امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تبدیل بخشداری به فرمانداری در صورت ناتوانی سازمان منطقه آزاد کیش برای حل مشکلات

آموزشی , اجتماعی , اخبار ایران , سازمان منطقه آزاد کیش , سیاسی , فرهنگی , مذهبی , مناطق آزاد تاریخ انتشار: 02/06/10 بدون نظر   540 بازدید

اندازه فونت    
تبدیل بخشداری به فرمانداری در صورت ناتوانی سازمان منطقه آزاد کیش برای حل مشکلات

تبدیل بخشداری به فرمانداری در صورت ناتوانی سازمان منطقه آزاد کیش برای حل مشکلات

امام جمعه کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان متولی دولت در جزیره، چنانچه نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، بخشداری کیش به فرمانداری ارتقا یابد تا مشکلات را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش به نقل از صدا و سیمای مرکز کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته دولت افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی را یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت بهره‌برداری از این فاز بعد از ۲۰ سال با وجود کارشکنی‌ها، از دستاورد‌های مهم کشور است و با تلاش مهندسان ایرانی انجام شد.

امام جمعه کیش به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ایی در این دیدار فرمودند عملکرد خوب و قوی دولت در برخی از بخش‌ها از جمله کار‌های زیربنایی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی و سیاست خارجی ستودنی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک داوری منصفانه، کاستی‌ها و مشکلات را بیان کردند و بر ایجاد عدالت، کم کردن فاصله طبقاتی، ایجاد ثبات ارزی و حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کردند و فرمودند: دو ویژگی کار برای رضای خدا و کار برای خدمت به مردم در دولت اسلامی از ویژگی‌های مهم است و باید مورد توجه تمامی مردم به ویژه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه کیش افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتصاد و فرهنگ را به عنوان اولویت‌های اصلی برشمردند و تاکید کردند: مهار تورم هم با رشد تولید حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با تبریک دهم شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی گفت: به همت نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و نیرو‌های پدافند هوایی، آسمان ایران امروز یکی از امن‌ترین آسمان‌های جهان و منطقه است.

امام جمعه کیش به دوازدهم شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و نامگذاری این روز به نام روز ملی مبارزه با استعمار نیز اشاره کرد و گفت: رئیسعلی دلواری الگوی ولایت مداری بود و مقابل هجوم نیرو‌های انگلیسی مقاومت کرد و از کیان کشور دفاع کرد.

وی افزود: عظمت امروز کشور، مرهون فداکاری‌های رئیسعلی دلواری‌هایِ تاریخ است که چه در زمان انقلاب و چه بعد از آن، مانند حاج قاسم سلیمانی از کشور دفاع کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه کیش به دهم شهریور روز بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقق کامل بانکداری اسلامی با اصلاح بانک‌ها و ایجاد بانک اسلامی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ایشان به مراکز دینی و حوزه‌های علمیه و مسئولان بانکی توصیه کردند با توجه به بانکداری اسلامی مشکلات بانکی کشور را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز سیزدهم شهریور روز تعاون و مشارکت را به تمامی دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت و افزود: در انقلاب اسلامی ایران، مشارکت اجتماعی تقویت شده است و مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با یکدیگر مشارکت دارند.

امام جمعه کیش به برگزاری نمایشگاه‌های خارجی با همکاری مناطق آزاد کشور و با هدف عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی این مناطق اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی اگرچه از ضرورت‌های دنیای امروز به شمار می‌رود، اما مسئولان در برگزاری نمایشگاه باید توجه داشته باشند که علاوه بر اینکه موجب خدشه به عملکرد مدیران در این مناطق نشود، به همان مقدار به جذب سرمایه‌گذار خارجی توجه می‌شود به سرمایه‌گذاران داخلی و مشکلات آنان نیز توجه شود.

وی گفت: با همه این تلاش‌ها در واقع اتفاق موثری در مناطق آزاد دیده نشده است.

امام جمعه کیش، گفت: همانطور که بسته‌های سرمایه گذاری زیادی در این نمایشگاه‌ها ارائه شده است نتایج ملموس آن نیز باید برای مردم بیان شود.

امام جمعه کیش گفت: به نظر می‌رسد همت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور به سمت نمایشگاه و جذب سرمایه‌گذاری خارجی رفته است و تصور می‌شود که به مشکلات مناطق آزاد همچون ورود خودرو، زیرساخت‌ها و کمبود گردشگر توجه لازم نمی‌شود.

وی مشکل مسکن، ارائه نشدن کالا و خدمات بر اساس قیمت مصوب و نرخ بالای میوه و تره بار در کیش را از مهم‌ترین مشکلات کیش برشمرد و تاکید کرد: چنانچه سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان متولی دولت در این جزیره نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، بخشداری کیش به فرمانداری ارتقا یابد تا مشکلات را پیگیری کند.

امام جمعه کیش با اشاره به حضور حدود هزار نفر از مردم کیش در مراسم اربعین حسینی از دست‌اندرکاران این مراسم در کیش قدردانی کرد و گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز در کیش برگزار می‌شود

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه