امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

آب شیرین کن مولکولی، انقلابی جهانی که در کیش به وقوع پیوست

آب شیرین کن مولکولی، انقلابی جهانی که در کیش به وقوع پیوست

آب شیرین کن مولکولی، انقلابی جهانی که در کیش به وقوع پیوست

 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: شرکت های دانش بنیان، خلاق و نوآور طی همکاری با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال در این مناطق ارتباط می گیرند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، سعید محمد روز یکشنبه در آیین رونمایی از اولین آب شیرین ساز مولکولی جهان در کیش اظهار داشت: این دبیرخانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک تفاهم نامه ای را امضا کرده که حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از توان این شرکت ها در توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله مفاد آن است.

وی اضافه کرد: در این راستا و برای ارتقای تولید محصولات با قابلیت صادرات مقرر شده که شرکت های دانش بنیان، خلاق و ایده محور به  ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه صنعتی فعال در کل مناطق آزاد پیوند داده می شوند.

محمدی با بیان اینکه فعالیت شرکت کیمیا کیش به عنوان طراح و سازنده نخستین سامانه آب شیرین ساز مولکولی جهان در نتیجه تحقق مفاد تفاهم نامه این دبیرخانه با معاونت علمی ریاست جمهوری است افزود: صحت سنجی این روش انجام شده است و امروز مجموعه ای با ظرفیت ۱۵ متر مکعب در روز تست شده و دبیرخانه شورایعالی از این شرکت در مسیر تجاری سازی حمایت همه جانبه را خواهد داشت.

وی این شیوه که برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد انقلابی درعرصه تصفیه و تامین آب شرب اعلام و اضافه کرد: می توان با این شیوه کمبود آب در مرکز و مناطق شرق و جنوب کشور را به صورت ویژه با سرمایه گذاری کمتری نسبت به سایر روش ها مرتفع کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: کم آبی یکی از معضلات اصلی کشور ما است و هزینه های بسیار زیاد و سر سام آوری برای تامین شرب مورد نیاز در اقصی نقاط کشور هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هزینه های بالایی برای انتقال، نگهداری سد سازی و خطوط انتقال این روش ها صرف می شود یادآور شد: در مرکز نوآوری و خلاقیت کیش، شرکت کیمیا به روشی دسترسی پیدا کرده که با رزونانس مولکولی و امکان جداسازی مواد مضر از آب از طریق فرکانس هزینه تولید آب را بسیار پایین نگه داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه واگذاری تسهیلات به فعالان اقتصادی براساس سامانه جامع تجارت است، گفت: این سامانه در کشور در حال پیاده سازی است و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در مرحله ورود اطلاعات فعالان اقتصادی است و در بین ۱۴ دستگاه که در حال اتصال به سامانه جامع تجارت کشور رتبه پنجم را در اختیار دارد.

 

محمد افزود: فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی درحال تکمیل اطلاعات و ورود در سامانه جامع تجارت هستند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: امروز خوشحال هستیم یکی از نتایج حمایت از دانش بنیان در جزیره به ثمر نشسته است و این حمایت ها بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب تداوم خواهد داشت.

 

مهدی کشاورز افزود: در این راستا شرکت های خلاق محور و نوآور در برج نوآوری جزیره برای تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان حمایت می شوند و شرکت کیمیا کیش یکی از این موارد است که از سه ماه پیش حمایت از آن آغاز شده و پشتیبانی از آن برای دریافت استانداردهای لازم آب تولیدی سامانه تداوم خواهد داشت.

 

طراحی و تولید اولین سامانه سامانه شیرین سازی آب بر اساس رزونانس مولکولی بدون غشاء جهان نشان می دهد ایران می تواند با اتکا به توان دانشمندان در مسیر رشد فزاینده علمی جهان قرار بگیرد.

 

اولین سامانه شیرین سازی آب بر اساس رزونانس مولکولی بدون غشاء جهان با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در کیش رونمایی شد.

 

به گزارش ایرنا، اولین سامانه شیرین سازی آب براساس رزونانس مولکولی بدون غشاء با عنوان آب شیرین کن کیما روز یکشنبه در جریان دومین روز سفر سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به کیش رونمایی شد.

 

این سامانه که برای اولین بار به دست دانشمندان ایرانی ساخته شده قادر است ۹۵ درصد از آب ورودی از دریا را با حداقل انرژی برق تصفیه کند و در کنار آن امکان تبدیل پنج درصد پساب این سامانه قابلیت تبدیل به مصالح ساختمانی و کشاورزی دارد

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه