امروز: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

مخالفت با استقرار مقر فدراسیون ورزشهای بادبانی در «کیش» و تداوم حاشیه‌های که تمامی ندارد

مخالفت با استقرار مقر فدراسیون ورزشهای بادبانی در «کیش» و تداوم حاشیه‌های که تمامی ندارد

مخالفت با استقرار مقر فدراسیون ورزشهای بادبانی در «کیش» و تداوم حاشیه‌های که تمامی ندارد

پس از تعطیلی دفتر مقر اصلی فدراسیون بادبانی که در کیش واقع شده است، اینبار انتشار نامه‌ای از سوی «خسرو ابراهیمی‌نیا» سرپرست این فدراسیون نشان می‌دهد که وی عملا از همان روزهای نخست با ماهیت شکل‌گیری بادبانی در مناطق آزاد مخالف بوده است.

 

از همان ابتدا جزیره کیش به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن به عنوان مقر اصلی فدراسیون‌های تازه تاسیس «بادبانی» و «دریایی و ساحلی» انتخاب شد به گونه‌ای که «حمید سجادی» وزیر سابق ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه دفاتر این فدراسیون‌ها در کیش با بیان اینکه مدت زیادی برای بهره گیری از ظرفیت‌های ورزشی در توسعه کشور برنامه ریزی شده است، این اقدام را منشاء اتفاقات بزرگ بین المللی در این منطقه عنوان کرد.

البته پس از استعفای «سجادی»، «کیومرث هاشمی» وزیر جدید ورزش و جوانان نیز در همان روزهای نخست انتصاب، با «حجت الله عبدالملکی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد دیدار و با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه ورزش کشور بر ضرورت تدوین تفاهم نامه برای گسترش همکاری‌ها در این مناطق تاکید کرد.

خطوط ساحلی گسترده، زیرساخت های بالای ورزشی، آب و هوای همواره پاک، بالاترین زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری کشور جهت میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی، ایمنی و امنیت بسیار بالا، قرارگیری در اصلی‌ترین کریدور باد خلیج فارس، همسایگی با چندین کشور با هدف توسعه همکاری‌های بین المللی، امکان سفر بدون ویزا و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی سبب شد تا کیش در همان مرحله نخست و طبق سیاست‌های دولت به عنوان مقر فدراسیون بادبانی انتخاب شود.

در حالی که سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان همکاری های دوجانبه با مناطق آزاد است، اما سرپرست فدراسیون بادبانی نه تنها مقر اصلی این فدراسیون در کیش را تعطیل کرد بلکه طی نامه‌ای رسمی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، مخالفت خود با مناطق آزاد را نیز اعلام داشته است.

طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، سرپرست فدراسیون بادبانی در نامه‌ای به معاونت قهرمانی وزیر ورزش، مخالفت خود با استقرار و همکاری فدراسیون با مناطق آزاد را اعلام کرده است.

سرپرست فدراسیون بادبانی در حالی هزینه‌های بالای سفر به منطقه آزاد کیش را به عنوان دغدغه مخالفت خود اعلام کرده که حتی یکبار نیز در مقر اصلی این فدراسیون حضور نداشته است؛ البته وی در ادامه این نامه قرارگیری مقر اصلی فدراسیون بادبانی در مناطق آزاد را برخلاف مصالح ملی عنوان کرده است.

همچنین در بخش‌هایی از این نامه، در حالی به قوانین و مقررات مناطق آزاد و تضاد آن با سرزمین اصلی و ارتباطات برون مرزی خارج از قانون در این مناطق اشاره شده که هیچ توضیحی در توجیه این ادعا مطرح نشده است.

قوانین و مقررات اصلی مناطق آزاد کشور در مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و وزارت اقتصاد و دارایی تدوین می‌شود و بهتر بود تا سرپرست فدراسیون بادبانی یا با سیاست‌های ورزش و جوانان همراه باشد یا دلایل قانع کننده برای ادعای خود مطرح کند.

بررسی‌های خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که سازمان منطقه آزاد هم اکنون نه تنها در مرکز جزیره کیش به عنوان یکی از بهترین مناطق، دفتری به صورت رایگان در اختیار فدراسیون بادبانی قرار داده، بلکه این دفتر را تجهیز کرده، هزینه آب و برق آن را پرداخت می‌کند و حتی لوازم مصرفی این دفتر را نیز تامین کرده است؛ سازمان منطقه آزاد همچنین برای پرداخت هزینه‌های ۲ مربی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در کیش، اعلام آمادگی کرده است.

جزیره «کیش» در همان روزهای نخست تشکیل این فدراسیون، مقر آن اعلام شد تا ضمن بهره مندی از ظرفیت و زیرساخت‌های کم‌نظیر موجود در این جزیره مرجانی برای قهرمان پروری، در توسعه گردشگری ورزشی منطقه نیز نقش آفرینی کند؛ اما آنگونه که امروز شاهد آن هستیم «کیش» از فدراسیون بادبانی حتی دیگر نام آن را نیز یدک نمی‌کشد و مقر آن تعطیل شده است.

شرایط پیچیده‌ و بحرانی که بر فدراسیون بادبانی ایران حاکم است، در نهایت منجر به دعوت نکردن از ایران به مجمع عمومی فدراسیون جهانی بادبانی در ماه گذشته میلادی در اسپانیا شد و صندلی ایران پهناور با آن همه ظرفیت در این رشته ورزشی در این جلسه خالی ماند.

همچنین فدراسیون بادبانی طی یک سال گذشته عملا نتوانست شروط کمیته ملی المپیک را برای اعزام به مسابقات آسیاسی مهیا کند و نتیجه آن شد که در عین ناباوری این فدراسیون از اعزام ورزشکار به بازی‌های آسیاسی نیز جا ماند.

به گزارش ایرنا، «کیش» به دلیل زیرساخت‌های بسیار قوی‌تر نسبت به سایر مناطق ساحلی کشور به عنوان مقر فدراسیون بادبانی انتخاب شده است که می‌توانست در توسعه گردشگری ورزشی برای بالا بردن تراز اقتصادی منطقه نقش آفرینی کند، اما با بی توجهی به آن عملا نتیجه‌ای تاکنون حاصل نشده و مقر آن رسما تعطیل شده است.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (114) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه