امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

گرانی و فشار اقتصادی مردم را به ستوه آورده

اجتماعی , اقتصادی , پزشکی , سلامت , علمی , عمران و شهرسازی , فرهنگی , گردشگری , محیط زیست , مذهبی تاریخ انتشار: 01/03/06 بدون نظر   2144 بازدید

اندازه فونت    
گرانی و فشار اقتصادی مردم را به ستوه آورده

گرانی و فشار اقتصادی مردم را به ستوه آورده، اقدام برای حل بحران اجاره مسکن و مقابله با گرانفروشی  و احتکار ، نظارت و گشت دریایی جهت جلوگیری از غرق شدن مردم در دریا ایجاد استخر و پلاژ های متعدد در سواحل و نظارت بر ساخت و ساز با کیفیت و توجه به ورود مصالح استاندارد به جزیره کیش

امام جمعه کیش گفت: گرانی قیمت‌ها امانت داری مردم را از بین می‌برد و این فشار‌ها و سختی‌ها مردم را به ستوه آورده است.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: در مکتب امام جعفر صادق (ع) به مسئله گرانی و افزایش قیمت‌ها و تاثیر آن در زندگی اجتماعی مردم اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه تاثیر اقتصاد بر اخلاق و رفتار مردم را نمی‌توان نادیده گرفت، افزود: گرانی‌های اخیر اعصاب جامعه را بر هم ریخته است.

امام جمعه کیش گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند همه مسئولان و دولتمردان موظفند مسئله اقتصاد را جدی بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: گرانی‌های اخیر را باید برطرف کرد و مسئولان می‌توانند اوضاع را کنترل کنند.

وی با اشاره به مساله اجاره بهای مسکن در کیش، گفت: افزایش سرسام‌آور اجاره بهای مسکن در کیش باید مدیریت شود، سیاست گذاری درستی انجام شود و برنامه‌های موثری اجرا شود تا مردم از فشار اجاره مسکن رها شوند.

امام جمعه کیش گفت: برخی از افراد در این شرایط اقتصادی سوء استفاده می‌کنند و متاسفانه این افراد کم هم نیستند و نتیجه این سوء استفاده‌ها فشار بر اقشار مختلف مردم است.

وی در خصوص احتکار گفت: چطور می‌شود روغن خوراکی یک شب در کل کشور نایاب شود قطعاً عامل آن احتکار است و کسانی که در این شرایط نامساعد اقتصادی احتکار می‌کند از رحمت خدا دور می‌شود و به گفته پیامبر اکرم (ص) ملعون اند و مورد لعنت الهی قرار می‌گیرند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه یک کاسب جزء هم می‌تواند احتکار کند، گفت: اینکه اجناس را مخفی کنیم تا گران شود و بعد بفروشیم شیوه نادرستی است و قطعاً موجب فشار اقتصادی به همه مردم جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: محور‌های صحبت‌های ایشان مهم و تاثیرگذار بود.

وی گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن باید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مردم و مسئولان باشد به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برخی در سال‌های ابتدای انقلاب پرشور و پرحرارت بودند، اما در وسط کار بریدند و این بریدن به صلاح جامعه انقلابی نیست.

وی گفت: یکی از شاخص‌های مهم نمایندگان مجلس انقلابی بودن است که با لفظ و ادعا درست نمی‌شود.

خطیب نمازجمعه کیش گفت: ساده زیستی یکی دیگر از نکات مهمی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند مسئولان نباید اسیر تجملات و اعیان نشین شوند، مردم این شاخص‌ها را می‌فهمند و خوب تجزیه و تحلیل می‌کنند.

امام جمعه کیش گفت: نمایندگان و همه مسئولان کشور باید مردمی باشند، ارتباط آسان با مردم برقرار کنند، گوش شنوا داشته باشند و با مردم نشست و برخاست کنند.

 

خطیب جمعه کیش به حادثه تأسف‌بار فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان و کشته شدن جمعی از مردم اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخ را به مردم خوزستان و به ویژه آبادان و همه ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌ها برای کاستن تلفات این حادثه باید استفاده کرد.

 

وی گفت: مقصران این حادثه باید پیگرد قانونی و مجازات عبرت آموز شوند مجازاتی که برای دیگران درس باشد.

 

خطیب نمازجمعه کیش به مسئولان جزیره کیش هم توصیه کرد: ساختمان‌های بی کیفیت نباید در جزیره ساخته شود و حتماً از مصالح مناسب و مرغوب استفاده شود تا شاهد به وقوع پیوستن اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

 

وی با اشاره به غرق شدن چند نفر در ماه‌های اخیر در آب‌های جزیره کیش گفت: برای کیش قابل قبول نیست که تعدادی از هموطنانمان به دلیل شنا در دریا دچار حادثه و غرق شوند.

 

امام جمعه کیش گفت: مسئولان با افزایش ظرفیت پلاژ‌ها می‌توانند این حوادث را مدیریت کنند.

وی گفت: مناطق ممنوعه شنا را شناسایی کنید و گشت‌های نظارتی به ویژه در روز‌های طوفانی در این مناطق مستقر شوند تا افراد را از شنا کردن در مناطق ممنوعه بر حذر دارند.

امام جمعه کیش پیشنهاد داد در سواحل جزیره کیش استخر‌های آب دریا احداث شود تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شود.

خطیب نماز جمعه کیش با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و روز دختر آغاز هفته حج را گرامیداشت و گفت: به فرموده امام صادق علیه السلام کسی که توانایی دارد حتما باید به حج مشرف شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه