چنین اقدامی راهنمایی میکند !!

ایشان بدون دادن توضیحات بیشتر از راه سخت و پر هزینه و پر پیچ و خم این اقدام، تنها به این بسنده میکند که برابر ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک مصوب کشور ،قانون مالکی را به رسمیت میشناسد که آن ملک در دفترخانه و اداره ثبت اسناد کشور بنام وی به ثبت رسیده باشد و اسناد دفترچه ای سازمان فاقد اعتبار حقوقی و قانونی میباشد.

با نگاهی گذرا به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور در نظر اول چنین تلقی می شود که دولت فقط کسی را مالک خواهد شناخت که ملک او در دفتر املاک به ثبت رسیده باشدعلی الظاهر معنای مخالف آن این خواهد بود که دولت کسی را که ملکش در دفتر املاک به ثبت نرسیده است مالک نمی شناسد و مالک کسی است که حتما سند مالکیت از ادارت ثبت اسناد و املاک کشور اخذ کرده باشدـ

تفهیم قوانین به ارباب رجوع با توسل به وارد کردن دل نگرانی

 همین توضیح کوتاه کافی است که اضطراب و استرس را به جان مالکین افکنده و بدون توضیحات بیشتر افراد را به مسلخی هدایت میکنند که با آن نوشته و زمان وعده داده شده ۴۸ ساعته جهت صدور سند تک برگی کاملا در تناقض و تضاد کامل میباشد.

نادی رئیس اداره ثبت اسناد کیش تابلو دیگری نیز با مضموم دیگری بر دیوار اداره متبوع خود الحاق نموده  است که مردمداری و شفافیت و توضیح  و راهنمایی کامل ارباب رجوع از اهم آن میثاق نامه  است.

اکتفا به نقشه های موجود در پرونده های ملکی مردم و دریافت هزینه نظام مهندسی

شروع سرگردانی و دریافت هزینه های بی شمار از واحد حقوقی و مالی سازمان منطقه آزاد شروع و طی چند مرحله در اداره ثبت اسناد و املاک ادامه می یابد و حتی سازمان نظام مهندسی هرمزگان بدون کوچک ترین زحمتی با اکتفا و رجوع به نقشه های موجود در پروند ملکی مردم در سازمان و شرکت عمران و خدمات ، مبلغی قابل توجه دیگر از مردم بینوا به جیب مهندسین محترم منتقل میکنند. و این داستان ادامه دارد تا جایی که هزینه و حق الزحمه و صدور سند تک برگی عرصه املاکی که توسط سازمان فروخته شده و توسط مردم ساخته شده و کلیه هزینه ها دریافت و پایان کار صادر شده از مالکین متقاضی تعویض سند دریافت میکنند.

دریافت هزینه عرصه املاکی بنام سازمان از مردم

جالبتر اینکه اداره ثبت مجددا ، اسناد تک برگی واحدها را بنام سازمان صادر میکند تا نماینده سازمان پس از بررسی چندین باره پروند و دقت بر اینکه دریافتی دیگری از قلم نیفتاده باشد. با حضور در یکی از دفترخانه های کیش که آن را هم اداره ثبت اسناد تشخیص و هدایت میکند، ملک را بنام مالک انتقال داده و دفترخانه مذکور پس از دریافت مبلغی قابل توجه دیگر مالک را به اداره پست رهنمون میسازد تا از طریق پست سند و مدارک قولنامه ای و دفترخانه را پس از دریافت هزینه ای دیگر توسط اداره پست، مدارک نهایی را به اداره ثبت اسناد ارسال نموده و اداره ثبت اسناد و املاک پس از دریافت هزینه صدور سند و حق التحریر نهایی سند قطعی را از ید سازمان در آورده و بنام متقاضی صادر و پست نماید.!؟

ولی ارسال توسط پست محقق نمی شود.

 برابر گزارش رسید از مالک و متقاضی یکی از واحدهای منطقه نوبنیاد کیش سند نهایی نتنها در موعد مقرر ۴۸ ساعته پست نشده بلکه پس از ۶ روز با تماس مالک با رئیس اداره و بهانه اینکه نماینده اداره پست چند روزی است جهت تحویل اسناد مراجعه نکرده از مالک درخواست میشود که حضور به اداره مراجعه و سند را تحویل دهند.!؟

این پروسه ۴۸ ساعته اعلامی بیش از ۲ ماه طول میکشد.

لازم بذکر است در این راه طولانی تقریبا ۲ ماهه و پرهزینه ،ضمن اینکه اکثر مبالغ دریافتی بنوعی تحمیلی و غیر اصولی است و از همه عذاب آورتر ارجاع مردم به ادارات و بخش های مختلف از جمله اداره دارائی و مالیات و شرکت عمران و خدمات و اداره ثبت اسناد و دفترخانه و بانک ، واحد حقوقی سازمان در چند نوبت طاقت مردم را به سر آورده  نارضایتی و گلایه های مردم را فراهم ساخته است.

از وعد و شعار تا عمل و دلسردی و از بین بردن اعتماد عمومی

قابل تامل و تاسف است که این روش کار با مردم با اشعار و تابلوهای نصب شده مدیران و مسئولین در راستایی مردمداری و برداشتن بار از دوش مردم و تسهیل امور و حذف بروکراسی های زائد کاملا در تضاد بوده و بنوعی با گمراه کردن مردم ضمن از بین بردن وقت و دریافت هزینه های تعریف نشده مردم را به سمت بی اعتمادی و دلسردی هدایت میکنند.

آنچه مسلم و مهم است این اتفاق تعویض اسناد باید صورت پذیرد و هیچ گلایه و اشکالی بابت این اقدام لازم و با اهیمت نیست،

زجرآور است ، عدم وجود شفافیت و راهنمایی صحیح و ملاحظه انداختن تقسیر و ایراد قوانین توسط مدیران و متولیان ۲ اداره و سازمان مربوطه برگردن هم است.!؟

این مرکز خدماتی با خالی کردن دل مردم و دادن اولتیماتوم و اعلام عناوینی چون اسناد دفترچه ای فاقد اعتبارند و فرصت بیش برای تعویض اسناد ندارید ، مردم را در راه پله های ادارات خود گرفتار و بار مالی سنگینی بر دوش مردم میگذارند.

در این بین مردم کیش درخواست بجا و بحقی دارند اینکه حداقل سازمان این مبالغ را با اندکی تفکر تغییر رویه و قوانین به سمت  خزانه خود هدایت نمایند به مراتب خیال مردم راحت و نارحتی ها کمتر خواهد بود چرا که با این تغییر روش و نوع دریافت میشود  از سازمان توقع و انتظار خدمات و رسیدگی و ارتقاء سطح کمی و کیفی حوزه فرهنگی و اجتماعی و حتی عمرانی کیش را داشت.

ای کاش این مبالغ به جیب سازمان می رفت

امید است مدیرعامل محترم سازمان و مدیران  حقوقی و اقتصادی و عمرانی با بررسی مجدد این قانون پر رمز و راز و مشکل ساز ضمن حذف برخی ارجاعات و هزینه در جهت وعده های داده شده چون مردمداری و شفاف سازی امور و حذف بروکراسی های اضافی هزینه های سنگین چند آیتم در این پروسه تعویض اسناد، بخصوص هزینه چند میلیونی دریافت نظر مهندسین سازمان نظام مهندسی و میزان و نحوه دریافت هزینه اولیه صدور اسناد عرصه بنام سازمان را مدیریت و حداقل به سمت خزانه خود هدایت نماید تا در حوزه های مهم مردمی و بخصوص پروژه های عمرانی و اجتماعی مورد نیاز صرف و هزینه گردد. امیدواریم

      

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه