امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

ساخت ۴۰ واحد مسکونی در سایه خوش هرمزگان توسط مجمع سازندگان کیش

اجتماعی , اخبار ایران , اقتصادی , تجاری , عمران و شهرسازی , فرهنگی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 01/05/25 بدون نظر   1319 بازدید

اندازه فونت    
ساخت ۴۰ واحد مسکونی در سایه خوش هرمزگان توسط مجمع سازندگان کیش

ساخت ۴۰ واحد مسکونی در سایه خوش بندرلنگه توسط مجمع سازندگان کیش

۴۰ واحد مسکونی به همت مجمع توسعه ، نوآوری و سازندگان کیش ، با پیگیری و مساعدت رئیس فراکسیون مناطق آزاد و امام جمعه کیش برای آسیب دیدگان زلزله هرمزگان در حال ساخت است.

 

طهمورث قاسمی دبیر مجمع توسعه، نوآوری و سازندگان کیش در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: زلزله اخیر هرمزگان موجب تخریب منازل مسکونی منطقه سایه خوش و هرمزگان شد.
وی افزود: با پیگیری معصومه پاشایی مهر رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و امام جمعه کیش حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده و با سرمایه‌گذاری مجمع سازندگان کیش این واحدهای مسکونی ساخته می شود. قاسمی گفت: مرحله اول ساخت واحدهای مسکونی به پایان رسیده است. وی افزود : بر اساس ماده ۶۵ احکام دائمی، سازمان های مناطق آزاد موظف به زدودن چهره فقر از مناطق آزاد هستند و به همین منظور مجمع سازندگان کیش برای کمک به مردم زلزله زده ه سایه خوش هرمزگان اقدام به ساخت این واحدهای مسکونی کرد.
دبیر مجمع توسعه، نوآوری و سازندگان کیش در بخش دیگری از سخنان خود به حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت : معافیت مالیاتی که از ظرفیت‌های مناطق آزاد است نباید از بین و یا تحلیل برود.
قاسمی گفت: در جلسه وزیر اقتصاد و دارایی با رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با کاهش مشوق‌های مناطق آزاد موافق نبود و نظر موافق خود مبنی بر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد را نیز اعلام کرد.
قاسمی گفت: پیگیری بازگشت معافیت مالیاتی با توجه به همراهی وزیر اقتصاد و مجلس نیاز به تلاش و جدیت دارد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد متولی اصلی پیگیری‌ این موضوع است.
وی گفت : معافیت مالیاتی مناطق آزاد یک مطالبه جدی و عمومی است و خبرنگاران در انعکاس این مطالبه جدی نقش موثری دارند.
طهمورث قاسمی با اشاره به اینکه تصویر نادرست از مناطق آزاد ترسیم شده است و در سیاستگذاری تصمیم‌سازان موثر بوده گفت: تصمیم گیری درست برای مناطق آزاد می تواند به پیشرفت و توسعه مناطق کمک کند.
وی با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی مناطق آزاد از ۲۰ سال به ۵ سال تقلیل نخواهد یافت گفت : این مطلب نادرست است و وزیر اقتصاد نیز در جلسه ای با حضور رئیس فراکسیون مناطق آزاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس گمرک و رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که کاهش معافیت مالیاتی در مناطق آزاد صورت نخواهد گرفت. طهمورث قاسمی با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش دارای سه شرط محصور بودن، تراز تجاری مثبت و خارج از بافت جمعیتی بودن را داراست گفت: بسیاری از مناطق آزاد کشور این شروط را ندارند و بنابراین بسیاری از معافیت ها و مشوق ها شامل حال آن نمی‌شود اما در جزیره کیش که این سه شرط موجود است حتماً مشوق های مالیاتی نیز وجود دارد. وی در خصوص معافیت مالیاتی کارکنان مناطق آزاد هم گفت: رای دیوان عدالت اداری در خصوص این موضوع موجب شد کارکنان مناطق آزاد از معافیت مالیاتی برخوردار نشوند برای رفع این مشکل تنها هیئت عمومی دیوان عدالت اداری می تواند رای صادره را فسخ کند و یا اینکه مجلس از طریق مصوبه در قالب طرح و لایحه موضوع را حل کند. قاسمی با اشاره به اینکه لایحه مسیر طولانی تری نسبت به طرح دارد گفت: پیگیری این موضوع بیش از دو سال طول می کشد اما کوتاه ترین مسیر برای بازگشت معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد ارائه طرح به مجلس است.
وی با اشاره به اینکه نماینده اروند و آبادان در مجلس شورای اسلامی چندی پیش این طرح را مطرح کرد و به دلیل پیگیری نکردن موضوع متوقف شد گفت: مسئله معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد موضوع جدی است که باید پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد و دارایی نیز در خصوص این موضوع اعلام موضع کرده است و در حال حاضر شرایط برای پیگیری معافیت مالیاتی کارکنان مناطق آزاد فراهم است گفت: مناطقی که از استانداردهای لازم برخوردار باشند حتماً مشوق های مالیاتی نیز در آنها مورد توجه قرار می گیرد. طهمورث قاسمی با اشاره به اینکه ظرفیتی در ماده ١٠ است که می‌توان از آن برای کیش استفاده کرد گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس فراکسیون مناطق آزاد و وزیر امور اقتصاد و دارایی با ظرفیت ها و مشوق های مناطق آزاد موفق هستند و همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز میتواند به تسریع امور کمک کند.
مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در مجمع سازندگان کیش برگزار شد و طهمورث قاسمی دبیر مجمع به اقدامات مجمع در خصوص ساخت واحدهای مسکونی برای زلزله زدگان سایه خوش هرمزگان و پیگیری رفع مشکلات کیش از جمله بازگشت معافیت‌های مالیاتی صحبت کرد و با تجلیل از تلاش موثر خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادهای جزیره کیش با استناد به تعابیر مولانا شاعر برجسته کشورمان گفت :خبرنگاران غلامان قمر و به دنبال نورافشانی و زدودن تاریکی ها هستند و با اشاره به اینکه خبرنگاران با سرعت و صحت اخبار جزیره کیش را مخابره می‌کنند و می‌توانند در پیگیری مطالبات مردمی نقش موثری داشته باشند گفت :مهمترین کار یک خبرنگار پیدا کردن خرابی ها و کاستی هاست و با زدودن تاریکی ها با اطلاع‌رسانی درست به کشف حقیقت می پردازد و کار خبرنگاران را فصل مشترکی با کار انبیا الهی عنوان کرد و گفت: روشنگری و اطلاع رسانی مهمترین وظایف خبرنگاران در جزیره کیش است و اصحاب رسانه این وظیفه سنگین را به دوش میکشند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط حساس کنونی برنامه ریزی برای پیشرفت و توسعه کیش بسیار موثر است گفت : خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد گفتگو و وفاق اجتماعی بین نخبگان و بخش‌های خصوصی و دولتی دارند.
در پایان این نشست دبیر مجمع توسعه نوآوری و سازندگان کیش از خبرنگاران جزیره کیش با اهدا لوح و هدیه تجلیل کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه