امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

همه چیزمان به همه چیزمان می آید

همه چیزمان به همه چیزمان می آید

همه چیزمان به همه چیزمان می آید

 

می گویند روزی ناصرالدین شاه پس از اینکه سر و سیبیلش را آرایشگری فرنگی تاب داد جلوی آینه قدی ایستاد و خود را نگریست و سپس گفت به راستی که همه چیزمان به همه چیزمان می آید.

اما این سخن ناصرالدین شاه در تاریخ ما ماندگار شد چرا که نمونه های مختلفی را در هر زمینه اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی جامعه میتوان یافت.

امروز نابسامانی های موجود مدیریتی چه در بخش دولتی و چه خصوصی جزیره کیش مصداق کاملی است بر چنین وصف و حالی.

با ضرس قاطع میتوان گفت همه چیزمان به همه چیز ما می آید.

باور کردنی نیست در دنیایی که بشر زندگی بر روی مریخ را تجربه میکند ما از پس برگزاری یک رویداد گردشگری برای کیش بر نمی آیم.

جزیره کیش هر ساله در ایام تابستان شاهد برپایی جشنواره ای بود  که ۲۳ دوره برگزاری آن را با افتخار بر پیکره خود حک نموده و همواره متولیان گردشگری و جشنواره‌های کیش و جوامع صنفی با هر مشقت و کم و کاستی بود بجز یک سال سخت کرونایی آن را برپا کرده و میزبان میهمانان اقوام ایرانی در کیش بودند.

البته با تحرک و جریان سازی بخش خصوصی و ورود حاکمیت منطقه چه از روی تمایل یا اجبار…

امسال از اواسط اردیبهشت در چند فرصت پیش آمده از متولیان امر توسط مردم و برخی از رسانه ها خواسته و مطالبه شد این که چه برنامه ای برای برپایی جشنواره تابستانی ۱۴۰۱ کیش پس از ۲ سال تعطیلی بعلت کرونا دارید.!؟
متاسفانه علیرغم انتشار خبر برپایی جشنواره چله تابستانی کیش به نقل از سرپرست معاونت گردشگری سازمان با پدیده جدیدی مواجه شدیم پیرو آن اعلام بی اطلاعی اکثر قریب به اتفاق مدیران عامل جوامع صنفی کیش از نحوه برنامه ریزی و برپایی چنین رویدادی به گوش رسید و با استعفای سرپرست معاونت گردشگری سازمان موضوع برپایی چنین رویدادی منتفی شد.!!!؟

پس از گذشت ۲۳ دوره برگزاری جشنواره تابستانی کیش که بر اساس تفکری خردمندانه و تیزبینانه تصمیم سازان و تصمیم گیران آن دوره طلایی کیش که برای تابستان گرم و خلوت کیش پردازش و تدوین و طراحی شد.

که لازم است بررسی شود این فستیوال بزرگ چه موفقیت بزرگی برای رونق اقتصادی و گردشگری کیش زیبا به ارمغان آورد و محرکی جذاب برای شکستن یخ بی رمقی بازار های خلوت در تابستانهای داغ و شرجی کیش و باعث هجوم مردم از سراسر کشور به جزیره کیش بوده .

اتفاقی که از برکات آن بازارها و رستورانها و کلوپ های تفریحات دریایی مملو از جمعیت گردید و همه منتفع و راضی بودند از ایرلاین ها گرفته الی تاکسی داران و هتل ها و رستوران ها و غرفه داران حتی ارایه دهندگان خدمات عمومی کیش …

جشن و پای کوبی و کارناوال های شادی و جُنگ و کنسرتها و نواهای بومی محلی اقوام ایرانی تا دم دمای صبح کیش را چون روز روشن و زنده نگه میداشت و کیش شهری بود شاد و جذاب برای آحاد مردم کشورمان که با چند هدف در این ایام وارد جزیره می‌شدند.

۱_ جاذبه های تفریحی و گردشگری ۲_ تخفیفات مناسب و قابل توجه جوامع صنفی ۳_ وجود اجناس ارجینال و باکیفیت و برند ۴_جنگ ها و کنسرتهای متعدد ۵_ جوایز ارزنده و ممتاز …
نتیجه ۲۳ دوره برگزاری چنین رویدادی مهم که در کشور جزو بی بدیل ترین و با سابقه ترین مناسب های فرهنگی و هنری و تفریحی کشور بود.؟؟

عدم وضع قوانین خلق الساعه مختلف دست و پاگیر، عدم نظارت های جدی به وضعیت بازار ها و اجناس عرضه شده به مردم، گرانی سفر آحاد مردم، عدم تاسیس نمادها و جاذبه های نوین گردشگری بی توجهی ها و مماشات در بسیاری از حوزه ها که تیشه به ریشه خمیر مایه اصلی کیش همانا حوزه گردشگری برداشته اند چه از جانب مدیران دولتی و چه بخش خصوصی امروز  مثالی صادق و‌ روشن و آشنا شده.

سال به سال دریغ از پارسال

متاسفانه بخش خصوصی که یک پای ثابت و شاکله اصلی این رویداد و ماجرا بوده هر سال بجای برنامه ریزی قوی تر و بروز تر و جذاب تر در خوابی عمیق فرو رفت و از اهمیت و جایگاه این رخداد ارزنده غافل ماند و آن طور که باید و شاید ارزش و اعتبار این فستیوال بزرگ را درک نکرده و در امور روزمره خود غرق شده اند.

امروز در عین شگفتی یک شبه تصمیم میگیرند و یک شبه اعلامیه صادر می‌کنند  خبر از برپایی کوتاه ترین جشنواره تابستانی کیش آن هم به مدت ۱۵ روز را میدهند.!؟

باورتان میشود برای برپایی اکسپو دبی ۹ سال کار و برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته بود.!؟

لازم بذکر است در این مورد اخیر و بخصوص برعکس جشنواره چله تابستانی کیش ظاهراً همه مدیران جوامع از موضوع مطلع بودند و طرح و برنامه داده‌اند که هیچگونه اعتراض و اظهار نظری بابت برپایی جشنواره ۱۵ روزه تابستانی کیش نداشتند.!!

امروز در حالی برپایی جشنواره تابستانی کیش اعلام می‌شود که برای اولین بار جشنواره پوستر و بنر ندارد ، بدون برنامه های از پیش تعیین شده و بدون فراخوان از طراحان و تهیه کنندگان و مجریان فرهنگی هنری ، بدون اعلام دقیق برنامه ها و جاذبه های جدید تفریحی و گردشگری برای مخاطبین و بدون داشتن اتاق فکر و بدون دعوت از افراد جوان و تحصیل کرده رشته های تبلیغات و بازاریابی و فرهنگی هنری و تاثیر گذار قرار است مخاطب جذب کند برای این بازار سوت و کور و بحران زده…

مشکل بزرگ این روزگاران حصاری است که دور میزها و تصمیم سازان کهنه کار کشیده شده ⛔ علامت ورود ممنوع برای نخبگان و جوانان جویای نام
و متاسفانه همه باید تمکین کنند از تصمیمات ضعیت و غلط و کهنه و پیش پای افتاده تکراری .!؟
کجاست آن جشنواره های که روزی یک خودرو به گردشگران اهدا میکرد و در هتل ها و بازارهای جای برای سوزن انداختن نبود.!؟

متاسفانه سالهاست که عده ای معدود در بدنه بخش خصوصی هم تصمیم سازی میکنند و هم تصمیم میگیرند و در اکثر مواقع خود و اطرافیان خود مجری امور میشوند ، دور باطل بر حول یک مدار قدیمی و ثابت بدون تغییر و تحول.!؟
امروز نوک پیکان گلایه های خود را از نهادهای حاکمیتی به سمت بخش خصوصی میگیریم که چرا اجازه کار و ورود جوانان به عرصه مدیریت و تصمیم گیری و ایده پردازی و اجرا نمیدهند.
میزهای که محکم بدان چسبیده اند و یک شبه از جیب کت های جادویی خود جشنواره و نمایشگاه و تفاهم نامه و پروپوزال های بی کیفیت و مبهم را بیرون می‌کشند.

امروز نتنها جشنواره تابستانی کیش بلکه تمام امور جزیره را کفه ترازو میگذاریم در مقابل شواف ها و شعارهای غیر عملی .

مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش و بیمارستان و تامین اجتماعی و مالیات و مشکلات مسکن و اجاره بهای زندگی و سختی معیشت مردم و تعطیلی صنعت و تولید از کف پریدن هواپیمایی کیش ایر از دامن کیش و تغییرات مدیریتی متعدد مدیران سازمانی عدم آشنایی معاونین منتصب به امور محوله و بی اطلاعی از شرح وظایف خود، خودروهای فرسوده و پروژه های ناتمام و زیرساختهای معیوب و از دست دادن فرصت قطر ۲۰۲۲… در مقابل آن شوآف کیش هوشمند ، کیش بهشت خانواده ایرانی ، کیش مرکز علمی و پژوهشی کشور ، کیش مدینه فاضله ، کیش سرزمین فرصتهای سرمایه گذاری ، بورس بین المللی کیش ، بانک های آفشور کیش و الی ماشاالله…

بنظر شما آیا همه چیزمان به همه چیزمان نمی آید.

کلام آخر؛ با زندگی در زندگی دیگران زمان خود را از دست ندهید.

استیو جابز

کیش نیاز به نفسی تازه  و نگرشی بروز و نیروهای خلاق و جوان دارد.

یا حق ۱۸ تیر ۱۴۰۱ بهمن عبدالهی روزنامه نگار

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه