امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

سونامی افزایش قیمت تفریحات دریایی در راه است / مهم ترین جاذبه گردشگری کیش در مسیر تعطیلی است

سونامی افزایش قیمت تفریحات دریایی در راه است / مهم ترین جاذبه گردشگری کیش در مسیر تعطیلی است

سونامی افزایش قیمت تفریحات دریایی در راه است / مهم ترین جاذبه گردشگری کیش در مسیر تعطیلی است

 

برگزاری مزایده غیر تخصصی و بدون شیوه نامه موجبات دغدغه و گلایه کلوبداران کیش را فراهم ساخت.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش علی اقتصاد رییس جامعه کلوبداران کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پارسال بحث مزایده کلوب های دریایی پیش آمد که با تمهیداتی که دیده شد و اتفاقاتی که افتاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد به سازمان منطقه آزاد نامه ای زد که با قانون ترک تشریفات مثل سنوات گذشته قراردادهای کلوب ها تمدید شود که در واقع پس از آن قرارداد یکساله با کلوب ها به جز ۲ کلوب شامل دنیای زیر آب و شایان بسته شد.
وی افزود: کلوب دنیای زیر اب که متعلق به مصطفی خویینی بنیان گذار این جامعه بوده که به گردن همه کیشوندان حق دارند و که در سایه زحمات ایشان همه کیش را به عنوان مروارید خلیج فارس می شناسند چراکه ایشان کشت مروارید را در این جزیره پایه ریزی کرده است.
اقتصاد گفت: پس از ۲ سال کرونا روزگار خانواده این مرحوم به شکل سختی سپری شد و نتوانستند یکسال اجاره های سازمان منطقه ازاد را پرداخت کنند که سازمان  کلوپ را تخلیه کرده و آنان را از کلوب بیرون کرد و این خانواده  را که کلوب تنها منبع درآمدی آنان بود به مشکل انداختند و در این بین خانه آنان در خانه گستر که در رهن بانک بود را نیز بانک نیز مصادر کرده است و امروز اجاره نشین هستند و اکنون شرایط بسیار سختی را سپری می کنند.
مدیرعامل جامعه کلوبداران کیش یاداورشد: زمانی که این اتفاق افتاد کلوب داران برای کمک به این خانواده پیشگام شدند تا اجاره انها پرداخت و کلوب دنیای زیر آب به آنان بازگردانده شود اما سازمان زیر بار این درخواست به دلیل اینکه کلوب به مزایده گذاشته شده است نرفت.
وی گفت: کلوب شایان نیز که سرمایه گذار آن درگیر درمان بیماری سرطان مادرشان بودند نیز حدود یکسال اجاره معوق داشتند که این کلوب نیز به صورت ضرب الاجل از سوی سازمان تخلیه و به مزایده گذاشته شد.
وی افزود: زمانی که مهندس پورزادی در زمان سرپرستی خود بسیار بهتر از خیلی مدیران عامل عمل کرد و طبق هماهنگی قرار بر این شد که مزایده کلوب ها بر اساس تعیین صلاحیت متقاضیان انجام و مزایده به صورت ۲ مرحله ای شامل تایید صلاحیت افراد از لحاظ تخصصی و قیمت گذاری برگزار شود.
اقتصاد تصریح کرد: همچنین قرار سد جامعه کلوبداران نیز هنگام بازگشایی پاکت های مزایده ها نیز یک کرسی در آن برای ارائه نظر داشته باشد.
وی افزود: اما در زمان تغییر تحولات مدیرعامل جدید سازمان و حضور جناب آقای سرهنگی شرکت عمران آب و خدمات آگهی مزایده این ۲ کلوب را خیلی عجله وارانه بدون اطلاع کسی در سازمان منطقه آزاد کیش و ارایه نظر دفتی مدیرعامل این سازمان منتشر کرد و دلیل این عجله نیز برای ما سوال بر انگیز است.
وی یاداور شد: در این آگهی چاپ شده هیچ گونه شرایطی برای اهلیت سنجی افراد وجود ندارد بلکه بر خلاف توافق قبلی بین جامعه کلوبداران و سازمان منطقه آزاد کیش، فقط به تمکن مالی اشاره شده است
برای پاسخگویی به سوالات خودمان از دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیشی و شرکت عمران آب و آب و خدمات پیگیری هایی به عمل آمده و صبحت بر این شد که شما یو کرسی دارید و بارها از معاونت های مختلف تکرار شده و نظریه کارشناسی و تخصصی آرایه بدهید اسن درحالی است که در مزایده اهلیت سنجی را قید نکرده بودند که این جامعه بتواند نطریه کارشناسی ارائه بدهد.
عدم تاییده کمیته ساماندهی سواحل در مزایده ۲ کلوب کیش
مدیرعامل جامعه کلوبداران افزود: آقای پورزادی در عین حال طی نامه ای به مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات اعلام می کند که برگزاری مزایده خلاف قانون است به این دلیل که هر گونه مزایده در خصوص نوار ساحلی باید در کمیته ساماندهی سواحل مطرح و شود و بعد از تایید این کمیته و هیات به مزایده گذاشته شود.
اقتصاد گفت: این نامه ارائه ولی هیچ گونه ترتیب اثری از سوی شرکت عمران آب و خدمات با آن داده نمی شود و براساس پیگیری هایی که انجام داده ایم دیدن که معاونت عمرانی سازمان همچنان پای این نامه ایستاده و صراحت اعلام کرده برگزاری این مزایده تخلف و بند بازرسی دارد.
وی خاطر نشان کرد: در گذشته همیشه جامعه کلوبداران به مافیا محکوم شده و اعلام می شد که ۱۰۰ ها نفر پشت نوبت و متقاصی اجاره کلوب ها قرار دارند اما مطلع شدیم که تاریخ هشتم تیرماه قرار بود پاکت ها گشایش پیدا کند کلا در مزایده ۲ کلوب با شرایط سهل پذیرش سه نفر شرکت کننده دارد که ۲ نفر زن و شوهر بودند.

مزایده کاملا مهندسی شده بوده
وی افزود: نظریه کارشناسی برای قیمت اجاره این کلوب  شامل ۱۳۰ و ۱۸۰ میلیون تومان بود و مهندسی که این دوستان انجام داده و از درون خودسازمان اتفاق افتاد و ۳ شرکت کننده نیز بر اساس مهندسی صورت گرفته در مزایده قسمت های بالایی را ارائه کرده اند تا برنده شوند.

وی گفت: اجاره های ما بعد از افزایش چند برابری در سال گذشته و هم اکنون به صورت میانگین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان است که این ۲ فرد اجاره ها را به حدود ۵۰۰ میلیون در هر ماه داده اند و تفکر این آقایان این بود که برج ۱۰ قرار داد بقیه با سازمان منطقه آزاد تمام می شود و اجاره های بقیه نیز افزایش پیدا می کند و افزایش چند برابری تعرفه تفریحات دریایی این تفاوت اجاره به اتمام می رسد و یا اینکه جامعه کلوبداران الحاقیه می گیرند تا قیمت های این ۲ نفر از سوی سازمان تعدیل می شود.
مدیرعامل جامعه کلوبداران یاداور شد: این شرکت کنندگان که از مدیران ۲ کلوب دنیای زیر آب ک شایان بودند و سوء مدیریت آن افراد باعث شده که امروز این کلوب ها تخلیه شود و یکی دیگر از این افراد خودشان ۱۰ سال قبل با سازمان منطقه آزاد قرار داشته و بخاطر تخلفاتی که اتفاق افتاده به صورت قرار داد آنان باطل شده است.
مزایده بدون اعلام نظر تخصصی جامعه کلوبداران برگزار شده است
وی افزود: بنده قبل‌ از بازگشایی پاکت های مزایده طی نامه ای اعلام کردم که شرکت کنندگان تایید صلاحیت جامعه کلوب داران را ندارند به دلیل که در ۱۰ سال گذشته بابت این ۲ نفر و تخلفات آنان نظم جامعه کلوبداران را به هم ریخته و در روند حرکتی این جامعه به عناوین مختلف اخلال ایجاد کرده اند.
مزایده مهندسی شده به جز تخلف در کلوب ها نتیجه ای ندارد
اقتصاد گفت: نتیجه ای که از این اقدام می توان گرفت این است که با این سو مدیریت ها و قیمت های بالای واگذاری تنها به کار خود بسنده نکرده و اقدامات خلاف عرف دیگری از جمله کم فروشی را نیز انجام می دهند و معتقدم که اتفاقات بدی در حال رقم خوردن است و بالطبع آسیب آن را کیش و گردشگری آن خواهد دید.
وی افزود: تا امروز سعی سده این قضیه با تعامل به پیش برود ولی متاسفانه به درهای بسته خورده ایم و پافشاری های عجیبی برای واگذاری های این ۲ کلوب در حال انجام است به گونه ای در سازمان منطقه آزاد یک دو دستگی شامل مخالف و نوافل ایجاد شده است و باور داریم مدیرعامل جوان سازمان منطقه آزاد کیش با دریافت مشاوره های اشتباه از مسیر مربوط با این جامعه خارج شده اند و خیلی سعی کردیم روشن کنیم این قضیه را از جمله اینکه این ۲ نفر نباید واگذار شود قرار است واگذار شود با این اعداد و ارقام جنگ بیزینسی راه می افتد.
سونامی افزایش قیمت تفریحات دریایی
وی اظهار کرد: نگرانی ما برای یک ماه آینده است که سونامی افزایش قیمت تفریحات اتفاق می افتد و با توجه به اینکه یکی از پایه های اصلی جذب مسافر کیش تفریحات دریایی است که با افرایش قیمت بدون شک  این جزیره دیگر مقصد گردشگران نخواهد بود و شاید سیاست سازمان منطقه آزاد کیش بهره منوی قصر متمول از امکانات و زیرساخت های این جزیره باشد.
وی گفت: اگر واقعا سیاست این است و غربالگری اتفاق بیفتد تا مردم عادی نتوانند از این تفریحات استفاده کنند و یا سیاست دیگری پشت پرده است و کیش فلج شود به ما نیز اعلام کنند چراکه باور دارم و به سایر کسبه های کیش اعلام می کنم که به زودی یکی از جاذبه های اصلی کیش از بین می رود و هیچ مسافری به خاطر تفریحات دریایی به این جزیره سفر نخواهد کرد.
اقتصاد گفت: شاید مدیران امروز اعلام کنندگان قیمت گذاری دست سازمان منطقه آزاد کیش است و ما اجازه نخواهیم داد اما باید گفت اگر تا کنون سازمان منطقه آزاد کیش قیمت ها را اعلام کرده به دلیل ابن بوده که ما احترام گذاشته ایم والا قیمت گذاری طبق قانون و عرضه و تقاضا با بخش خصوصی است و در هر فصلی می توانیم قیمت ها را همانند جامعه هتل داران در فصل لو سیزن و های سیزن تعیین کنیم.
قطع همکاری حامعه کلوبداران با سازمان
وی خاطر نشان کرد: در ۲ سال گذشته جامعه کلوبداران در تمام مناسبت ها پیش قدم بود و در همه کارها جلو تر از سازمان بود و بدون آنکه جبری باشد در مانورها شرکت می کرد و مناسبت ها تخفیف می گذاشت
همینجا اعلام می کنم جامعه کلوبداران از این لحظه هیچ گونه قدمی در کیش در زمینه های مختلف از جمله مانور، تخفیف و … بر نمی دارد چون وظیفه ما نیست و وظیفه ذاتی سازمان منطقه آزاد کیش است و ما اگر در کنار با این سازمان تعامل کردیم به ابن دلیل بوده که گفتیم بازوی محرکه آن هستیم و به دنبال تعامل بودیم نه تقابل؛ اما وقتی که سازمان شأنیت جامعه کلوبداران را حفظ نمی کند و به نامه این جامعه در خصوص تعیین صلاحیت ۲ نفر کوچکترین بسنده ای نمی کند و به این شکل رفتار می کند بدون شک ما هم با سازمان همانند خود آن رفتار خواهیم کرد و تا امروز خیلی سعی کردم با تعامل به پیش ببرم ولی متاسفانه جوابی نگرفته آن که رضایت بخش باشد.

وی افزود: تصمیم داشتیم جشنواره تابستانه به چه شکلی برگزار شده به همین دلیل است که ۳۰ روز مانده به جشنواره جلسات خود را برگزار می کنند درحالی که سال گذشته که جشنواره ها با رونق تمام برگزار می شد به دلیل برنامه ریزی و تعامل بود.
مدیرعامل جامعه کلوبداران افزود: تصمیم گرفتیم بعد از جشنواره تابستانی برنامه ریزی برای سال آینده را انجام دهیم و تعدادی خودرو از سوی جامعه و سه میلیارد تومان هم با اسپانسری یک سرمایه گذار با جوامع دیگر صحبت کنیم به ۲۰ دستگاه خودرو برسانیم ما را از مسیری که دغدغه نداشته باشم که بتوانیم برنامه ریزی کنم برای جذب گردشگر اما سازمان چوب لای چرخ ما می گذارد با مشاوره های اشتباه به مدیرعامل و تصمیمات اشتباهی که گرفته و عمل می شود ما را از مسیر اصلی خارج می کند و ما دیگر یک قدم برای کیش بر نمی داریم.
وی با اشاره با اینکه کارشناسی رسمی قیمت تمام شده راد۱۲۰ و ۱۸۰ میلیون تومان برای این کلوب ها در نظر گرفته که طبق قانون تلورانس قیمتی در مزایده حداکثر تا سقف ۲۰ تا ۳۰ درصد است که در غیر این صورت یا نظریه مشکل دارد یا شرکت کننده به دنبال مطامع شخصی و جبران قیمت بالا با اقدامات غیر قانونی است ‌که درخواست می شود مراجع ذیصلاح این اقدامات را بررسی کنند.
ایجاد دو دستگی در سازمان
وی افزود: به همین دلیل نیز برخی در سازمان منطقه آزاد کیش با دنبال ملغی اعلام کردن این مزایده بودند و افراد دلسوز اعلام می کنند که این اقدام اشتباه است اما در مقابل برخی از افراد که به دنبال رزومه های شخصی خود هستند بر اجرای این اقدام اشتباه پافشاری می کنند.
وی یادآور شد: مزایده آنقدر اشتباه بود که تا کنون علی رغم اینکه مزایده پس از بازگشایی پاکت ها در مدت ۴۸ ساعت به نفرات برنده اعلام شود اما با وجود سپری شدن ۱۰ روز از این موضوع هنوز به نفر برنده اعلام نشده است.
وی گفت: ما نهایت سعی خود را می کنیم تا جلوی این مزایده غیر قانونی را بگیریم و در غیر این صورت جامعه کلوبداران از توان برای مقابله با این اتفاق مقابله کند.
اقتصاد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این مزایده جایگاه جامعه کلوبداران رعایت نشده و باور داریم تخلفاتی در آن صورت گرفته است درخواست می کنیم با حضور نمایندگانی از سازمان از جمله معاونت های گردشگری و عمرانی سازمان، شرکت عمران آب و خدمات و معاونت ورزش این شرکت برای شفاف شدن موضوع مناظره در حضور رسانه برگزار کنیم.
عضو هیات مدیریت جامعه کلوبداران هم در این نشست گفت: ۲ سال به دلیل اینکه مردم تحت فشار بودند قیمت ها را افزایش ندادیم  و اگر اجاره های ما پنج برابر باشد حداقل ۲ کلوب یک میلیارد تومان در آمد داشته باشد تا بتوانیم هزینه ها را جبران کنیم که این هزینه بر مردم تحمیل شده  و باعث افزایش سبد سفر گردشگر می شود.
باستانی دیگر عضو هیات مدیریت جامعه کلوبداران هم با اشاره به نتایج منفی این مزایده گفت: بحث اول کیشوندان و مسافران هستند از این اقدام ضرر می بینند.
وی افزود: به واسطه اینکه به صورت ابتکاری و تخصصی این حرفه در کیش از سوی جامعه کلوبداران طراحی و اجرا شده یکی از الگوها در خاورمیانه است و با توجه به این سبقه چرا نباید در یک مزایده به عنوان صنف دارای کرسی باشد.
وی افزود: تفریحات دریایی با جان انسان ها در ارتباط است و بر خلاف  بسیاری از مناطق گردشگری از جمله ترکیه در چند سال گذشته هیچ موردی از کشته شدن افراد در کیش گزارش نشده که نشان از رفتار اصولی افراد در این حرفه است.
دی خاطر نشان کرد: اما با این روندی که سازمان منطقه آزاد کیش پیش گرفته و بجای حمایت از بخش گردشگری و پرداخت سوبسید، در برخی مواقع مانع از حضور موفق آن می شود.
باستان گفت: هم اکنون که قرادادهای بخش خصوصی کیش از ۲۱ سال به ۱۰ و هم اکنون به یک سال تقلیل یافته است یکی از مهم ترین موانع پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری کیش است .
وی افزود: در خصوص مزایده گذاری کلوب ها به صورت غیر تخصصی فقط پول در آن ملاک باشد که ایجاد کننده یک حباب سرسام  آور در تعرفه های خدمات خواهد بود.
امروز تخصص ۱۴ سال بیش و تعهد به کار و زیرمجموعه داریم و عاشقانه با همه مشکلات کار خود را انجام می دهیم و انتظار حمایت و کمک از جانب سازمان را داریم .
الان متاسفانه جامعه کلوبداران با مشکلی مواجه هستند و آنهم با فرسودگی تجهیزات به علت عدم همکاری سازمان در قراردادهای بلند مدت مواجه شده اند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه