امروز: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مادرانه ای برای هزاران کودک سرزمین

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش , فرهنگی , فناوری تاریخ انتشار: 01/10/24 بدون نظر   2108 بازدید

اندازه فونت    
مادرانه ای برای هزاران کودک سرزمین

مادرانه ای برای هزاران کودک سرزمین

گاهی مادر بودن معنایش وسیع تر می شود و از چارچوب خالق بودن و پرورش دادن در خانه و کاشانه فراتر می رود به طوریکه فرقی نمی کند فرزندانت خودت نیاز دارند یا فرزندان سرزمینت؛ در هر صورت تو کفش های مادرانه می پوشی و در پی رفع این نیازها بر می آیی.
البته که هر کسی نمی تواند صاحب این چنین قلب وسیعی باشد و همانند مادر قصه ما در اوج دلشکستگی اش در پی رفع نیاز فرزندان سرزمینش برآید تا شاید صدای قهقه کودکان این سرزمین اندوهی را تسکین دهد که کمتر کسی تاب تحمل آن را دارد.
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ همزمان با اولین روز ماه محرم، “هدی” دختر ۲۲ ساله حمیرا جهان خواه به علت ایست قلبی جان خود را از دست می دهد و چهل روز بعد این مادر دل سوخته شب هنگام با فوت عرفان پسر ۲۴ ساله خود به علت پارگی آپاندیس داغی دیگر می‌بیند.
این مادر دلسوخته همان موقع بزرگی قلب خود را با اهدای اعضای بدن پسرش، به رخ کوچکی دنیای گردون می کشد که جز داغ دل یادگاری برایش نداشته و با اولین بخشندگی او ، یکی از رزمندگان کربلای چهار و یکی از مدافعان حرم روشنایی چشم هایشان را باردیگر از عرفان هدیه می گیرند و همچنین اهدای مغز استخوان و دریچه قلب این دلبند زندگی دوباره به ۲ تن دیگر می بخشد.
انگار عرفان و هدی نمرده اند و نمردهو والدینشان می خواهند آنها در قاب دیگری زندگی را تجربه که کنند؛ قابی که صدای زنگ مدرسه به گوش و بوی ماه مهربانی به مشام می رساند و تصویری از جاری شدن چشمه خیر و احسان به دیدگان هدیه می دهد؛ به راستی چه قابی زیباتر از زندگی کردن در چنین قابی؟.
با تصمیم این بانوی دلسوخته و با حمایت همسرش سیدرضا خاتمی ، همزمان با روز مادر نقاشی شدن این قاب نصیب فاز هفت شهرک صدف جزیره کیش در دل خلیج همیشه فارس شد تا قدمی بزرگ برای رفع یکی از بزرگترین نیازهای این خاکپاره برداشته شود.
آیین کلنگ زنی مدرسه ای که به نیت عرفان و هدی ساخته می شود، عصر روز جمعه همزمان با مدرسه ای دیگر که بانی آن عباس احمدی است در فاز هفت شهرک صدف این جزیره به زمین زده شد و “جهان خواه”، در آیین آغاز عملیات اجرایی این مدارس اظهار کرد: شاید در کنارم نیستند اما می خواهم یاد و نامشان همیشگی باشد.
این مادر که صدایش می لرزید و قطرات اشک خجالت زده از گونه هایش به زمین می چکید ادامه داد: امید وارم این مدرسه کارکوچکی برای شادی کودکان سرزمینم باشد.
عباس احمدی دیگر خیر مدرسه ساز جزیره کیش نیز در این آیین گفت: خوشحال هستم که امروز بهانه ای شد تا خدمتی هرچند کوچک برای آینده سازان کشورم و ارتقای رشد و پرورش آنان را آغاز کنم.
وی با بیان اینکه ساخت این مدرسه با پیشنهاد معاونت های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ارایه شد افزود: امیدواریم در این مسیر این سازمان همانند امروز حمایت های خود را تا هنگام بهره برداری از این مدارس از ما داشته باشد.
امام جمعه کیش نیز با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: مدرسه سازی یک عمل خداپسندانه و ارزشمند بوده و همت و اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه تا ابد جاری و ماندگار است.
حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز با اشاره به اینکه زیرساخت های فرهنگی و آموزشی کیش همپای ظرفیت ها و امکانات آن توسعه نیافته است ، اظهار کرد: انتظار می رود با تلاش و همراهی مسوولان و بخش خصوصی گام های موثری در راستای تقویت و ارتقا سطح فضاهای آموزشی این جزیره برداشته شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این آیین با بیان اینکه این جزیره برای رسیدن به میانگین کشور نیازمند ۵۲ کلاس درس در قالب چهار باب مدرسه است افزود: گام های موثری در راستای رفع مشکلات فضاهای آموزشی جزیره و دستیابی به استانداردهای اولیه برداشته شده و ساخت مدارس جدید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
یاسر شاه‌پیری با اشاره به اهمیت افزایش سرانه آموزشی جزیره کیش که باید این مهم مورد اهتمام ویژه اداره آموزش و پرورش استان هرمزگان قرار گیرد، یادآور شد: تمام فعالیت های انجام شده در این حوزه به همت سازمان منطقه آزاد کیش، خیرین، مردم و سرمایه گذاران تحقق یافته است.
وی با قدردانی از اقدام خداپسندانه ۲ خیر برای ساخت این مدارس، اعلام کرد: امیدواریم این اقدام مهم و ارزشمند در راستای جلب رضایتمندی دانش آموزان و معلمان تاثیر گذار باشد و برای ساخت این مدارس عزم و همتی جدی برای تخصیص زمین ها و پیگیری های بسیاری از سوی خیرین انجام شده است و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیر عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه این جزیره اکنون به لحاظ سرانه های فضای آموزشی نسبت به سطح کشور میانگین پایینی دارد افزود: هم اکنون کیش دارای چهار متر مربع برای هر دانش اموز فضای کلاسی بوده که حدود ۱.۲ متر مربع از میانگین ۵.۲ کشور و ۱.۷ متر مربع از میانگین ۵.۷ هرمزگان کمتر است.

امین صفایی افزود: برای جبران این کاستی ساخت ۱۰ باب مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرار گرفته که هم اکنون پنج باب آن با ۶۷ کلاس درس و با ۹ هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال احداث است.
وی در خصوص ۲ مدرسه خیر ساز نیز گفت: زمین آنها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده و هر کدام از خیران حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای عملیات عمرانی و بهره برداری هر کدام از این مدارس هزینه خواهند کرد.
صفایی افزود: هر کدام از این مدارس ۱۲ کلاسه در ۲ طبقه با ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۳ متر مربع احداث می شوند که یک هزار متر مربع فضای ورزشی و ۵۰۰ متر مربع آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه در آنها تعبیه شده است.
هرچند قرار است این حیران مدارس متعهد شده را در عرض یکسال تکمیل و به بهره برداری برسانند اما با توجه به سرانه پایین کیش در بخش فضاهای اموزشی و نیاز آن برای تکمیل این زیرساخت ها به منظور ارتقای سطح کیفی آموزشی انتظار می رود با انجام تعهد انبوه سازان ، نوسازی مدارس و جذب بیشتر حمایت های خیران گام های بیشتری در این زمینه برداشته شود.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (131) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (29) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (90) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (46) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (102) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (43) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (87) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه