امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ایجاد رهگذر ارتباطات و حمل و نقل توریست مابین بندر کنگ و جزیره کیش

گردشگری تاریخ انتشار: 98/04/30 بدون نظر   735 بازدید

اندازه فونت    

در دیدار مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با ایوب زارعی شهردار بندر کنگ ظرفیت های گردشگری این بندر بررسی شد.

به گزارش دولتخانه کیش، مجید ملانوروزی معاون گردشگری این سازمان به همراه گروهی از مسئولان و مدیران زیر مجموعه گردشگری پنجشنبه ۲۷ تیر طی سفر دو روزه با مسئولان بندر کنگ دیدار و از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود گردشگری این بندر بازدید کرد.

ملانوروزی در این بازدید با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری خوبی در این بندر مهیا است گفت: ارتباط و تعامل میان منطقه آزاد کیش و بندر کنگ موجب بهره مندی از ظرفیت هایی چون صنایع دستی بومی، موسیقی های محلی و همچنین آئین و آداب و رسوم بندر لنگه در قالب شب های فرهنگ می شود.

وی همچنین حمل و نقل توریست از جزیره کیش به بندر کنگ و بخش های بوم گردی را ظرفیت ویژه ای برشمرد و گفت: از رهگذر ارتباطات و حمل و نقل توریست کیش، با کمک و حمایت بخش خصوصی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، بخشی از گردشگران را می توان به بازدید از این منطقه تاریخی تشویق کرد که این امر موجب توسعه صنعت گردشگری در استان می شود.

ایوب زارعی شهردار بندر کنگ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان کیش و توجه ویژه آنها به امر گردشگری در استان به خصوص امور انجام شده در کنگ گفت: با توجه به بافت تاریخی چند صد ساله  بندر کنگ، که بافت بسیار ارزشمند و منسجم حاشیه شمالی خلیج فارس محسوب می شود و مطالعات تخصصی در خصوص معماری شهرسازی خلیج فارس انجام شده است و مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده ایم و همچنین در حال حاضر نیز در طراحی های معماری شهر تاکید ما بر این بوده است تا معماری بنا همگن با اقلیم و فرهنگ منطقه باشد.

وی افزود با نگاه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و بین المللی در حوزه های معماری شهرسازی، پرونده ثبت جهانی برای کنگ در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

زارعی گفت: پیشنهاد ایجاد پژوهشکده خلیج فارس و باستان شناسی زیر آب را به سازمان میراث فرهنگی ارائه دادیم و کارگاه سه روزه آن نیز در سطح بین المللی و با هدف آموزش چگونگی حفاظت از میراث زیر آب کشور با حضور مسئولان میراث فرهنگی، سه تن از متخصصان یونسکو و  30 نفر از باستان شناسان کشور برگزار شد.

شهردار بندر کنگ افزود: در حال حاضر نیز پیشنهاد ایجاد مدرسه علوم و فنون دریایی را نیز به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد و در مرحله طراحی است.

زارعی در پایان این نشست گفت: امیدوارم زیر ساخت های موجود و اموری که در دستور کار قرارگرفته است زمینه ساز ایجاد مسیر گردشگری بین جزیره کیش و بندر کنگ شود.

رحمانی مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ نیز با بیان اینکه در سطح غرب استان هرمزگان در حال زیر سازی های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم گفت: امیدوارم این روند توسعه به سمت حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گسترش یابد.

مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ همچنین تعریف مسیر گردشگری کیش به بندر کنگ، تور گردی کنگ و تعبیه کانتر های گردشگری در هتل های کیش، مشارکت در همایش ها و جشنواره ها و همچنین ارائه محصولات بومی از جمله شیرینی های محلی به بازار کیش را در این نشست پیشنهاد داد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه