امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

بررسی و رسیدگی به مشکلات توزیع فرآورده های نفتی در کیش

اجتماعی , انرژی , سازمان منطقه آزاد کیش , فرودگاه و بندرگاه تاریخ انتشار: 00/07/14 بدون نظر   6071 بازدید

اندازه فونت    
بررسی و رسیدگی به مشکلات توزیع فرآورده های نفتی در کیش

بررسی و رسیدگی به مشکلات توزیع فرآورده‌های نفتی در کیش

هشتمین جلسه کمیته تخصصی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با هدف بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های نفتی منطقه آزاد کیش برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مقدمات بازگشت قوانین مالیات بر ارزش افزوده به قانون دائمی آن فراهم شده و که با اجرای آن مشکلات و چالش‌های واحد‌های تولیدی برطرف خواهد شد.

 

جعفر آهنگران افزود: بهبود و پیشرفت شرایط کنونی کشور و حرکت به سمت ثبات بیشتر نوید دهنده تحول و ایجاد امیدواری برای رفع محدودیت‌های مناطق آزاد همچنین بازگشت وضعیت کنونی به مسیر و قوانین اصلی آن‌ها در گذشته است.

 

وی افزود: پس از ۲۰ سال معافیت مالیاتی بر عملکرد و دارایی مناطق آزاد، لایحه‌ای از سوی دولت در کمیسیون اقتصاد مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق به صورت پلکانی اجرا و مقرر شد لغو معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی در آخرین مرحله انجام شود که در این صورت پرداخت مالیات برای شرکت‌های نفتی نیز اعمال خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش غفلت از رسیدگی به مشکلات شرکت‌های نفتی در گذشته را عامل بروز معضلات پیش آمده خواند و عنوان کرد: اقدامات لازم جهت حل و فصل این مصائب باید به موقع انجام می‌شد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

وی با تاکید بر این که یکی از وظایف شرکت‌های نفتی در کشور اجرا و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی است افزود: بسیاری از شاهراه‌ها و فعالیت‌های زیرساختی از سوی فعالان شرکت‌های نفتی انجام پذیر است و هیچ نهاد و دستگاهی نمی‌تواند مانند شرکت‌های نفتی این مسوولیت را اجرا کند و این در بخش خصوصی و دولتی به خوبی مشهود است.

 

آهنگران نبود اتحادیه شرکت‌های نفتی را یکی از دلایل بروز مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: مسائل و مشکلات این حوزه با واحد‌های صنعتی دیگر متفاوت بوده و نیازمند مشارکت همه جانبه شرکت‌های مختلف برای پیگیری اینگونه فعالیت‌ها می‌باشد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ما در مجموعه سازمان برای برگزاری جلسات و رسیدگی مستمر به نیاز‌های شرکت‌های نفتی تا حصول نتیجه اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد: جزیره کیش یکی از پایگاه‌های قدیمی نزدیک به حوزه نفتی پارس جنوبی است و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها عدم مواجهه فعالیت اقتصادی این شرکت‌ها با مشکلات برای سازمان منطقه آزاد کیش از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حسین همتی با بیان اینکه با توجه ویژه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این شرکت‌ها را در ۱۰ سرفصل مورد بررسی قرار می‌دهیم، گفت: پیگیری و تسهیل صدور مجوز فعالیت اقتصادی یکی از راه حل‌های مهم و اساسی رفع موانع مطرح شده است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه محاسبه هزینه‌های آب و برق شرکت‌های نفتی از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ابهاماتی در این حوزه برای فعالان صنعتی وجود دارد و مقرر شد باصدور مجوز صنعتی از سوی سازمان هزینه‌های آب و برق این شرکت‌ها صنعتی لحاظ شود.

 

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تصریح کرد: موافقت اولیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جهت ثبت اتحادیه صنف فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اخذ و مقرر شد ثبت این شرکت‌ها انجام شود.

 

همتی از اصلاح تعرفه‌های شهرسازی کیش نیز خبر داد و گفت: رسیدگی به این موضوع و ارائه گزارش به هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش برای تصمیم گیری‌های نهایی در حال پیگیری است

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه