امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

رونمایی از طرح های برتر و جذاب تفریحات دریایی کیش

گردشگری تاریخ انتشار: 98/12/05 بدون نظر   5878 بازدید

اندازه فونت    

پنج طرح برتر رویداد جذب ایده تفریحات و بازیهای دریایی، در مرکز نوآوری کیش رونمایی شد.

به گزارش دولتخانه کیش، در مراسمی با حضور معاونین و مدیران این سازمان و مسئولان شرکت‌های تابعه در مرکز نوآوری کیش ، ۵ طراح برتر رویداد جذب ایده تفریحات و بازی‌های دریایی، معرفی شدند.

 مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، در این مراسم  ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم ازجمله معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای حمایت و فراهم کردن بستر برگزاری این رویداد و از ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت، هیئت داوران که در تسهیل فرایند فراخوان و نظارت نقش به‌سزایی ایفا کردند، همچنین اعضای کمیته اجرایی و همکاران فعال در موسسه علوم و فنون گفت: اصلی‌ترین عناصر رویداد، ایده‌پردازان هستند که به مرکز نوآوری کیش اعتماد کردند و ایده‌های خود را ارائه دادند.

مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین رویداد در مرکز نوآوری جزیره گفت: همان‌گونه که در بازه زمانی تعیین شده برای جمع‌آوری ایده‌ها، بالغ بر ۹۲ طرح و ایده به مرکز نوآوری ارسال و از بین آنها ۵ طرح به‌عنوان ایده‌های برتر انتخاب شد، از این پس در این مرکز باید شاهد رویدادهایی باشیم که بیشترین اثر بخشی را دارند.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس هیئت مدیره موسسه علوم و فنون نیز در رویداد جذب ایده تفریحات و بازی‌های دریایی، فلسفه شکل‌گیری این موسسه را گسترش مهارت برای افزایش ظرفیت‌های جزیره در راستای جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: رویکرد و کشش  این موسسه در سطح کشور به سمت فعالیت‌های فن‌آورانه می‌تواند در رونق اقتصادی جزیره موثر باشد.

وی با اشاره به ورود تعداد ۵۰ تا ۸۰ هزار گردشگر به‌صورت ماهانه و ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون نفر در طول سال افزود: گردشگران برای استفاده از ظرفیت‌های بکر کیش به این جزیره سفر می‌کنند؛ به همین منظور در این دوره به جذب ایده‌ها در حوزه تفریحات دریایی پرداخته شده است و با این رویکرد که توسعه گردشگری موجب رونق اقتصادی خواهد شد، برای تقویت مباحث اقتصاد دانش‌بنیان در جزیره کیش تلاش جدی می‌شود تا در کنار اتفاقات و رویدادهای مرکز نوآوری، شاهد خلاقیت و به‌کارگیری ایده‌های جدید در تمامی حوزه‌ها باشیم.

پور علی در پایان گفت: جذب ایده‌های جدید و خلاقانه علاوه بر تقویت و ارتقا سطح کیفیت و جذابیت خدمات، موجب رونق صنعت گردشگری خواهد شد. با تکیه‌ای که جنوبی‌ها بر دریا دارند و بستر دریا را مانند آغوش مادری با لطافت‌های زنانه توصیف می‌کنند و احترام و توجه مادرانه به دریا در جنوب کشور به‌ویژه کیش قابل اعتنا است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم دریا برای این منطقه آزاد اظهار داشت: کیش بیش از ۹۱ کیلومتر وسعت زمینی دارد و بخش مهم آن دریاست که باید به دریا توجه کنیم و از ظرفیت‌های این نعمت الهی در رویکرد جدید موسسه علوم و فنون استفاده و با شناخت ویژگی‌های حوزه دریایی خلیج فارس حول این محور ایده‌پردازی کنیم.

امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم و عضو کمیته داوران این رویداد، جزیره کیش را یکی از مناطق گردشگری برتر در حوزه تفریحات دریایی عنوان کرد و گفت: کیش با دارا بودن ۵۴ کیلومتر نقاط ساحلی، تنوع زیست محیطی و آب‌‌های آرام، در بحث ورزش‌های دریایی، ساحلی و غواصی، ظرفیت بی‌نظیری در منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود ۳۰ کلوپ ارائه‌دهنده تفریحات دریایی در جزیره گفت: سایت‌های بکر مرجانی مخصوص غواصی در کیش، فرصت را برای توسعه گردشگری ورزش و دریایی در جزیره فراهم می‌کند.

گفتنی است این رویداد با هدف ارتقا سطح ایده‌های حوزه تفریحات و بازی‌های دریایی از سوی صاحبان فکر و دانش با طرح ایده‌های جدید و همچنین مشارکت با مرکز نوآوری جزیره کیش، سرمایه‌گذاران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد.

محورهای این رویداد تفریحات ساحلی و دریایی با رویکرد گردشگری، حوزه سلامت و ورزش‌های دریایی و طراحی وسایل بازی خلاقانه برای تمامی سنین است.

محمدرضا مداح مدیرکل حوزه مدیر عامل سازمان، مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، سعید پور علی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس هیئت مدیره موسسه علوم و فنون، محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان ، ماهان مدون مدیر گردشگری سازمان و محمدتقی امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم در این مراسم حضور داشتند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (106) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه