امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نظارت حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی، در مکان های گردشگرپذیر کیش

نظارت حداکثری بررعایت ضوابط بهداشتی، راهکار حفظ سلامت و معیشت ساکنان و گردشگران کیش

شورای نظارت بر کوید ۱۹ با هدف جلب مشارکت کلوپ داران تفریحات دریایی کیش برای نظارت حداکثری دررعایت ضوابط بهداشتی تشکیل جلسه داد.
به گزارش دولتخانه کیش، اهتمام جدی کلوپ داران تفریحات دریایی بر رعایت ضوابط بهداشتی در جهت حفظ سلامت گردشگران و استمرار فعالیت این مراکز، مهم ترین مصوبه

جلسه شورای نظارت بر کوید ۱۹ بود که صبح امروزپنجشنبه ۲۲ آبان با حضوراعضای این شورا و جمعی از کلوپ داران تفریحات دریایی درسالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد.

سعید پورزادی دبیر شورای نظارت بر کویید ۱۹در این جلسه با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه کیش به عنوان قطب گردشگری کشورو منطقه گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با شعار نظارت حداکثری ، آرامش اقتصادی سعی بر حفظ شرایط استمرارکسب و کارها در حوزه های مختلف دارد .

وی افزود: با شروع پاندمی کرونا و شیوع موج دوم فعالان صنوف و جوامع مختلف ،سازمان منطقه آزاد کیش در کنار ایجاد محدودیت ها با تدوین ضوابط بهداشتی موفق به استمرار ارائه خدمات ایمن به ساکنان و گردشگران شد.

پورزادی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت افراد بر معیشت اولویت دارد افزود: تعطیلی اماکن و کسب و کارهای مختلف هرگز مد نظر ما نیست اما گاه به عنوان آخرین راه حل در جهت حفظ سلامت مردم ناگزیر از اجرای آن هستیم.

مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش، تجمع گردشگران دردفاترکلوپ های دریایی ، عدم توجه کارکنان کلوپ ها به استفاده ازماسک و رعایت نکردن ظرفیت حضور گردشگران در قایق های پاراسلی و یا غواصی را ازجمله تخلفات کلوپ های دریایی برشمرد که در بازرسی ها نیز تایید شده است.

وی ازکلوپ داران خواست با نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی توسط گردشگران و نصب راهنمای سامانه ۱۳۷رسیدگی به شکایات و انتقادات شرکت عمران ،آب و خدمات کیش در مبادی ورودی کلوپ ها ضمن مشارکت در حفظ سلامت افراد جامعه، امکان ادامه فعالیت این مراکز تفریحی را تقویت کنند.

شیر دل مدیراجتماعی سازمان منطقه آزادکیش نیز با اشاره به شیوع موج دوم و سوم کرونا درجزیره کیش همزمان با سراسر کشورگفت :درحالیکه آمار مبتلایان دراین جزیره تا خرداد ۵۶ نفر بود متاسفانه درچند ماه گذشته و با افزایش همه گیری تا امروز ۲ هزار و ۸۲۶ نفر در جزیره کیش به کرونا مبتلا شده اند.

وی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش بر ثبات اقتصادی منطقه، معیشت ساکنان و تقویت فضای کسب و کار به ویژه درحوزه گردشگری اصرار دارد وبا صدور ۲۹۵ مصوبه در حوزه های مختلف اداری ، خدمات عمومی و اقتصادی در این راستا تلاش می کند، اما حصول نتیجه مطلوب نیازمند انسجام همه بخش های دولتی و خصوصی درنظارت حداکثری و کنترل رعایت ضوابط بهداشتی خواهد بود.

همچنین سرهنگ میر حسینی رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش در این نشست با بیان اینکه کنترل های محسوس و نامحسوس ظابطان سلامت از عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی کلوپ های تفریحات دریایی خبرمی دهد تاکید کرد: معیشت مردم برای همه مسئولان مهم است اما به شرطی که به سلامت افراد جامعه لطمه نزند.

وی از برخورد جدی پلیس پیشگیری با متخلفانی که مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت نمی کنند خبر دارد و ابراز امیدواری کرد: کلوپ داران با نظارت جدی بر روند ارائه خدمات و جلب توجه گردشگران به رعایت پروتکل های بهداشتی نیروی انتظامی را درحفظ و ارتقاء سطح ایمنی جامعه یاری کرده و از تعطیلی اماکن تفریحات دریایی پیشگیری کنند.

حسن مجرد، مسئول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش هم رعایت ضوابط بهداشتی را یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: چنانچه سرمایه گذاران و مدیران کلوپ های تفریحات دریایی درخصوص رعایت ضوابط بهداشتی الگوی مناسبی برای کارکنان بوده و با تعیین یک مسئول داخلی بر روند ارائه خدمات و حضورگردشگران نظارت کافی داشته باشند، استمرار فعالیت کلوپ ها تضمین شده و نیازی به اعمال محدودیت درعملکرد این اماکن نخواهد بود.

فرضی پور رییس ادراه اموردریایی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش هم با اشاره به اینکه ۹۵ درصد فعالیت های آموزشی و تفریحی غواصی کشور درکیش اجرا می شود و این حوزه برای۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجادکرده است گفت: حفظ شرایط کسب و کاراین افراد و همزمان توجه به سلامت گردشگران دو مقوله مهم است که تحقق آن منوط به همکاری مسئولانه کانترهای گردشگری و کلوپ داران است.

وی افزود: نظارت بر روند ارائه خدمات۶۴۰ شناورتفریحی کیش که ۲۴۰ فروند آن درکلوپ ها و بقیه به صورت شخصی استفاده می شوند مستلزم فرهنگ سازی گسترده و تلاش جمعی است.

فرضی پور با اشاره به اینکه محدودیت فضای فیزیکی کلوپ ها در برخی موارد مانع رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است پیشنهادکرد ، کلوپ داران با همکاری شرکت عمران ، آب و خدمات با نصب سایه بان های متعدد درمحوطه مقابل کلوپ ها فضای انتظار مناسب تری را برای گردشگران فراهم کنند.دفاترخدمات گردشگری نیز با رعایت برنامه زمانبندی برای حضورگردشگران در کلوپ ها و اجتناب از فروش بلیط کلوپ های محدود که منجربه تجمع گردشگران خواهد شد ، زنجیره استانداردسازی خدمات و رعایت پروتکل ها راکامل کنند.

سینا عباسی مدیر عامل جامعه کلوپ داران نیز با تقدیر از همکاری شمارگسترده ای ازکلوپ داران برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: اگرچه در شرایط متخاصم اقتصادی ناشی از تشدید تحریم ها و شیوع پاندمی کرونا، سرمایه گذاری و فعالیت درعرصه تفریحات دریایی کاری دشوار بوده و سودآوری مطلوبی ندارد اما این شرایط نباید مانع ازتوجه جدی ما به حفظ سلامت گردشگران شود.

وی تاکید کرد استیفای حقوق اعضای جامعه کلوپ داران و استمرار کسب و کارآنها ازوظایف جامعه است اما این مهم تنها با تعامل مسئولانه اعضا در نظارت حداکثری بر فعالیت ها محقق می شود در غیر این صورت اهمال کاری تعداد معدودی از افراد سبب اعمال محدودیت های بیشتر درحوزه تفریحات دریایی شده و کسب و کارفعالان این حوزه را با مشکل مواجه خواهدکرد.

لازم به ذکراست شورای نظارت بر کوید ۱۹ سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حفظ آرامش اقتصادی و رفع موانع فعالیت ایمن ساکنان تا کنون ۱۴جلسه با بخش های مختلف سازمان و همچنین صنوف و جوامع مختلف برگزارکرده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه