امروز: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

در سازمان منطقه آزاد کیش چه میگذرد.!؟ روابط عمومی یا روابط خصوصی

اجتماعی , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , گزارش مکتوب , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 00/05/02 بدون نظر   2594 بازدید

اندازه فونت    
در سازمان منطقه آزاد کیش چه میگذرد.!؟ روابط عمومی یا روابط خصوصی

لزوم شفاف سازی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص عملکرد خنثی و هزینه های سرسام آور

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش یکی از بخش هایی است که در دو سال گذشته با حاشیه های بیشمار مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته و با وجود ضعف ساختاری و مدیریتی و رسانه ای، بودجه کلانی صرف فعالیت های خود کرده است.

روابط عمومی سازمان درحالیکه دارای بیش از ۱۵ نفر نیروی مستقیم و بیش از ۱۰ نفر در روابط عمومی های شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش به صورت غیرمستقیم و با بکارگیری نیروهای غیربومی و جذب نیرو به صورت حق الزحمه، ظرفیت های زیادی در اختیار دارد به لحاظ عملکرد ضعیف‌ترین دروه کاری خود را سپری کرده است.

عدم تعامل مناسب با خبرنگاران محلی و ایجاد تفرقه بین آنها، یکی از بزرگترین نقاط ضعفِ مشهود روابط عمومی سازمان است که باعث شده نارضایتی و حاشیه های زیادی برای سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد شود.

حضور یکی از فعالین اقتصادی و بازاریابی رسانه‌های ملی و از دوستان نزدیک مدیر روابط عمومی سازمان از دیگر حاشیه‌های این مدیریت است، که علاوه بر دریافت امکانات رفاهی و حقوق ماهیانه از سازمان منطقه آزاد کیش با گردآوری گزارش عملکردهای مکتوب با قیمت‌های بسیار بالا آنهم در دوره کرونا که انتشار کاغذی اقدامی منسوخ است، هزینه ویراستاری، گردآوری و تهیه مطالب را نیز بصورت مجزا از حقوق خود دریافت می کند.

در ادامه رفتارهای عجیب و پرحاشیه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و فشار مدیر این حوزه، روزنامه جهان صنعت در اساسنامه یکی از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش تعیین شد تا آگهی های مناقصات و مزایدات این شرکت در این روزنامه کار شود اما دلیل این فشارها از سوی مدیر روابط عمومی سازمان و تایید آن توسط یکی از معاونین این سازمان و رییس مجمع شرکت تابعه چه بوده !!؟

آیا معامله ای به دور از چشم ها انجام شده؟

مدیر مسئول جهان صنعت دوست آقای …است و ایشان مشاور یکی از سرمایه گذاران بزرگترین پروژه‌ بخش خصوصی کیش  از طرفی دوست مدیر روابط عمومی سازمان است و از دستاوردهای این رفاقت دیرینه ، اشتغال همسر این مدیر و یکی از کارمند‌ان حوزه روابط عمومی در این پروژه‌ به عنوان مدیر روابط عمومی است.

در ادامه باید به فاکتورهای مستند سازی مربوط به دو شرکت دانش بنیان که در زمینه فناوری‌های زیست محیطی فعالیت می کنند و منتسب به همین دوستان هستند اشاره کرد که تاکنون با وجود مقاومت های زیاد از سوی روابط عمومی، با تیزبینی مالی سازمان بدلیل عدم همخوانی موضوع فعالیت شرکت ها با محتوای فاکتورها و نبود اسناد مربوطه پرداخت نشده است .

لذا مدیر روابط عمومی سازمان از مسیر دیگری راه را برای منفعت رسانی به دوست خود برگزید تا همسر وی نیز در امنیت کامل در پست روابط عمومی در همان پروژه بزرگ مشغول فعالیت باشد.

البته یکی از پرسنل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش هم پیمانکار مستند سازی همان پروژه و همکار همسر مدیر روابط عمومی سازمان است.

زنجیره ای از دوستان، خانواده مدیر و برخی کارکنان روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ایجاد شده که برای کسب منافع شخصی همگی در چند پروژه و با امکانات و اعتبار و پست دولتی شراکت دارند. و در واقع کیش حیات خلوت این افراد شده است.

البته بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش هم می تواند با بررسی فاکتورهایی که از شرکت های فناورانه و غیر مرتبط برای فعالیت های رسانه ای صادر شده و یا با بررسی تعرفه های رسمی مستندسازی ها یا انتشار محتوا، رقم های نجومی برخی فاکتورها را اثبات کند.

دراین میان اصحاب رسانه محلی سهمی بحق و کافی از بودجه روابط عمومی ندارند و در صورت همراه شدن با نظرات سلیقه ای روابط عمومی سازمان، بعضا و انگشت شمار بسیار ناچیز از این سفره پر برکت بهره‌مند شوند. انتقاد به رسانه های محلی و ارسال پیامهای تهدیدآمیز به منظور عدم انعکاس عملکرد و اخبار برخی مدیران که مطلوب روابط عمومی سازمان نیستند، نیز از دیگر حاشیه های این مدیریت است.

در چند ماه اخیر با انتصاب دکتر آهنگران مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش نیز حاشیه ها و ضعف های این سازمان دو چندان شد. ناتوانی ایشان در برخورد با منتشر کنندگان فیلم جلسه خصوصی خبرنگاران علیرغم مسجل شدن و تخلف مدیر روابط عمومی سازمان، نه تنها برخورد قابل توجه ای با این فرد نشد، که همچنان از حمایت مدیرعامل سازمان برخوردار است، بطوریکه بیشتر از گذشته شاهد انتشار برخی فاکتورها بودیم، امثال فاکتورهای وبینار افتتاح پروژه ها با رییس جمهور در نوروز امسال با رقم های نجومی و البته رقم هایی عجیب ۲۱۰ ، ۴۵ و … میلیون تومان برای ساخت کلیپ های کوتاه که برخی نیز در دوره مدیرعامل قبلی تهیه شده اند و یا توسط پرسنل روابط عمومی تهیه اما با فاکتورهایی صوری ارائه گردیده، خبر از اتفاقات نامناسبی می دهند که لزوم حضور دستگاههای نظارتی را افزایش می دهند.

موسسات و شرکت‌هایی در این میان جهت بهره‌مندی از این سفره اقدام به همکاری صرفا جهت صدور فاکتور های صوری میکنند و کم نیستند موضوعاتی که به اطلاع مسئولین منطقه آزاد کیش و حتی امام جمعه محترم کیش رسیده اما هیچ اقدامی جهت بررسی سلامت اقتصادی مدیران سازمان در منطقه آزاد کیش انجام نشده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه