امروز: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

رشد ۹ درصدی پرواز در مسیر جزیره کیش به نسبت سال قبل 

رشد ۹ درصدی پرواز در مسیر جزیره کیش به نسبت سال قبل 

رشد ۹ درصدی پرواز در مسیر جزیره کیش به نسبت سال قبل

 

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: ۱۵۰ پرواز از ۳ تا ۹ تیر در مسیر جزیره کیش در آغاز برگزاری جشنواره تابستانی کیش انجام شد.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، عزت الله محمدی گفت: با آغاز جشنواره تابستانی کیش و درخواست گردشگران و ساکنان برای سفر به کیش و پیگیری و رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، پرواز‌ها از ۳ تا ۹ تیر در مقایسه با هفته ماقبل آن ۹ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در این مدت ۱۸ هزار ۲۶۳ نفر به جزیره کیش سفر کردند که ۱۳۰ نفر از مقصد دبی وارد جزیره کیش شدند.

عزت الله محمدی گفت: شرکت‌های هواپیمایی وارش، چابهار، کاسپین، کیش و فلای پرشیا شرکت‌هایی بودند که با پیگیری‌های انجام شده از هفته گذشته پرواز‌های خود را روزانه در مسیر کیش افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: در بررسی‌های انجام شده تا پایان تیر بلیت هواپیما با قیمت مصوب در مسیر رفت و برگشت در دسترس متقاضیان سفر به کیش وجود داشت.

محمدی افزود: برخی دفاتر خدمات گردشگری با نرخ کمتر از قیمت مصوب بلیت‌های خود را به فروش می‌رسانند و این امر افزایش سفر به کیش را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمام کمبود‌های شرکت‌های هواپیمایی و با هم افزایی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان، بتوانیم پرواز‌ها در مسیر کیش را افزایش داده و جشنواره تابستانی را پشت سر بگذاریم و تابستان خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش با تاکید بر ارزیابی و رصد شرکت هواپیمایی که در سه ماه گذشته کاهش پرواز در مسیر کیش داشتند؛ خاطر نشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی که در نیمه نخست امسال همکاری لازم را داشته باشند و پاسخگوی تقاضای سفر به کیش باشند درخواست آن‌ها برای افزایش پرواز یا خدمات بیشتر و توسعه پروازی در نیمه دوم سال در اولویت قرار خواهد گرفت.

محمدی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی کیش و محدودیت راه‌های مواصلاتی و علاقه هموطنانمان برای سفر، از آمادگی کامل فرودگاه بین المللی کیش برای پذیرش و ارائه خدمات به شرکت‌های هواپیمایی به شکل ۲۴ ساعته خبر داد.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای برقراری پرواز به صورت ۲۴ ساعته بویژه در ایام برگزاری جشنواره تابستانی وجود ندارد و این نکته به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است.

محمدی گفت: با توجه به تقاضای سفر در ساعات مختلف از شبانه روز از سوی گردشگران، با درخواست شرکت‌های هواپیمایی موافقت شده است و فرودگاه بین المللی کیش در ساعت ۲ یا ۳ بامداد نیز شاهد نشست و برخاست هواپیما‌ها است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای برقراری پرواز‌های خارجی در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیشف گفت: برقراری منظم پرواز‌های کیش به دبی در روز‌های دوشنبه و پنج شنبه هر هفته انجام می‌شود.

محمدی افزود: برنامه جدی برای توسعه پرواز‌های کیش در مسیر بغداد و اقلیم کردستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله بحرین، قطر و عمان وجود دارد و در حال برنامه ریزی و مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کننده‌ها برای برقراری پرواز‌ها در نیمه دوم امسال هستیم.

وی با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ایجاد شرایط لازم برای رونق اقتصادی، افزود: پرواز کارگو و بار هوایی از استانبول به جزیره کیش ادامه خواهد داشت.

محمدی افزود: هدف از برقراری این پرواز رفاه حال ساکنان، بازاریان و بازرگانان کیش و با هدف رونق اقتصادی منطقه آزاد کیش است و استمرار آن مشروط به حمایت فعالان اقتصادی است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه