امروز: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

نادر کشتکار: استفاده از تجارب متخصصانِ صنعت مشاوره املاک در عرصۀ بین‌المللی راهگشای این صنعت است

آموزشی , اجتماعی , اقتصادی , تجاری , صنعت و تجارت , عمران و شهرسازی , فرهنگی تاریخ انتشار: 02/06/31 بدون نظر   634 بازدید

اندازه فونت    
نادر کشتکار: استفاده از تجارب متخصصانِ صنعت مشاوره املاک در عرصۀ بین‌المللی راهگشای این صنعت است

مدیرعامل میکامال از ضرورت خروج صنعت مشاوران املاک از رویکردهای سنتی گفت

نادر کشتکار: استفاده از تجارب متخصصانِ صنعت مشاوره املاک در عرصۀ بین‌المللی راهگشای این صنعت است
▫️▫️▫️

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش رییس هیأت مدیره مجمع سازندگان کیش گفت: باید اذعان کرد که صنعت مشاوران املاک در ایران هنوز نتوانسته از کالبد سنتی خود رها شود.

نادر کشتکار روز جمعه در چهارمین همایش بین‌المللی مدیران و مشاوران املاک ایران که در جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد:‌ معتقدم که باید در بیان واقعیت صادقانه عمل کرد؛‌ صنعت مشاوره املاک کماکان با همان الگوی سنتی ۴۰ سال پیش کار می‌کند؛ تفاوتش در این است که آن زمان آگهی‌های املاک در نشریه‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌شد، اما امروزه انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی است. ایشان تصریح کرد: صنعت مشاوران املاک در ایران هنوز نتوانسته از کالبد سنتی خود رها شود.

رییس هیأت مدیره مجمع سازندگان کیش، جایگاه صنعت مشاوران املاک را در توسعه کشور بااهمیت توصیف کرد و افزود: همانگونه که «میکامال» پیشتاز حمایت از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی است،‌ اعلام می‌کنم که از هرگونه برنامۀ آموزشی در تقویت این صنعت نیز حمایت خواهد کرد؛ در همین راستا آماده‌ایم تا از اساتید بین‌المللی برای آموزش در حوزه صنعت مشاوران املاک دعوت شود.

کشتکار با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی خدمات و توسعۀ فناوری در صنعت مشاوران املاک،‌ بیان کرد:‌ خروج از حالت سنتی یک رویکرد جدیدی می‌طبد؛ ما تجربۀ همکاری با مشاوران پیمانکاران بین‌المللی را در احداث میکامال داریم و معتقدیم که استفاده از تجارب متخصصانِ این حوزه در عرصۀ بین‌المللی می‌تواند راهگشای این صنعت باشد.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک حوزه تجاری باید رابط بین سازنده و بهره‌بردار باشند، گفت: متأسفانه این برقراری ارتباط در کشور ما انجام نشده و همین سبب می‌شود تا سازنده خود مجبور به ارتباط‌گیری با بهره‌بردار باشد که می‌تواند به آسیب‌های گوناگونی بینجامد.

کشتکار ادامه داد: معتقدیم که اگر یک پروژه تجاری بزرگ به بن‌بست می‌خورد، بخش بزرگی از آن ناشی از نبود مشاوران املاک بین‌المللی و دانش روز و تخصص کافی در این حوزه است.

 

وی به برخی اشکالات استفاده از مشاوران خارجی نیز اشاره کرد و افزود: عدم آشنایی با فرهنگ مردم و قوانین داخلی توسط مشاوران خارجی مشکلاتی را در پی دارد که در این راستا تاکید دوباره ما آموزش مشاوران داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های این حوزه است.

رییس هیأت مدیره مجمع سازندگان کیش با بیان اینکه امروز ماهیت عملکرد مشاوران املاک در حال تغییر است، اظهار کرد:‌ مسیری را شاهدیم که در حوزۀ تجاری دیگر خرید و فروش ملکی صورت نخواهد گرفت، بلکه حرکت به سمت خرید و فروش بیزینس حرکت است؛ فروش بیزینس اطلاعات کاملی می‌طلبد، که باید فعالان این حوزه اشراف کامل به آن داشته باشند.

وی یکی از آرزوهای خود را ارتباط انحصاری مشاوران املاک با فروشنده عنوان کرد و گفت: باید در مسیری قرار گرفت که فعالان این حوزه دیگر دغدغۀ بررسی فایل‌های در اختیار آنان توسط سایر همکاران را نداشته باشند.

کشتکار کادرسازی نیروی ماهر در این حوزه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: هیچ مرکز مالی در کشور طی یک سال توانایی بازکردن بالای ۶۰ درصدی را ندارد اما ما با افتخار اعلام می‌کنیم که با کادرسازی انجام‌شده در طول ۱۲ سال، میکامال کیش تا ۲ ماه آینده شاهد فعال‌شدن بیش از ۶۵ درصد از فروشگاه‌‌های خود خواهد بود.

گفتنی است، در این مراسم بیش از ۷۵۰ شرکت‌کننده از مدیران و مشاوران املاک از ۱۶ استان کشور حضور داشتند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (50) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه