امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

اراده‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق وعده‌های خاک‌خورده کیش

اراده‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق وعده‌های خاک‌خورده کیش

اراده‌ سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق وعده‌های خاک‌خورده کیش

همزمان با روی کاری آمدن دولت سیزدهم دولتمردان آن با عزمی راسخ به دنبال تکمیل طرح های نیمه تمام هستند که این رویکرد که در جزیره کیش کمی بیش از یکسال است با اراده ای محکم آغاز شده تا بر تن وعده های چند ساله بر زمین مانده جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش به نقل از ایرنا “بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم” جمله ای تاکیدی از آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران است که همواره در سفرها و محافل مختلف از سوی وی اعلام شده که این روزها در جزیره کیش با تلاش دولتمردان این جزیره بیش از هر زمان دیگری نمایان می شود.

این جزیره به عنوان نخستین منطقه آزاد تجاری کشور همواره سعی کرده یک گام جلوتر از بقیه هم‌نوعان خود باشد و در دولت سیزدهم بخش قابل توجهی از رویکردهای مسوولان آن به سمت تکمیل طرح های نیمه تمامی معطوف شده است تا بتوان از هدر رفت سرمایه های عمومی در این خاکپاره جلوگیری شود.

این جزیره که ابتدای دولت سیزدهم دارای ۱۵۸ طرح نیمه تمام بود در کمی بیش از یکسال گذشته با تاسی از سیاست های دولت سیزدهم گام در مسیری گذاشت که بتواند این طرح ها را به سمت بهره‌برداری سوق دهد تا کنون بخش عمده ای از آنها که حدود هشت سال از آغاز عملیات اجرایی‌شان سپری شده بود به اتمام رسیده و تلاش ها برای تحقق این رویکرد ادامه دارد.

موفقیت ۱۰۰ درصدی در برنامه ریزی هدفمند

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه طرح های نیمه تمام در این جزیره در ۲ سبد دولتی و بخش خصوصی قابل ارزیابی است افزود: سبد اول ویژه طرح هایی است تمامی مسوولیت اجرای آن بر عهده دولت و حاکمیت است که ابتدای دولت سیزدهم این طرح ها ۳۶ مورد از ۱۵۸ طرح نیمه تمام را شامل می شد.

سعید پورزادی یادآور شد: برنامه ریزی برای تکمیل این طرح ها از سال گذشته آغاز شد و در نهایت از خرداد امسال تا کنون ۳۵ مورد آنها تعیین تکیلف شده به گونه‌ای که به جز یک مورد، بقیه دارای پیمانکار و برنامه زمان‌بندی پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی تخصیص داده که طرح های دولتی سهم ۱۴ هزار میلیارد ریالی از این منابع داشته و بقیه اعتبارات مربوط سایر به طرح ها از جمله پروژه های جاری مدیریت شهری است.

پورزادی یادآور شد: امسال ۱۲ مورد از این طرح ها از جمله ساختمان پلیس فرودگاه بین المللی و طرح اطفای حریق بندرگاه کیش به بهره‌برداری رسیده و سه طرح اصلی از شامل ساختمان اداری بیمارستان، مخازن سوخت فرودگاهی و باند جنوبی فرودگاه در سه‌ماهه اول سال آینده افتتاح می شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

هشت طرح عمرانی در کیش به بهره‌برداری رسید

اراده‌ دولت برای تحقق وعده‌های خاک‌خورده کیش

رتبه اول کیش در بین سازمان های مناطق آزاد

وی گفت: در برنامه ریزی هدفمند و تحقق اهداف اولیه تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی با بهره‌برداری ۱۲ طرح و تحقق ۹۰ درصدی اعتبارات عمرانی امسال به موفقیت ۱۰۰ درصدی دست پیدا کردیم و در تلاش هستیم سال آینده نیز این روند با بهره‌برداری حدود ۲۳ طرح دیگر تکرار شود.

پورزادی یاداور شد: امسال سازمان منطقه آزاد کیش در ارزیابی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از حیث اعتبارات عمرانی و تحقق ان در رتبه اول ایستاده و حدود ۳۵ درصد کل اعتبارات عمرانی این مناطق را به خود اختصاص داده است.

صدور لایحه فسخ قرارداد ۱۸ طرح نیمه تمام

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش طرح های عمرانی بخش خصوصی را دومین سبد طرح های نیمه تمام در این جزیره اعلام کرد و گفت: تعداد این طرح ها ۱۲۲ مورد بوده که ۷۰ مورد آن مربوط به زیرساخت های گردشگری، خدمات سیاحتی و هتل ها است.

وی گفت: برای بهره‌برداری از این طرح ها به دنبال جذب منابع از محل اعتبارات تصره ۱۸ هستیم که با پیگیری معاونت گردشگری سازمان برخی طرح ها از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.

پورزادی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات و تسهیل گیری های مختلف امسال نیز ۱۰ مورد از طرح های نیمه تمام بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است یاداور شد: باوجود صدور اخطارها حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد از این طرح ها به صورت نیمه کار باقی مانده و سازمان منطقه آزاد کیش به منظور تعیین تکلیف آنها برای ۱۸ مورد لایجه فسخ صادر کرده و از مراجع قضایی در حال پیگیری این مساله هستیم.

وی فعال سازی کمیته مانع زدایی طرح های سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: هم اکنون این کمیته با مسوولیت مستقیم معاونت اقتصادی سازمان با حضور اعضای حقوقی شهرسازی، عمرانی و فنی تشکیل می شود.

مناطق آزاد تجاری که به عنوان دروازه ورود ایران به اقتصاد بین المللی تشکیل شده و با توجه تقویت دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح های عمرانی در این مناطق به ویژه کیش به عنوان پیشانی مناطق آزاد می تواند جهشی در تحقق این سیاست ها به نفع مردم و سرمایه گذاران در شرایط تحریم باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه