امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سخاوتمندی کیشوندان و مصداقی واقعی برای بنی آدم اعضای یک پیکرند

اجتماعی , دلنوشته , فرهنگی تاریخ انتشار: 99/01/11 بدون نظر   4685 بازدید

اندازه فونت    

کیشوندان ثابت کردند اعضای یک پیکرند

ساکنین جزیره زیبای کیش با همدلی، انفاق و فعالیت‌های جهادی مانند تهیه داروهای موردنیاز بیما‌ران کرونایی از کشور آلمان و امارات همراه سایر ملزومات بهداشتی برای بیمارستان کیش، ثابت کردند که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

به گزارش دولتخانه کیش به نقل از خبرگزاری مهر از کیش، جزیره‌ی توریستی کیش به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و اصلی‌ترین منطقه آزاد تجاری و گردشگری، همانند دیگر شهرهای کشور با سر سپردن به توصیه‌های شورای سلامت، در سکوت و تعطیلی به سر می‌برد؛ اما ساکنین این جزیره مرجانی چنان عمل کردند که کیش هرگز از رونق نیفتد.
اکنون همدلی است که به این جزیره، رونق بخشیده و باعث درخشندگی بیش از پیش مروارید خلیج فارس گشته است.
از روزهای آغازین ویروس منحوس کرونا، و وضع و اجرای قوانین محدود و کنترل‌کننده‌ی این بیماری کادر درمان و بهداشتی جزیره زیبای کیش، فداکارانه و جان بر کف، به تلاش شبانه‌روزی برای مبارزه با این بیماری پرداختند و بعضی ده‌ها روز و حدود یک‌ماه به دیدار خانواده و فرزندان خود نیز نرفتند. مردم مهربان جزیره کیش این جهادگران خط مقدم سلامت را تنها نگذاشتند و ضمن دعای خیر، با خدماتی مثل هدیه کردن بسته‌های خوراکی یا صنایع دستی، و یا دوختن ماسک و همچنین نیروهای انسانی داوطلب، مراتب سپاس خود را به جای آوردند.
و باز، بودند افرادی که با انفاق سخاوتمندانه، در تهیه دارو‌های خاص و تامین تجهیزات پیشگیری پابه‌پای درمانگران، جهاد کردند.
این کیشوندان که هم‌نوع‌دوستی را به زیباترین شکل ممکن معنا کردند، در تامین هزینه و مراتب خرید اقلام ضروری؛ از تهیه آنها از شرکت‌های معتبر و تخصصی کشورهای خارجی گرفته تا هماهنگی و تحویل به مقصد که کادر درمانی بودند سر کیسه‌ی جود و وجود را رها کرده و انسانیت و مردانگی را به نمایش گذاشتند.
همان‌طور که انفاق و همدلی‌های انسان‌دوستانه از دستورات اکید و زیبای دینی و اجتماعی ما می‌باشد، قدردانی و تبلیغ شعائر نیز به همان نسبت تکلیف و بر عهده همگان است.
از آغاز اپیدمی کرونا در کشور و به تبع آن وقوع و انتقال این بیماری در جزیره کیش فعالیین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کیش با تشکیل ستادی ویژه و پا به پای سازمان منطقه آزاد کیش وارد صحنه همیاری و اقدام جهت پیشگیری و کنترل و مدیریت اوضاع و همچنین اقدام به تامین و برطرف نمودن نیازهای اولیه بیمارستان و بیماران کرونایی و مرکز به بهداشت و سلامت کیش نمودند. در این راستا مدیریت پروژه میکا مال با پرچمداری و تشکیل کارگروه و دریافت لیستی از نیازهای دارویی بیماران کرونایی، با اقدامی موثر و قابل توجه و جمع‌آوری کمک‌های سایر سرمایه‌گذاران داروهای مورد نیازِ حداقل ۱۰۰ بیمار کرونایی را از کشور آلمان تهیه و در سریع‌ترین زمان ممکن از کانال‌های مختلف وارد کیش کردند.
نادر کشتکار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: ژیزک، فیلسوف معاصر معتقد است شیوع ویروس کرونا ما را با چیزی که غیرممکن می‌انگاشتیم مواجه کرده است، جهانی که می‌شناختیم از گردش افتاده و کشورها در حبس هستند و این بدان معناست که واکنش ما نیز باید ناممکن را محقق کند تا از بدترین فاجعه اجتناب کرده باشیم.
مدیر پروژه میکامال ضمن ابراز خرسندی و افتخار از همراهی در راه‌اندازی و اجرای این کمپین مردمی، ادامه داد: در چنین شرایط عجیب و باورنکردنی، درکنار هم و با ایفای درست و به‌موقع مسئولیت‌ها و وظایف فردی و اجتماعی، با کنترل و بهبود شرایط، ثابت کردیم که در کنار هم می‌توانیم غیرممکن‌ها را ممکن و بر این شرایط غلبه کنیم.
کشتکار، ضمن بیان خرسندی خود از متحد شدن مردم توسط کرونا ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا با فداکاری پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، در کنار همت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با تدبیر مدیران این مرحله از سختی و مصیبت را هم پشت سر بگذارند.
مدیر میکامال خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک این اتحاد و همدلی برای ساختن جزیره‌ای پر از آرامش و دوستی، سرمایه‌ای ارزشمند و نایاب به شمار می‌آید که حفظ آن ضرورت خواهد داشت.

مشارکت‌کنندگان این طرح انسان‌دوستانه به این شرح می‌باشند:
مهندس نادر کشتکار، مهندس احمد کتابفروش، مهندس جواد تقی‌پور
مجموعه بزرگ برج‌های مسکونی و تجاری طلایی کیش حاج آقا رباطی
شرکت بین‌المللی خدمات گردشگری و توریستی تک ستاره کیش حاج حسین آقا خوابنما
مجتمع گردشگری و اقامتی هتل ترنج کیش به مدیریت مهندس صدوق
شرکت سرمایه‌گذاری و مسکن صنایع کیش به مدیریت مهندس حاتمی
مجتمع بزرگ تجاری و مسکونی دیپلمات کیش به‌مدیریت مهندس موسوی
شرکت سارینا کیش به مدیریت مهندس حسین شیخ‌محمدی
شرکت درسا مهر کیش به مدیریت مهندس فرخ جباری
باشگاه دوستداران کیش
هولدینگ گردشگری تاپ تورز به مدیریت آقای فرامرز همدانی
هتل ایران کیش به مدیریت آقای مهندس علی‌شاهی
اتحادیه مشاورین املاک کیش
آقای مهندس ابوالفضل ملک‌لو سرمایه‌گذار پیشکسوت مرکز تجاری
جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش
شرکت سهامی تجار کیش (دهکده ساحلی خلیج فارس) به مدیریت مهندس محمد احمدپور
شرکت یاران قدیم به مدیریت مهندس فروهر روزبهانی
مشارکت نمودند.
همچنین در جهت کمک به کسبه کیش اقدامات دیگری مانند بخشودگی ۱ الی ۲ ماه اجاره بهای مغازه‌ها برای مستاجرین از جانب موجرین بازارهای مختلف کیش صورت گرفت که مورد توجه سایر مناطق کشور گردید تا جایی که مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور، پیامی در همین راستا ارسال نمودند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه