امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

منصف باشیم /تخریب دیوارهای انحصار عین ساختن است به غایت ساختن یک فرهنگ 

منصف باشیم /تخریب دیوارهای انحصار عین ساختن است به غایت ساختن یک فرهنگ 

منصف باشیم /تخریب دیوارهای انحصار عین ساختن است به غایت ساختن یک فرهنگ

خاری از چشم زیبای کیش کنده ، مانعی از ساحل برچیده، ساحلی آزاد و انحصاری شکسته شد.

تا همین دیروز از کنار این دیوارهای پلاژ اختصاصی رد میشدیم هزاران فکر و خیال از ذهن مان گذر میکرد و چه بد و بیراه و ناسزاها که نمیگفتیم.!
پلاژ از ما بهتران ، پلاژ ژن های خوب ، ساحل اختصاصی از ما بهترون ، آقایان خونشان از بقیه رنگین تره… و هزاران آه و نفرین و گلایه که این چه تبعیض و انحصاری است میان مدیران نظام اسلامی و مردم معمولی…
مردمی که به زبان و لفظ و قلم ولی نعمت مدیران نامیده میشوند و عملا اینگونه نبوده و تشریفات و خدمات ویژه برای مدیران دولتی همواره مهیا و فراهم بوده.

حال یکی پیدا شده معادله و بساط و بازی ندیمان را بهم ریخته و این دیوارهای منحصر را برچیده و بر خلاف رودخانه شنا کرده و صدای دلسوزان ابنیه و بیت المال را در آورده .!؟
شنیدن و دیدن پیغام و متن و یاداشت های وامصیبتای برخی افراد در فضای مجازی و یا برخی رسانه ها بابت تخریب ابنیه نچندان مناسب از نظر شک ظاهری و مستحکم از نظر ساختار معماری و یا نبود قدمت تاریخی بعنوان اثر ملموس که اساسا غیر قانونی و غیر اصولی بنا شده بود و مانعی بزرگ در ابعاد ۲هزار متر مربع در حریم ۱۰ متری دریا را اشغال کرده بود بسیار تالم برانگیز و تعجب آفرین است.

واقعا امروز برداشتن دیوارهای مزاحم و زشت و متجاوز به حریم دریا و ساحل آن هم حریمی که متعلق به تمام آحاد ملت است و مدتها بصورت انحصاری در اختیار از ما بهتران بوده و مابقی مردم حق ورود و استفاده از آن منطقه مهم و زیبا را نداشتند اینقدر زجر آور است.!!؟؟

اگر نگران بیت المال و تخریب مانع برای استفاده عموم مردم هستیم ، چرا کسی برای هدر رفت منابع مملکت و جزیره کیش در مسیر ساخت ترمینال جدید که قرار بوده با بودجه ۹۷ میلیارد تومانی ساخته و تمام شود و اکنون به لطف بی کفایتی و بی تدبیری و بعضا خیانت مدیران وقت با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده به ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه با آن همه دروغ منتشره بابت افتتاح قریب الوقع فریاد وامصیبتا سر نمی دهد.!؟

چرا برای هدر رفت منابع چند صد میلیاردی بیت المال در باغ راه و هندورابی احدی از جامعه شکایت و گلایه ندارد و یا واگذاری سهام حاکمیتی آب و برق کیش به خصولتی ها که وضعیتی مبهم برای تامین آب و برق خلق الله در تابستان پیش روی ایجاد کرده.!؟
یا همین هواپیمایی کیش ایر که احتمال واگذاری آن خسارات سنگین بر گرده کیش خواهد افکند و از کف پریدن آن همانند کندن بازوی محرک گردشگری کیش خواهد بود احدی از جامعه حقیقی و حقوقی کیش فریاد وامصیبتا سر نمی‌دهد .!؟

آیا میدانید خسارت‌های که بعضا سازمان منطقه آزاد بابت تعدیل برخی از قراردادها به پیمانکاران و طرف قرارداد ها آن هم بجهت بی داریتی برخی مدیران در جهت تنظبم دقیق قرارداد ها می‌پردازد در مقابل این دیوار آجری ۳۰ سانتی فکسنی اقیانوس است در مقابل قطره…
راستی میداند اگر بابت پرونده گل شرق را در دادگاه حکم آن هم در کشور فرانسه محکوم شده و ببازیم که در کمال تاسف باید گفت آن هم دست پخت مدیران بی کفایت ادوار گذشته بوده و مطمئنا باید به طرف دعوا چندین هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شود .!!؟؟؟

عزیزان اینها مصیبت است و درد و داد و فریاد دارد.

امروز بنده در جایگاه دفاع از شخص و احدی خاص بر نیامدم و قلم و شان و شخصیت شغلی خود را زیر تیغ نام و نشانی نمی‌برم که فردا روزی مرحبای دریافت کنم.

امروز من از عملکردی دفاع میکنم که ویترین یک انحصار و زیاده خواهی و تبعیض و قانون شکنی و تجاوز به حریم دریا و محیط زیست و ساحل را شکانده

راستی الان بهتر نشد .؟؟
اینکه از این پس فرزند من و شما و دیگران میتوانند راحت در این ساحل زیبا آرمیده و بهره ببرند و ۲ هزار متر بر فضای سواحل کیش برای استفاده عموم مردم رها و افزوده شد چه ایراد و جای اعتراضی دارد.؟؟

عزیزان اگر قرار باشد سواحل بکر و محدود جزیره محل استقرار و انحصار این نهاد و آن سازمان و ارگان و گروه باشد دیگر کیش را مات شده بدانید.
دوستان به اندازه کافی زخم بر پیکره کیش وارد شده و میشود از اسکلت های زنگ زده بدترکیب در سطح جزیره الی زمین های حفاری و رها شده و بزهکاری و معضلات اجتماعی متعدد روز افزون و فشارهای اقتصادی تحمیلی و مشکلات مسکن و معیشتی مردم و…

بیاید امروز بر پاک شدن یک لکه ننگین و ناهمگون از سطح این دردانه بی همتا آن هم از سواحل نقره فام زیبای کیش خرسند باشیم بهتر است اینگونه فکر کنیم.

آنهایی که ساختند و آباد کردند حتما ماندگار خواهند بود این هم نوعی ساختن است، به واقع نمیشود رفع موانع را تخریب نامید.

و صد البته حریم تمام سواحل شمال از سرحداد گیلان الی مازندران و گلستان و جنوب کشور از مکران الی هرمز و بوشهر و اروند و جزایر زیبای خلیج همیشه فارس مال من و شما و ایشان و تک تک ایرانیان است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه