امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دعوا شد و ۷۵۰ هزار دلار هزینه سفر «دوستان» به قطر لو رفت: فدراسیون فوتبال چه توضیحی دارد؟!

اجتماعی , اخبار ایران , بین الملل , فرهنگی , گردشگری , ورزشی تاریخ انتشار: 02/02/26 بدون نظر   495 بازدید

اندازه فونت    
دعوا شد و ۷۵۰ هزار دلار هزینه سفر «دوستان» به قطر لو رفت: فدراسیون فوتبال چه توضیحی دارد؟!

دعوا شد و ۷۵۰ هزار دلار هزینه سفر «دوستان» به قطر لو رفت: فدراسیون فوتبال چه توضیحی دارد؟!

 

آن طور که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفته، فدراسیون فوتبال ۲۲۰ نفر را با تقبل هزینه های رفت و برگشت و خورد و خوراک و اسکان معرفی کرده و ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم قرار بسته است..؛ یعنی فدراسیون از یک سو قرارداد ۲۷ میلیاردی برای اعزام “دوستان” به قطر می بسته و از سوی دیگر می نالیده که برای راه اندازی VAR لنگ پول است. این پول به قیمت دلار آن زمان، حدود ۷۵۰ هزار دلار است و با آن می شد استادیوم آزادی و یک استادیوم دیگر را به VAR  مجهز کنند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفته است: با گذشت بیش از شش ماه از پایان جام جهانی فوتبال در قطر، فدراسیون فوتبال هنوز بخشی از طلب خود را بابت تورها و مسافران جام جهانی، که خودش به آژانس‌ها معرفی کرده بود، صاف نکرده و بدهکار است.

به گفته آقای حرمت‌الله رفیعی، فدراسیون شرط گذاشته بود که به تعداد محدودی از آژانس‌ها سهمیه بلیت می‌دهد، اما در ازای آن مسافران را خودش معرفی می‌کند.

ایسنا هم با تاکید بر این که مستندات قراردادها را دارد، نوشته است: ارزش قراردادی که فدراسیون فوتبال با مجری منتخب تورهای جام جهانی بسته است، حدود ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که در ازای آن، آژانس طرف قرارداد به عنوان مجری تور جام جهانی ۲۰۲۲ متعهد شده بود به تعداد ۲۲۰ مسافر معرفی‌شده از سوی این فدراسیون، خدمات پروازی (با هواپیمای ایران‌ایر به صورت رفت و برگشت)، ترانفسر، تغذیه و اسکان ارائه دهد.

طبق اعلام انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، ۷ میلیارد تومان از این مبلغ، هنوز پرداخت نشده است.

در جریان جام جهانی فوتبال در قطر، که تعدادی از به اصطلاح “خودی ها” با هزینه بیت المال راهی این کشور شدند تا مسابقات را از نزدیک تماشا و جو آنجا را “مطلوب سازی” کنند، همواره این سوال مطرح بود که برای اعزام این “دوستان” چقدر هزینه شده است؟ بالاخره وقتی از جیب مردم هزینه می شود، باید صاحب جیب بداند که چقدر برداشت شده است.

حالا به لطف بدحسابی فدراسیون و اختلاف مالی پدید آمده، عدد قرارداد اعزام این “عزیزان” مشخص شده است و لذا بار دیگر فدراسیون فوتبال را به شفاف سازی در این باره می کنیم:

۱ –   آیا عدد اعلامی ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صحیح است و برای هر کدام از این “دوستان” ۱۲۴ میلیون تومان از کیسه بیت المال خرج کرده اید؟! اگر هست جزئیات هزینه را اعلام کنید و اگر نیست، چقدر است؟

۲ – این ۲۲۰ نفر چه کسانی بودند و چرا بردید؟ قاعدتاً حساب اعضای تیم و کادر فنی و پزشکی و چند خبرنگار انگشت شمار معمولاً به همراه تیم می روند، جداست و در همه جای دنیا نیز هزینه رفت و آمد آنها با فدراسیون است ولی بردن ۲۲۰ محلی از اعراب ندارد و قاعدتاً مردم ایران نباید میلیاردها تومان بدهند که یک عده خیلی خاص مفت مفت بروند و بگردند بخورند و بنوشند و در هتل های گران اقامت کنند و جام جهانی را از نزدیک ببینید و کیف کنند و آخر سر هم سوار هواپیما بشوند و برگردند!
تازه اگر حضورشان فایده ای داشت باز هم می شد توجیه کرد که رفتند ولی برای ایران این دستاورد را داشتند؛ اما فایده که نداشتند هیچ، بعضاً کارشان به حاشیه و وهن هم رسید.

۳ – حرف که می زنی همه از بی پولی و کمبود بودجه و … می نالند. همین بحث VAR را ببینید که سال هاست می خواهند استادیوم های ایران را به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز کنند ولی می گویند پول نداریم.
خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را در این باره بخوانید:«به گفته به مهدی محمدنبی، نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال، این شرکت (توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور) با توجه به بودجه محدودی که دارد، نمی‌تواند برای تجهیز ورزشگاه‌ها به کمک داور ویدئویی هزینه کند.
حال انتظار می‌رود با توجه به ضرورت استفاده از کمک داور ویدئویی در لیگ برتر، مهمترین مانع ورود این سیستم که بحث بودجه است، با مشخص‌ شدن دستگاهی که باید هزینه آن را پرداخت کند، هم برطرف شود و همان طور که دیروز رئیس فدراسیون فوتبال به مجلسی‌ها هم قول داد رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر با VAR برگزار شود.»

این خبر دقیقا به بعد از برگزاری جام جهانی مربوط است؛ یعنی فدراسیون از یک سو قرارداد ۲۷ میلیاردی برای اعزام “دوستان” به قطر می بسته و از سوی دیگر می نالیده که برای راه اندازی VAR لنگ پول است.

این پول به قیمت دلار آن زمان، حدود ۷۵۰ هزار دلار است و با آن می شد استادیوم آزادی و یک استادیوم دیگر را به VAR  مجهز کنند یا زیر ساخت های لازم برای حضور بانوان در استادیوم را که همیشه می گویند و هیچ وقت فراهم نمی شود، درست کنند و خیلی کارهای دیگر انجام دهند ولی وقتی سیاست بر اصول و وظایف حرفه ای می چربد، نتیجه همین می شود که هست و فدراسیون فوتبال و مسافران مفتکی و جنجالی اش مشتی هستند نمونه خروار… و ای دریغ!/عصر ایران

 

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه