امروز: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تشکیل شورای گفتگوی مدیران سازمان، وزرا و نمایندگان مجلس با سرمایه گذاران ضروری است

اجتماعی , اقتصادی , تجاری , سازمان منطقه آزاد کیش , صنعت و تجارت , فناوری , گردشگری تاریخ انتشار: 02/08/24 بدون نظر   1910 بازدید

اندازه فونت    
تشکیل شورای گفتگوی مدیران سازمان، وزرا و نمایندگان مجلس با سرمایه گذاران ضروری است

دشتی نماینده و رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی

تشکیل شورای گفتگوی مدیران سازمان، وزرا و نمایندگان مجلس با سرمایه گذاران ضروری است

نشست هم اندیشی اعضای مجمع سازندگان و نوآوران و سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دولت خانه کیش ، طهمورث قاسمی در نشست با تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیرعامل و سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و برخی فعالان اقتصادی و روسای جوامع مختلف، گفت: جزیره کیش دارای تراز تجاری مثبت، محصور بودن و پوشش جمعیتی است و براساس تایید وزیر اقتصاد در نامه‌ای به سازمان امور مالیاتی، همچنان از دایره شمول مالیات بر ارزش افزوده خارج نشده است.

رئیس هیئت مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد نیز در این نشست با انتقاد از وضع قوانین و مقررات به ضرر مناطق آزاد و جزیره کیش در سال‌های اخیر گفت: قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، قانون پیشرفته و کاملی است که کمتر از چهل درصد آن اجرایی شده است.

رحمان سادات نجفی افزود: این قانونی که هنوز به شکل کامل اجرا نشده و مزایا و معایب آن مشخص نشده است چرا باید اصلاح شود؟

مدیر عامل جامعه هتلداران کیش نیز در این نشست با اشاره به ساخت ۵۰ هتل در کیش، گفت: این هتل‌ها با ۷۰ درصد پیشرفت، معطل مانده اند و سرمایه گذار به علت افزایش هزینه‌ها، توان تکمیل آن‌ها را ندارد.

مسیح الله صفا گفت: ارائه تسهیلات بانکی با سود ۲۷ درصد برای سرمایه گذاران در حوزه هتلداری توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت: بی ثباتی مدیریت، اجرا نشدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به منطقه آزاد کیش لطمه وارد کرده است.

وحید زارع فکری سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: شناخت کاملی از مناطق آزاد وجود ندارد و اتخاذ برخی تصمیم‌ها مانند واگذاری شرکت‌های هواپیمایی و آب و برق نیز در حوزه تولید و توزیع مشکلاتی را برای جزیره کیش ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، کیش را سرمایه ساکنان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: استفاده از تجربه کشور‌های موفق می‌تواند به توسعه منطقه آزاد کیش کمک کند.

رحیم سرهنگی، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را قانون کاملی عنوان کرد و از دولت و مجلس خواست برای اجرای صد در صدی آن به مدت ۵ سال کمک کنند تا نقاط قوت و ضعف قانون مشخص و سپس برای اصلاح آن اقدام شود.

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با اشاره به ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام گفت: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در کیش را دارند وقتی با این تعداد طرح نیمه تمام روبرو می‌شوند با یک محاسبه ساده متوجه می‌شوند، شرایط سرمایه گذاری در کیش آسان نیست.

دشتی نماینده و رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی

تشکیل شورای گفتگوی مدیران سازمان، وزرا و نمایندگان مجلس با سرمایه گذاران ضروری دانست

دشتی نماینده اردکان و رئیس فراکسیون گردشگری و عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، رایزنی و تعامل فعالان اقتصادی و مسئولان منطقه آزاد کیش با نمایندگان دولت و مجلس مهمترین راه برون رفت از مشکلات است.

وی تشکیل شورای گفتگوی مدیران سازمان، وزرا و نمایندگان مجلس با سرمایه گذاران ضروری دانست و گفت: ضروری است با تشکیل شورای گفتگوی موارد مختلف مطرح و بررسی و حل و فصل گردد تا از ایجاد گره و موانع جلوگیری بعمل آورده و از اتلاف وقت و زمان و منابع مالی و از دست دادن فرصت ها به سمت تعالی و پیشرفت حرکت نماید.

در خواست‌های کیش باید مکتوب برای نمایندگان مجلس و دولت ارسال و مستمر پیگیری شوند تا نتیجه مدنظر حاصل شود.

فعالان اقتصای و روسای مجامع مختلف کیش نیز در این نشست اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد را برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کیش ضروری دانستند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه