امروز: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

منطقه آزاد کیش می تواند الگوی توسعه پایدار صید و آبزی پروری باشد

منطقه آزاد کیش می تواند الگوی توسعه پایدار صید و آبزی پروری باشد

 منطقه آزاد کیش می تواند الگوی توسعه پایدار صید و آبزی پروری باشد

 رئیس سازمان شیلات ایران طی سفر به استان هرمزگان و دیدار و گفتگو با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ارتقای فعالیت های شیلاتی، ارتقای اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال دارد// شیلات محوری مهم برای تحقق اقتصاد دریا پایه است//منطقه آزاد کیش می تواند الگوی توسعه پایدار صید و آبزی پروری باشد.
به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این دیدار با اشاره به تعامل خوب و سازنده ایجاد شده بین سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: خوشبختانه شاهد هستیم گام های خوبی با افزایش تعاملات در دولت مردمی در مسیر رشد تولید، رونق اقتصادی و رشد اشتغالزایی و ارز آوری برداشته شده است.
سید حسین حسینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مبحث اقتصاد دریا پایه گفت: بیش از ۵هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در  کشور وجود دارد که در کنار مردم سخت کوش ساحل نشین شاهد هستیم در مباحث آبزی پروری و هم در مباحث صیادی، شیلات به یکی از محورهای مهم اقتصاد دریا پایه تبدیل شده است.
وی با اشاره به اقدامات موثر صیادان در حوزه آبزی پروری  و در مسیر کاهش فشار بر ذخایر دریایی تصریح کرد: بدون شک  برای پایداری تولید باید حتما در مسیر توسعه آبزی پروری بیش از پیش گام برداریم که امید داریم با ایجاد حمایت همه جانبه از این مهم، تحقق آن را شاهد باشیم.
وی با تاکید بر تعامل خوب منطقه آزاد کیش با سازمان شیلات ایران به ویژه در امور تحقیقاتی و نیازهای پژوهشی شیلات کشور افزود: امید است در آینده ای نزدیک  گام های موثر  و موفقی در این حوزه را شاهد باشیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از ظرفیت های منطقه آزاد به عنوان سکوی پرتاب در تولید و ارز آوری یاد کرد و گفت: صنعت شیلات در صورت حمایت های لازم بی شک می‌تواند شاخص و محور خوبی برای توسعه ارز آوری و درآمد زایی کشور باشد.
حسینی با اشاره به اقدامات موثردولت مردمی در حوزه شیلات و در مسیر خدمت به مردم خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه امنیت غذایی، اقتصاد دریا پایه و توسعه فعالیت های شیلاتی کشور صورت گرفته است .
وی افزود:  امروز با اقدامات دولت مردمی و بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری شاهد بی اثر کردن تحریم ها با بهره گیری از ظرفیت های شیلاتی هستیم که فعالیت های آبزی پروری در این میان نقش مهمی داشته است.
وی ایجاد شهرک ماهیان زینتی در استان هرمزگان را یک ظرفیت ویژه برای رونق اقتصادی،گردشگری و اشتغال زایی خواند و گفت: در واقع این شهرک‌ها مصداق واقعی و عینی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.
حسینی  ایجاد زیستگاه های مصنوعی را بهترین مدل برای نجات یک اکوسیستم عنوان کرد و گفت: افزایش ذخایر آبزیان،  پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان جهت مصون ماندن از شکار شدن و جریانات شدید جزرو مدی، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه مندان در افزایش ذخایر، حراست و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز کف زیان، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل، کاهش فشار صید بر زیستگاه های طیبعی از مهم‌ترین مزایا و اهداف ایجاد زیستگاه های مصنوعی است‌.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت ظرفیت های منطقه آزاد کیش در تامین نهاده های تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس مطرح کرد: کیش می تواند الگو ساز یک روش پایدار در صید و صیادی و همچنین آبزی پروری باشد و به عنوان الگوی این مسیر در کشور مطرح شود.
مدیر عامل منطقه آزادکیش  نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب شیلاتی به ویژه صید و صیادی در جزیره کیش گفت: ورود به مباحث گردشگری شیلاتی می تواند گام مهمی در رونق اقتصادی فعالیت های صیادی و آبزی پروری جزیره کیش باشد‌.
رحیم سرهنگی از تکثیر ماهیان دریایی در جزیره کیش استقبال کرد و افزود: این مهم یک ظرفیت بی نظیر مشترک برای شیلات و منطقه آزاد کیش است.
وی افزود: با توجه به اینکه صیادی یکی از اصلی ترین شغل بومیان جزیره کیش است باید مشکلات موجود این قشر زحمتکش هر چه سریع تر مورد بررسی قرارگیرد و نسبت به رفع این مشکلات اهتمام داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه ای مشترک در راستای ارتقای تعامل و همکاری های سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شد.
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (115) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه