امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین سود را از جام جهانی قطر میبرند بجز ایران

اجتماعی , تاریخ و فرهنگ , جشنواره , فرودگاه و بندرگاه , گردشگری , مناطق آزاد , ورزشی تاریخ انتشار: 01/07/29 بدون نظر   818 بازدید

اندازه فونت    
کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین سود را از جام جهانی قطر میبرند بجز ایران

کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشترین سود را از جام جهانی قطر میبرند بجز ایران

 

امارات، برنده اصلی جام جهانی قطر/ همه کشورهای حاشیه خلیج فارس سود می‌برند بجز ایران!

تحلیل آمارها نشان می‌دهد جام جهانی فوتبال در قطر، به سود کشورهای خلیج فارس تمام خواهد شد و به جز میزبان، کشوری که بیشترین سود از سفر تماشاچیان جام جهانی عاید آن خواهد شد، امارات متحده عربی است.

به گزارش ایسنا، قطر برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ طبق گزارش رسانه‌های عربی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده است، دبیر سازماندهی و میراث جام جهانی قطر نیز گفته این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۹ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، ‌ در عین حالی که احتمالا با ۲۰ میلیارد دلار رشد اقتصادی مواجه شود. انتظار می‌رود بیش از یک میلیون نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر کنند.

آخرین تجزیه و تحلیل کمپانی فوروارد کیز (ForwardKeys) که تحلیل‌های مهمی از بازارهای جهانی گردشگری ارائه می‌دهد نیز ‌نشان می‌دهد رزرو پرواز به قطر از ۳۱ کشور شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال و همچنین از امارات متحده عربی که بسیاری از هواداران در طول مسابقات در این کشور مستقر خواهند شد، در حال حاضر ۱۰ برابر بیشتر از قبل از همه‌گیری کرونا است.

این داده‌ها بر اساس بلیت‌های پرواز صادر شده، از جمله سفرهای یک روزه، از تاریخ ۲۹ سپتامبر (هفتم مهرماه)، برای سفر به قطر در فاصله ۱۴ نوامبر تا ۲۴ دسامبر برابر با ۲۲ مهر تا ۳ دی ماه است. معیار سنجش این داده‌ها نیز سال ۲۰۱۹ است، البته به جز امارات که معیار سنجش آن سال ۲۰۱۶ است؛ چرا که به دلیل بحران دیپلماتیک بین قطر و امارات، پروازهای مستقیم بین این دو کشور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ متوقف بود.

تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد بازاری که در دوره جام جهانی قوی‌ترین عملکرد را در جذب گردشگر خواهد داشت، کشور امارات متحده عربی است. درحال حاضر، رزرو بلیت پرواز از امارات به قطر در بازه جام جهانی ۱۰۳ برابر جلوتر از حجمِ سال ۲۰۱۶ است! پس از آن مکزیک ۷۹ برابر بیشتر از حجم سال ۲۰۱۹، آرژانتین ۷۷ برابر بیشتر، اسپانیا با ۵۳ برابر جلوتر و ژاپن با ۴۶ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ جلوتر از دیگر کشورها قرار دارند. به نظر می‌آید حضور قوی امارات به دلیل کمبود اقامتگاه در قطر است. انتظار می‌رود بسیاری از مردم در امارات بمانند و با پروازهای روزانه از امارات به قطر بروند. در حال حاضر، سفرهای یک روزه چهار درصد از کل ورود به قطر در طول جام جهانی را به خود اختصاص داده است که ۸۵ درصد از آن‌ها از امارات انجام می‌شود.

قطر هنوز الزام ارائه تست منفی COVID-۱۹ را هنگام ورود مسافران لغو نکرده است، اما محبوبیت این مسابقات به حدی است که میلیون‌ها جستجوی آنلاین برای پرواز به قطر در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ انجام شده است که ۱۲ درصد از آن‌ها برای سفر از مبدأ امارات، ۱۲ درصد از ایالات متحده آمریکا، ۷ درصد از اسپانیا، ۷ درصد از هند، ۶ درصد از انگلستان و ۶ درصد از آلمان است.

در این داده‌ها هیچ اشاره‌ای به ایران نشده و برخی متولیان گردشگری، از جمله رییس جامعه هتلداران ایران نیز گفته‌اند حتی یک تخت در جزیره کیش از سوی تماشاچیان جام جهانی رزرو نشده است. هرچند پیش‌بینی‌های کمپانی داده‌پرداز فوروارد کیز بر این است که مسابقات جام جهانی به نفع کل منطقه خلیج فارس باشد؛ زیرا رزرو پرواز به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در طول مسابقات در حال حاضر ۱۶ درصد بیشتر است. تجزیه و تحلیل‌های بیشتر نشان می‌دهد بسیاری از تماشاگران جام جهانی به مقاصد دیگری در منطقه خلیج فارس سفر می‌کنند.

به عنوان مثال، تعداد اقامت حداقل دو شب در قطر و اقامت حداقل دو شب در یکی دیگر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، در نتیجه رزرو بلیت پروازها در دوران جام جهانی به منطقه خلیج فارس ۱۶ درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری کرونا و سال ۲۰۱۹ است. دبی بزرگترین ذی‌نفع این رویداد است. محبوب‌ترین مقصد بعدی، ابوظبی (امارات) با ۱۴ درصد است و پس از آن، جده (عربستان) ‌ با ۸ درصد، مسقط (عمان) با ۶ درصد و مدینه (عربستان) با ۳ درصد قرار دارند.

مهم‌ترین بازار مبدأ این «گردشگران منطقه‌ای» ایالات متحده آمریکا است که ۲۶ درصد از آن‌ها را شامل می‌شود. پس از آن کانادا با ۱۰ درصد، انگلیس با ۹ درصد و فرانسه، مکزیک و اسپانیا هر کدام با ۵ درصد قرار دارند، به عنوان مثال برای دبی، مهمترین مسافران آمریکایی‌ها هستند که ۳۲ درصد از کل بازدیدکنندگان را شامل می‌شوند. برای ابوظبی، استرالیا مهمترین مبدأ سفر است که ۱۱ درصد مسافران این مقصد در بازه جام جهانی را شامل می‌شوند.

اولیویه پونتی، معاون این کمپانیِ تحلیل داد و گفت: «در بین رویدادهای جهانی که اجرا می‌شوند، جام جهانی فوتبال یکی از جذاب‌ترین محرک‌های سفر است، به طوری که دیگر مقاصد خلیج فارس، نه فقط کشور میزبان، از آن سود خواهند برد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه