امروز: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

عروسک های حامی و حنا در کیش رونمایی می شوند

اجتماعی , جشنواره , فرهنگی , کیش , گردشگری , هنری تاریخ انتشار: 01/08/18 بدون نظر   1119 بازدید

اندازه فونت    
عروسک های حامی و حنا در کیش رونمایی می شوند

عروسک های حامی و حنا در کیش رونمایی می شوند

 رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همزمان با ۲۰ آبان روز کیش عروسک های حامی و حنا در این جزیره رونمایی می شوند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش ، عالمه خسروی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این اداره در هفته گرامیداشت کیش اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی و غذایی بانوان هنرمند این جزیره ۱۸ و ۱۹ آبان در محل اسکله بزرگ تفریحی، مقابل نمایشگاه دائمی صنایع دستی مهنورا برای بهره مندی گردشگران و ساکنان برپا خواهد شد.
وی یاداور شد: رونمایی از عروسک های حامی و حنا به منظور آموزش مهارت های زندگی به کودکان از دیگر برنامه های هفته کیش است که ١٩ آبان در پاتوق کودکان دریا اجرا می شود.
خسروی افزود: پیاده روی همگانی خانوادگی نیز جمعه ٢٠ آبان، ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت اسکله تفریحی از دیگر برنامه های مفرح اداره امور زنان در روز کیش است.
همچنین استقبال فرودگاهی از کودکان با عروسک های حامی و حنا جمعه ٢٠ آبان از دیگر برنامه های شاد در این رویداد است

ایجاد فضاهای مناسب‌تر در کیش برای دانش‌آموزان دختر ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توجه به دختران دانش آموز و ایجاد فضای مناسب فراخور نیاز این قشر از جامعه در این جزیره ضروری است.

مهدی کشاورز در پانزدهمین پاتوق هفتگی به وقت گفتگو با هدف بررسی مسائل و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان دختر در مدارس کیش اظهار کرد: باید برای ایجاد فضاهای مناسب معلمان و دانش آموزان دختر تلاش شود و سال آینده این مهم با طرح های مناسب اجرا خواهد شد و سازمان بر اساس توانمندی های خود امکانات لازم به مدارس دخترانه را ارائه می کند.

وی افزود: در همین راستا باید تخفیف استفاده از ظرفیت های تفریحی جزیره برنامه ریزی شود و در کنار آن از مشاور مناسب برای حضور در مدارس بهره  برداری خواهد شد.

کشاورز اضافه کرد: در بحث های فرهنگی که نیاز به ارائه گزارش به شورایعالی مناطق آزاد است، باید با هماهنگی های لازم بین نهاد امامت جمعه و سازمان گزارش های مناسبی آماده و ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به میزان دسترسی دختران و بانوان به تفریحات سالم در کشور و به ویژه این جزیره گفت: اتفاقات اخیر در کشور به ما کمک می کند تا در تصمیم سازی و تصمیم گیری موضوع مخاطب را مد نظر قرار دهیم و بر همین اساس با هماهنگی امورزنان، آموزش و پرورش و امور فرهنگی و آموزشی سازمان فعالیت های مناسبی از لحاظ زیرساختی در مدارس انجام گرفته است.

یاسر شاه پیری به اهمیت ورزش و تفریحات سالم بانوان و رسیدگی جدی تر به این حوزه اشاره کرد و اظهار کرد: از آن جا که نوجوانان در بسیاری از مسائل پیش تر از تصور ما هستند باید با توجه به ذائقه و سلیقه آنان برنامه ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی بهره مندی نوجوانان از سفرها و اردوهای تفریحی در کیش را با توجه به شرایط آن بسیار پایین برشمرد و افزود: اردوهای تفریحی مسائلی چون سازندگی، نشاط و شادی به خصوص در حوزه دختران را به همراه دارد و باید بر این موضوع تمرکز کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

شاه پیری از آغاز به کار برنامه “گوشم با شماست” خبر داد و گفت: مشاوره هایی از سوی اداره امور زنان در حوزه های مختلف فردی، کارآفرینی و خانوادگی آغاز شده و سامانه ای در این خصوص آماده سازی شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

مواردی از جمله نوع پوشش دانش آموز دختر به خصوص در زمان ورزش، کمبود فضا و امکانات ورزشی در مدارس، نامناسب بودن فضای حیاط مدارس برای حضور دانش آموزان دختر، کنترل ورود و خروج افراد به مدارس، استفاده از مجموعه ورزشی المپیک، استفاده از تخفیفات تفریحات جزیره از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (113) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه