امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

چرا مجری‌های صداوسیما سمت‌های اقتصادی گرفتند؟ | جام‌جم به ‌پاستور، بدون توقف!

اجتماعی , اطلاعیه , دلنوشته , سازمان منطقه آزاد کیش , سیاسی , فرهنگی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 02/05/10 بدون نظر   1221 بازدید

اندازه فونت    
چرا مجری‌های صداوسیما سمت‌های اقتصادی گرفتند؟ | جام‌جم به ‌پاستور، بدون توقف!

چرا مجری‌های صداوسیما سمت‌های اقتصادی گرفتند؟ | جام‌جم به ‌پاستور، بدون توقف!

مسیر جام جم به پاستور کوتاه نیست اما برخی این مسیر را با سرعت زیادی طی می‌کنند و به دولت و مشاغل دولتی می‌رسند. جالب است که تابلوی ورود ممنوع یا چراغ قرمزی هم در مسیرشان نیست و بدون مواجه شدن با ترافیک افراد لایقی که شرایط پذیرش برخی پست‌ها را دارند، به کرسی‌هایی می‌رسند که بعضا تخصصی در آن ندارند. در سال‌های اخیر مجریان صداوسیما از جمله این افراد بودند که به انتصاب آنها در برخی جایگاه‌های دولت قابل تامل بود.

چرا مجری‌های صداوسیما سمت‌های اقتصادی گرفتند؟ | جام‌جم به ‌پاستور، بدون توقف!

به گزارش آرمان ملی آنلاین روز گذشته انتخاب نوشت: «رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در حکمی مهدی خانعلی‌زاده را به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش منصوب کرد. خانعلی‌زاده فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشتۀ روابط بین‌‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی است که او را به عنوان مجری برنامۀ تلویزیونی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی «بدون توقف» می شناسند. او همچنین به عنوان کارشناس در برنامه‌ «سیاست خارجی» از شبکه سه صدا‌و‌سیما نیز ایفای نقش کرده است.

خانعلی‌زاده دارای سابقه نویسندگی و مترجمی است و از جمله آثار او می توان به کتاب‌های «اروپا ۲۰۳۰»، «من ترسو نیستم»، «آن سوی میز» و «کریسمس در نیاوران» نام برد.» منطقه آزاد کیش که مجری برنامه بدون توقف مجری روابط عمومی آن شده، بخشی از نهادهای زیر مجموعه دولت و وزارت اقتصاد و از گذشته تا امروز حساسیت‌های زیادی بر عملکرد مناطق آزاد بوده است. به آسانی نمی‌توان پذیرفت که مجری یک برنامه پرحاشیه و نویسنده کتاب «من ترسو نیستیم» بدون ارتباط با دولت توانسته باشد به روابط عمومی منطقه آزاد کیش رسیده باشد.

برنامه بدون توقف از بدو آغاز دولت سیزدهم از انتقاد جدی به عملکرد نهادهای مختلف دولتی خودداری کرد اما در اذهان برخی افراد هست که انتقاد از دولت روحانی در برنامه بدون توقف تا آنجا پیش رفت که حتی خبرگزاری ایرنا از با تیتر « حمله «بدون توقف» به مجلس و دولت» از عملکرد این برنامه تلویزیونی انتقاد کرد.

مجری سخنگو شد 

البته تنها خانعلی نیست که از جام جم به پاستور رسید.  چندی قبل امید قالیباف مجری شناخته شده صدا و سیما از سوی وزیروقت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سخنگوی این وزارتخانه انتخاب و معرفی شد. سید رضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت، امید قالیباف، مجری برنامه‌های خبری صدا‌و‌سیما را که عموما اجرای برنامه‌های چالشی خبری را برعهده داشته است، به سمت مشاور وزیر در امور رسانه و سخنگوی وزات صنعت، معدن و تجارت منصوب کرده بود.

امید قالیباف که پیش از این مسئولیت اجرای برنامه‌‌هایی نظیر گفت و گوی ویژه خبری ۲۲:۳۰ را در شبکه دو سیما و میز اقتصاد را در شبکه یک را داشت، پس از انتصاب در دولت، حکمش را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و فورا عبارت «سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را به بیوی پروفایلش اضافه کرده بود. اما این حضور عمر زیادی نداشت و امید قالیباف پس از توییت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که از «اقدام خلاف ضابطه سخنگوی صمت» و تذکر به او خبر داده بود، در توییتی به صورت تلویحی کناره‌گیری خود از این وزارتخانه و بازگشتش به صداوسیما را اعلام کرد. او در این توییت خود را «خبرنگار صداوسیما» معرفی کرده است.

از مجری‌گری تا مدیریت آب 

مجری‌های به اقتصاد دولتی رسیده به قالیباف و خانعلی‌زاده محدود نشد. ۱۸ فروردین سال گذشته طی حکمی از سوی معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، محمد حسین رنجبران به عنوان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی این شرکت معرفی و منصوب شد. این در حالی است که محمدحسین رنجبران ، فارغ التحصیل رشته تهیه کنندگی تلویزیون و خبرنگار متولد خرداد ماه سال ۱۳۵۸ شمسی در شهر تهران می باشد. معروف‌ترین برنامه تلویزیونی که رنجبران اجرای آن را برعهده داست، دستخط بود. برنامه‌ای که با دعوت مسئولان به طرح سوالات روز از آنها می‌پرداخت و البته برخی اوقات با دعوت از برخی مهمانان، تخریب جریان اصلاحات را در دستور کار داشتند.

آقای وزیر هم مجری بود

البته برخی از مجری ها به پست‌های مهم‌تری هم رسیدند. مانند حجت‌الله عبدالملکی که  از سوی رئیسی به عنوان وزیر کار معرفی شد و مدتی در این جایگاه بود. عبدالملکی پیش از معرفی به عنوان وزیر کار، چهره آشنا برای بیشتر مردم است چرا که او مدتی هم به عنوان داور در مسابقه میدون که به کسب و کارها اختصاص داشت حضور داشت. حضور عبدالملکی درمیدان بدون حاشیه نبود. پس از جلوس او بر کرسی وزارت، تصویری از نامه علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما خطاب به حجت الله عبدالملکی، وزیر کار، منتشر شده که در آن فروغی از وزیر کار درخواست کرده تا برای ساخت ۷۸۰ قسمت مسابقه «میدون» مبلغ ۴۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهد.

عبدالملکی نیز پیرو این نامه با پرداخت ۶ میلیارد تومان برای پشتیبانی از این برنامه تلویزیونی موافقت کرده است. احمد علیرضا بیگی،  نماینده مجلس هم  در مورد هدیه شش میلیاردی حجت عبدالملکی به برنامه «میدون»، گفته بود: «الحمدالله که جهان، جهان اطلاعات است و هیچ چیز قابل کتمان نیست. اگر چنین موضوعی وجود داشته و اثبات شود که خارج از چارچوب‌های قانونی اتفاق افتاده باشد هم دادستان می‌تواند ورود پیدا کند و هم ما نمایندگان می‌توانیم ورود و سوال کنیم که محل چنین پرداخت‌هایی چه بوده است.»

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه