امروز: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مزایده کلوپ های دریایی برای حوزه گردشگری کیش تبعات منفی در پی دارد

اجتماعی , فرهنگی , کیش , گردشگری , مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش , ورزشی تاریخ انتشار: 01/05/13 بدون نظر   1681 بازدید

اندازه فونت    
مزایده کلوپ های دریایی برای حوزه گردشگری کیش تبعات منفی در پی دارد

مزایده کلوپ های دریایی برای حوزه گردشگری کیش تبعات منفی در پی دارد

علی اقتصاد مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش به همراه اعضای این جامعه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش علی اقتصاد در این نشست با اشاره به تخصصی بودن فعالیت کلوپ داران خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت: شما پدر معنوی کیش هستید و ما برای رفع مشکلات به پدرمان پناه آورده ایم.
وی با اشاره به اینکه مزایده کلوپ های دریایی به صلاح کیش نیست گفت: نمی دانم هدف از این مزایده چیست؟

آیا افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند نا اهل هستند که قرار است اهلش بیاید و در این حوزه فعالیت کند؟ آیا تقوا ندارند یا بی تجربه هستند؟
علی اقتصاد گفت: بیش از ۴۰۰ سال تجربه در این سالن گرد هم آمدند.
وی با اشاره به مناظره شهید بهشتی و مهندس بازرگان گفت: در کارهای تخصصی تجربه سهم زیادی دارد.
علی اقتصاد با اشاره به سرمایه گذاری کلان در حوزه تفریحات دریایی گفت: افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند سرمایه زیادی را هزینه کردند و تنها گناه آنان این است که شغلی را انتخاب کردند که در حریم ۱۲۰ متری دریا قابل فعالیت است.
مدیرعامل جامعه کلوپ داران گفت:فعالان این حوزه نمی‌توانند زمین هایی را که در آن کلوپ ها مستقرند خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه سالها پیش زمانی که پیشکسوتان در این حوزه فعالیت می‌کردند، زمین متری ۲۵۰۰ تومان بود و همه توانایی داشتند که زمین ها را خریداری کنند گفت: امروز هم توانایی خرید زمین وجود دارد اما گناه کلوپ داران این است که مستاجر سازمان منطقه آزاد هستند و در حریم دریا و ساحل فعالیت می‌کنند.
علی اقتصاد گفت: ارزش افزوده سرمایه فعالان تفریحات دریایی را باید در نظر گرفت، آنها می‌توانستند با سرمایه گذاری که در این حوزه انجام دادند کلی ملک بخرند اما ترجیح دادند برای خدمت گذاری به کیش و گردشگری در این حوزه فعالیت کنند.
مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش گفت: آیا رواست که با اجرای مزایده حقوق این عزیزان پایمال شود؟
علی اقتصاد گفت: افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کند تجربه زیادی دارند و سعی کردند با رعایت نکات ایمنی شرایط تفریحات دریایی امن را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه سالانه در ترکیه و تایلند در حوزه تفریحات دریایی چند نفر کشته می شوند اما تاکنون در کیش خوشبختانه این حادثه رخ نداده است گفت: توجه به نکات ایمنی به همراه تجربه و تخصص باعث شده است که تفریحات دریایی کیش ایمن باشد. مدیرعامل جامعه کلوپ داران خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت: تحت تاثیر مشاوره های اشتباه قرار نگیرید.
وی گفت: اگر درآمد کلوپ داران بالاست قطعاً هزینه های آنها نیز بسیار بالاست. وی از مهدی کشاورز خواست ۳ کارشناس سازمان منطقه آزاد و دو کارشناس جامعه کلوپ داران، درآمد و هزینه های این صنف را آنالیز کنند تا مشخص شود که افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند فقط به فکر کسب درآمد نیستند.
وی گفت: مشاورانی که به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد مشاوره می دهند شاید صاحب تفکر نباشند اگر صاحب تفکر بودند طرح مزایده را پیشنهاد نمی دادند.
وی گفت: نتیجه مزایده، شرکت های ناموفق در کشور است که به مشکل برخوردند.
علی اقتصاد گفت: جامعه کلوپ داران ثابت کردند که همراه سازمان منطقه آزاد هستند و هیچ گاه درخواستی از سازمان نداشتند، در هیچ جریان منفی نیز شرکت نکردند و هیچگاه برای دریافت زمین، وام و امتیاز ویژه‌ای به سازمان منطقه آزاد مراجعه نکردند.
وی با انتقاد از حضور نداشتن مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در جشنواره موج و مروارید گفت: انتظار داشتیم شما در این جشنواره حضور پیدا کنید تا از نزدیک مشکلات جامعه کلوپ داران را بشنوید. علی اقتصاد گفت: جو سازی درخصوص سوگواره تابستانی باعث شد تبعات منفی ایجاد شود اگر مزایده نیز بدون تفکر صورت گیرد قطعا تبعات منفی دارد. مدیرعامل جامعه کلوپ داران با اشاره به اختصاص نیافتن سهمیه بنزین به شناورهای تفریحات دریایی گفت: در حال حاضر کلوپ داران بنزین را لیتری ۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند و یک سال و نیم است که قیمت خدمات خود را افزایش ندادند چرا که می خواهند در این شرایط اقتصادی فشار بیشتری به مردم وارد نشود و گردشگری کیش آسیب نبیند.
وی گفت : فعالان حوزه تفریحات دریایی با عشق و علاقه تلاش می کنند و با توجه به اینکه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش تفریحات دریایی است سعی می کنند در این حوزه رونق ایجاد کنند.
علی اقتصاد گفت: کلید رونق کیش در دست جامعه کلوپ داران و جوامع صنفی دیگر است و باید مشکلات را با همفکری در اتاق فکر حل کنیم.
مدیرعامل جامعه کلوپ داران با اشاره به این که بزرگترین مزیت کیش دریا و ساحل است و یکی از جاذبه های اصلی کیش نیز تفریحات دریایی است گفت: وقتی هزینه سفر به کیش بالا برود دیگر جذابیتی برای گردشگر باقی نمی ماند.
وی گفت: ۲۳ کلوپ فعال در کیش به گردشگران خدمات ارائه می کنند و اگر نرخ خدمات خود را افزایش دهند قطعاً گردشگری آسیب می بیند.
علی اقتصاد از مدیران سازمان منطقه آزاد خواست با اجرای قانون ترک تشریفات به فعالیت جامعه کلوپ داران کیش کمک کنند.
وی گفت: مزایده کلوپ داران، رقابت‌های لجاجتب ایجاد می‌کند و باعث تورم و افزایش هزینه های سفر می شود.
علی اقتصاد گفت: انعقاد قراردادهای بلند مدت می تواند امنیت شغلی کلوپ داران را تامین کند و اگر سازمان منطقه آزاد در این حوزه به نتیجه مثبت نرسید قرارداد کلوپ داران را لغو کند.
در این نشست که بیش از دو ساعت طول کشید چند نفر از فعالان تفریحات دریایی به عنوان نمایندگان جامعه کلوپ داران کیش مشکلات و مسائل این حوزه را برای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تشریح کردند.

ندیمی گفت: در جلسه ای که دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز حضور داشت اشاره شد که در دبی تنها ۶ کلوپ تفریحات دریایی فعال است اما در جزیره کیش بیش از ۲۰ کلوپ فعالیت می کنند. وی گفت: فعالیت در حوزه تفریحات دریایی بسیار پر دردسر است و افراد کمی حاضرند در این حوزه فعالیت کنند. وی با اشاره به اینکه مشاوره های غلط می توانند فعالیت جامعه کلوپ داران را با چالش روبرو کند گفت: در زمان مدیریت آقای افشار دوست به عنوان مدیرعامل مرکز ورزش که آقای فرضی پور هم مدیر زیر مجموعه ایشان بودند آقای فرضی پور گفتند: کلوپ داران ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان درآمد دارند من پیشنهاد میدهم کلوپ ما در اختیار شما باشد و ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان به ما پرداخت کنید اگر برای شما صرفه اقتصادی داشت حق با شماست.
وی با اشاره به اینکه این طرز تفکر و صحبت ها موجب تغییر اذهان عمومی می‌شود گفت: آقای پورزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش چندی پیش در بازدید میدانی از کلوپ ها و بررسی سواحل، متقاعد شدند که ساحل شرقی جزیره کیش مکان مطلوبی برای فعالیت کلوپ های دریایی است.

میرشهیدی که در این نشست حضور داشت گفت : هر جامعه ای تشکل‌های مختلفی وجود دارد و جامعه کلوپ داران نیز یکی از تشکل های مهم کیش است.
وی گفت : در حال حاضر در حوزه فعالیت‌های دریایی دچار دغدغه شده ایم و از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد می خواهیم، مشکلات این حوزه را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه تخصص و تجربه در این حوزه بسیار مهم است گفت: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد می خواهیم جامعه کلوپ داران را از حمایت های خود بی نصیب نگذارند.

آقای شمالی مقدم یکی از فعالان قدیمی عرصه تفریحات دریایی و صاحب کلوپ مرکز غواصی گفت: سال ۶۸ پرسنل سازمان منطقه آزاد بودیم که به علت تعطیلی بخش تفریحات دریایی و غواصی در سازمان منطقه آزاد کیش خود را باز خرید کردیم، در آن زمان به دنبال حرفه ای بودیم که بتوانیم از تجربه خود در این حرفه استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه سالها طول کشید تا کلوپ های دریایی بتوانند با آموزش غواصی و معرفی این حرفه به گردشگران در این حوزه رونق ایجاد کنند گفت : از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تقاضا داریم با توجه به اینکه بیش از دو سال است با کلوپ داران قرارداد بسته نشده است وضعیت قرارداد فعالان تفریحات دریایی را مشخص کند چرا که به علت نداشتن قرارداد مجوز فعالیت هم نمی توانیم دریافت کنیم و به تبع آن از تسهیلات بانکی هم نمی توانیم بهره مند شویم.
پیام ریاحی  که در نشست حضور داشت گفت: از سازمان منطقه آزاد کیش می‌خواهیم با سر و سامان دادن به فعالیت جامعه کلوپ داران و صدور مجوز فعالیت و بستن قرارداد با فعالان این حوزه به یاری جامعه کلوپ داران بیاید.
وی گفت :ترس از مزایده کلوپ ها باعث شده است بی انگیزگی در این حرفه ایجاد شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله خود در حوزه تفریحات دریایی گفت :سالها در این حوزه تجربه کسب کردیم و اکنون باید از مزایای طرح برخوردار باشیم.
وی گفت :لوازم و تجهیزاتی که در این سالها برای توسعه تفریحات دریایی خریداری کرده ایم، مسابقات مختلف ورزشی که در این حوزه برگزار کرده‌ایم باعث شده است تفریحات دریایی کیش به درستی معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه دلمان می خواهد تصویر آینده زندگی مان روشن باشد گفت: هیچ‌کس دوست ندارد حاصل تلاش و زحماتش به هدر رود و جامعه کلوپ داران نیز با همین هدف به فعالیت خود ادامه میدهند.
وی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خواست بدون تحقیق، بررسی و مطالعه دقیق، طرح مزایده را اجرا نکند.

رضایی که در این نشست حضور داشت با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت گردشگری گفت: با درآمد حاصل از گردشگری می‌توان کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کرد.
وی با اشاره به اینکه جامعه کلوپ داران سالها پرچمدار مبارزه با تحریم هم بودند گفت: تمام تجهیزات را از خارج از کشور تامین می کنیم و در شرایط تحریم تامین قطعات بسیار دشوار است.
وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب غواصی که سازمان منطقه آزاد تعیین کرده است ٩ دلار است گفت: در کشورهای دیگر این نرخ ۱۵ دلار است و در شرایط تحریم های ظالمانه که موتورهای تجهیزات ما همه آمریکایی و ژاپنی هستند و نمایندگی فروش و تعمیر در جزیره کیش و یا داخل کشور وجود ندارد گفت: تامین قطعات کار بسیار دشواری است و برای حفظ ایمنی گردشگران باید از تجهیزات ایمن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه هزینه خرید یک طناب پاراسل ۲۰۰۰ یورو است گفت: فعالان حوزه تفریحات دریایی به دلیل حفظ ایمنی و امنیت جان گردشگران نمی توانند از تجهیزات غیر استاندارد استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تامین سوخت مورد نیاز شناورهای تفریحی یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان این حوزه است گفت : ما یک دکه در پلاژ نیستیم و آب دوغ خیار هم عرضه نمی کنیم کارما یک کار تخصصی است که باید به شیوه درست عرضه شود.

خانم عبدالرزاق نیز در این نشست گفت: بیش از ۱۴ سال در این حوزه سابقه فعالیت دارم و با تمام فراز و نشیب ها علاقمندیم که در این حوزه فعالیت کنیم. وی با اشاره به اینکه بیش از دو سال و نیم است قراردادی با آنان بسته نشده است گفت: با یکی از مشاوران شما به تنش برخوردیم و غرض ورزی ها شروع شد.
وی گفت :یک سری از تخلفات را به بازرسی انتقال دادیم که جنگ اصلی از همانجا شروع شد و کارشکنی ها نیز ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه جان انسانها در حوزه تفریحات دریایی در دست کلوپ داران است گفت: رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است و مردم با امنیت خاطر باید از تفریحات دریایی استفاده کنند. خانم عبدالرزاق گفت: فعالان حوزه تفریحات دریایی زحمات سازمان منطقه آزاد کیش را نمایان می کنند و تنها توقعی که از مسئولان سازمان دارند این است که امنیت شغلی آنان حفظ شود و با تهدید به اجرای طرح مزایده، انگیزه فعالیت را از آنان نگیرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه