امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

برپایی “هفته کیش” با شعار ایران قوی، کیش زیبا

برپایی “هفته کیش” با شعار ایران قوی، کیش زیبا

برپایی “هفته کیش” با شعار ایران قوی، کیش زیبا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست مطبوعاتی با موضوع “هفته کیش” از برگزاری تعداد ۳۰ برنامه متنوع به مناسبت نکوداشت این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در نخستین نشست مطبوعاتی “هفته کیش” که روز شنبه ۱۴ آبان در سالن جلسات دفتر تهران برگزار شد از برگزاری ۳۰ برنامه درحوزه های ورزشی، فرهنگی، هنری و تفریحی خبر داد و گفت: هریک از ما وظیفه ای برای به تصویر کشیدن ایران قوی برعهده داریم که باید به نحو شایسته به وظایف خود عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح برنامه های هفته کیش افزود: برای این رویداد ۱۵ برنامه ورزشی، ۹ برنامه تفریحی و خانوادگی و ۶ برنامه فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است.

وی، رونمایی سامانه های رصد برنامه‌های یک سال آینده، فروش خدمات گردشگری برای ارائه خدمات گردشگری از جمله نرخ واقعی بلیط، تور و هتل و رونمایی از نقشه جامع گردشگری کیش را از دیگر برنامه های این رویداد برشمرد.

مهدی کشاورز در ادامه افزاد: می توان ۱۶ نوع گردشگری در داخل جزیره کیش پیاده سازی، طراحی و اجرا کرد.

وی گفت: گردشگری دانش بنیان، صنعت غذا، سلامت، تولیدات صنعتی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری ورزشی از برنامه های این رویداد است که با همکاری بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

کشاورز با بیان این که برای داشتن ایران قوی باید رویکردی امیدآفرین برای رشد و پیشرفت یک جامعه داشت، خاطر نشان کرد: نگاه علمی در حوزه های برنامه ریزی، طراحی، اجرا و نظارت زمینه ساز سرعت بخشیدن به رشد و توسعه می شود.

مهدی کشاورز به سایر برنامه های این رویداد اشاره کرد و گفت: به مدت ۳ روز تعداد ۳ مراسم جشن در سه منطقه از جزیره برگزار خواهد شد که می توان به اجرای گروه‌های موسیقی، گرامیداشت روز کیش همراه با رونمایی‌ها، کارناوال خودروها و موتورها، نمایش عروسکی در اسکله تفریحی، رویدادهای فرهنگی و ۱۳ رویداد ورزشی شامل مسابقات قهرمانی کشوری دوچرخه‌سواری و یخ نوردی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سامانه اطلاع رسانی روز کیش گفت: اصناف و جوامع کیش می توانند تخفیفات و خدمات خود را برای این هفته در سامانه ای به آدرسDay.Kish.ir جهت دسترسی گردشگران به اطلاعات مورد نیاز بارگذاری کنند.

مهدی کشاورز، همچنین به تخفیفات و ارائه خدمات از سوی مجموعه های تفریحی کیش در این رویداد اشاره کرد و گفت: تمام مجموعه هایی که در حوزه گردشگری و تفریحی فعالیت می کنند از جمله تک برند ها مانند پارک اوشن، سافاری، پارک دلفین ها، پارک برفی پنگوئن همچنین هتل های جزیره، بین ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف در کل هفته کیش برای گردشگران در نظر گرفته اند.

کشاورز افزود: برخی مجموعه ها مانند شهر زیر زمینی کاریز و مجموعه های بوم گردی پذیرش رایگان گردشگران را به عنوان بسته تکریم گردشگر در روز کیش هدیه خواهند داد، همچنین پلاژهای آقایان و بانوان به عنوان محل استقبال گسترده گردشگران برای هفته کیش، تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته اند.

کشاورز در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: با کمک مشاوران و افراد باتجربه ضمن تعریف دورنمایی از کیش ظرفیت ها را برای ساختن کیش زیبا به کار خواهیم گرفت.

وی دورنمای هفته کیش را شناساندن ظرفیت های جزیره به کیشوندان و گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: ظرفیت های مغفول مانده در کیش را می توان با برنامه ریزی های مناسب در حوزه گردشگری عملیاتی کرد و ایجاد روحیه، امید و نشاط در جامعه یکی از اهداف برگزاری این رویداد است.

مهدی کشاورز در ادامه افزود: خواهرخواندگی کیش با شهرهای معتبر دنیا یا مناطقی که از نظر چشم انداز و اهداف با کیش یکسان هستند باید ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، بیان داشت: دو چشم انداز تجاری – مالی”بیمه، بورس، بانک و …” و صنعت گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی کشاورز معرفی جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری و فرهنگی را یکی دیگر از اهداف این رویداد برشمرد و با اشاره به ایجاد رونق فعالیت ها در تمام حوزه ها، اصناف و مجامع، گفت: حضور گردشگران سال ها به عنوان یکی از چشم اندازهای جزیره کیش در نظر گرفته شده است و حوزه توریسم و گردشگری مهمترین صنعت درآمدزا برای آن محسوب می شود.

کشاورز، اظهار داشت: در وقایع اخیر و به علت عدم حضور گردشگران در جزیره کیش بازارها، هتل ها، و مجموعه های تفریحی به شدت آسیب دیده اند و هرچند که راه اعتراض برای همه باز بوده و آماده گفتگو هستیم اما وقتی تبدیل به اغتشاش می شود خسارات زیادی را برای دیگران در بر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نقش رسانه ها در معرفی جاذبه های تفریحی و گردشگری جزیره کیش اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته فعالیت های مختلفی در حوزه گردشگری کیش انجام شده است اما نگاه علمی و متوازنی در آن ها وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: باید با ایجاد مزیت در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری تمام مردم ایران را با جاذبه های کیش آشنا کنیم از این رو با کمک اصناف و بخش خصوصی که ستون های اصلی جزیره کیش به شمار می روند بسته هایی برای اقشار مختلف تعریف شده است.

کشاورز عنوان کرد: به دلیل کوتاه بودن زمان روز کیش تصمیم به تغییر آن به هفته کیش گرفته شد تا زمان بیشتری برای ارائه برنامه ها و فعالیت ها و همچنین ایجاد نشاط و سرزندگی بیشتر در سطح جامعه به وجود آید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: کلنگ زنی مرکز جامع بهداشت و سلامت کیش، افتتاح رسمی بیمارستان فوق تخصصی دامپزشکی که به همت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

مهدی کشاورز تصریح کرد: از آنجا که معاش ساکنان و فعالان اقتصادی با توجه به هزینه های اجاره بهای مغازه، منزل مسکونی و مخارج زندگی به حضور گردشگران و برگزاری رویدادها وابسته است و از این طریق رونق می گیرد، هفته کیش نیز از جمله رویدادهایی است که از پیش برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که امسال نقص هایی که سال های گذشته در برگزاری روز کیش وجود داشت برطرف شده است، گفت: امیدوارم با هماهنگی های لازم، بستر و زمینه تبلیغات بین المللی برای برنامه سال های آتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه