امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

دوم خرداد روز جهانی لاکپشت ها/حفظ تنوع زیستی و ظیفه همه ماست.

آموزشی , اجتماعی , فرهنگی , گردشگری , گزارش مکتوب , محیط زیست تاریخ انتشار: 02/03/02 بدون نظر   297 بازدید

اندازه فونت    
دوم خرداد روز جهانی لاکپشت ها/حفظ تنوع زیستی و ظیفه همه ماست.

دوم خرداد روز جهانی لاکپشت ها /حفظ تنوع زیستی وظیفه همه ماست
ما به هم محتاجیم کمک کنیم طبیعت زنده بماند.

دوستان سلام
اسم من لاک پشت دریایی است من و مار دریایی تنها خزندگانی هستیم که به آب دریا سازش یافته ایم
زاد گاه من آبهای گرم خلیج فارس و سواحل شنی جزایر مختلف آن و از جمله کیش است و این را هم بگوییم که پسر عمو هایم در سواحل جنوبی خلیج فارس زندگی می کنند. من هر جای دنیا که بروم برای تولد کودکانم بازهم به خلیج فارس و جزیره کیش برمی گردم. من دوستان بزرگ و کوچک بسیاری دارم گیاهان دریایی عروسهای دریایی، اسنفج ها، سخت پوستان و نرمتنان، مرجانها وماهی ها و دلفین ها و نهنگ ها و گیاهان و درختان نیز دوستان من در ساحل هستند،که هوای تمیز برای تنفس را برای همه از جمله من فراهم می کنند. بعضی از گیاهان و جانورانی که در اطراف من زندگی می کنند. غدا پوشاک و داروی مورد نیاز انسانها را تهیه می کنند. این موجودات هر جا باشند تلاش می کنند تا محیط زیست ما سالم بماند و ما بتوانیم با آرامش در آن باز ی کنیم نقاشی بکشیم شعر بخوانیم و قصه بگوییم.و این یک راز طبیعت است که که موجودات زنده به هم وابسته هستند و و جودشان برای هم لازم است . مانند اعضای بدن که ناراحتی هرکدامشان باعث ناراحتی کل بدن می شود. این به هم پیوستگی و ارتباط موجودات زنده به هم وهمه موجودات زنده” تنوع زیستی” را بوجود می آورند. تنوع زیستی یعنی اینکه هر موجود زنده ای وظیفه خاصی بر عهده دارد. به عنوان مثال گیاهان غذای جانوران را تشکیل می دهند و جانوران هم غذا و پوشاک انسان را تولید می کنند. ماهی کوچک غذای ماهی بزرگ می شود و ماهی بزرگتر نیز خود غذای انسان را تشکیل می دهند. از سوی دیگر حفظ تنوع زیستی مانند نگهداری از یک دارو خانه بزرگ برای مبارزه با بیماری و جلوگیری از فقر و گرسنگی است.
این ها همه نشان می دهد که حفظ تنوع زیستی بسیار مهم است. ما هم باید یاد بگیریم که از طبیعت و موجودات زنده دیگر محافظت کنیم و موجوادت زنده را دوست داشته باشیم.
اما متاسفانه زندگی من و سایر موجودات زنده که دوستان من و شما هستند این روز ها درخطر است. زیراکه انسانها با ساخت اسکله و بنادر، شهرکهای ساحلی ، احداث جاده در سواحل، تردد افراد و وسایل نقلیه در سواحل، نور لامپ ها ی بزرگ در سواحل، برداشت شن و ماسه و باعث ناامنی خانه حیوانات و لاک پشت ها شده اند و شنهای سالم وتمیز که محل تولد من بودند، در حال از بین رفتن هستند. برخی نیز با ریختن زباله راه کودکانم را به دریا می بندند و همچنین. وقتی نور ماشین ها و چراغ های بزرگ بر ساحل می تابد لاکپشت های کوچولو راه دریا را گم می کنند و از فرط خشکی می میرند. برداشتن تخم ها و فاضلابی که به دریا می ریزد و لکه های نفتی که وارد دریا می شوند، به اضافه قایق های که در ساحل با سرعت حرکت می کنند با پروانه ای موتور خود ما را زخمی می کنند و باعث مرگ ما می شود. و در نتیجه دیگر جای امنی برای زندگی نداریم.

و اما پرسش های من از شما :
آیا می توانید تعدادی ازحیوانات و پرندگان و گیاهانی را که در خلیج فارس و جزیره کیش زندگی می کنند نام ببرید.
چرا زندگی لاک پشت ها در خطر است.
آیا می توانید چند نمونه از آلودگی های دریا و تعدادی از حیوانات و گیاهان را که به خاطر آلودگی از بین رفته اند نام ببرید.
چگونه می توانیم محیط زیست و تنوع زیستی را حفظ کنیم چند مثال بیاورید.
چرا ما نیاز به صید ماهی داریم ؟ آیا هرچقدر بخواهیم می توانینم ماهی صید کنیم.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه