امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش با حضور معاون وزیر مطرح شد/ کمبود فضای آموزشی ، مشکلات معیشتی و مسکن معلمان جزیره کیش 

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , علمی , فرهنگی تاریخ انتشار: 01/07/11 بدون نظر   2938 بازدید

اندازه فونت    
در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش با حضور معاون وزیر مطرح شد/ کمبود فضای آموزشی ، مشکلات معیشتی و مسکن معلمان جزیره کیش 

در حضور معاون وزیر چالش ها و کمبودهای آموزش و پرورش کیش مطرح شد.

در جلسه شورای آموزش و پرورش کیش با حضور معاون وزیر مطرح شد/ کمبود فضای آموزشی ، مشکلات معیشتی و مسکن معلمان جزیره کیش

 

بررسی جگونگی رفع کمبود سرانه فضای آموزشی ، رفع مشکلات معیشتی معلمان از جمله مسکن ،ارتقاء سطح کیفی آموزش و جذب معلمان بومی از جمله موارد مورد بحث در نشست شورای آموزش و پرورش کیش بود

 

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، مهدی کشاورز یکشنبه شب در شورای آموزش و پرورش کیش گفت : به مشکلات و چالش های این قشر که هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنند واقف هستیم و از راهکارهایی قانونی ارایه شده از سوی آموزش و پرروش برای اعطای کمک های غیر مستقیم بیشتر به این قشر استقبال می کنیم.

وی افزود: در حوزه تامین، تجهیز و نوسازی فضای فیزیکی نیز در حد توان به دنبال رفع مشکلات هستیم و ساخت مدارس جدید از محل تعهدات انبوه سازان و طرح های نیمه تمام در اختیار سازمان به صورت جدی دنبال می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نیمه نخست امسال در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات آموزش و پرورش از محل اعتبارات این سازمان ۲۰۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

این میزان اعتبار برای توسعه خدمات آموزشی شامل ۱۸۳ میلیارد ریال برای تجهیز، بهسازی و نوسازی مدارس و ۲۰ میلیارد ریال نیز به صورت کمک مستقیم به معلمان پرداخت شده است.

وی افزود: کمک مستقیم اعطا شده به معلمان جزیره برابر تلاش ها و زحمات آنان ناچیز است و امکان قانونی برای همراهی بیشتر به انان از سوی سازمان نیز وجود ندارد.

کشاورز گفت: انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز براساس استانداردهای اعلامی این وزارتخانه اقدام کرده تا این چالش نیز در کمترین زمان ممکن رفع شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات مسکن فرهنگیان از دیگر مطالبه های معلمان جزیره است یادآور شد: برای تحقق این مطالبه باید احداث خانه های سازمان برای معلمان دنبال شود که در این راستا سازمان منطقه آزاد آماده تحویل زمین و اعطای مجوزات آن به با تسهیلات ویژه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اما انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش عهده دار ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز باشد چراکه این سازمان بلحاظ قانونی نمی تواند در این راستا اقدام کند.

۳۰ هزار کیشوند درگیر مشکلات آموزش و پرورش هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در این جزیره در حال تحصیل هستند و با احتساب والدین این جامعه هدف هم اکنون ۳۰ هزار کیشوند درگیر چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش است.

یاسر شاه پیری با بیان اینکه لازم است برای رفع چالش های آموزش و پرورش کیش با همکاری وزارتخانه متبوع و سازمان منطقه آزاد کیش راهکارهای عملی کوتاه مدت بررسی و پیگیری شود یادآور شد: این سازمان تمام توان خود را در این راستا گذاشته و نیازمند همکاری بیشتر وزارتخانه است.

جلسه آموزش و پرورش کیش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و تخصیص ساختمان آموزشی استثنایی، تعیین تکلیف وضعیت کیفیت بخشی مدارس ،تعیین تکلیف وضعیت ساختار آموزش و پرورش کیش، بکارگیری نیروهای خدماتی در مدارس، ارایه راهکار برای توسعه افزایش نیروی انسانی و کاهش تراکم کلاس ها از جمله دستوکارهای بررسی شده در آن بود.

جزیره کیش دارای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز است که در ۵۲  مدرسه دولتی و خصوصی و ۴۰۰  کلاس در حال تحصیل هستند.

این تعداد دانش آموز شامل ۵۵۰ نفر در مقطع پیش دبستانی، پنج هزار و ۴۵۰ نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار نفر در مقطع متوسطه دوم، ۳۳۰ نفر در هنرستان فنی، ۳۷۰ نفر در هنرستان کار دانش و ۳۳ نفر استثنایی و سایر هستند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه