امروز: ۹ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

استفاده از بستر آموزش LMS مجازی در مدارس الغدیر کیش

آموزش و پرورش کیش , آموزشی , اجتماعی تاریخ انتشار: 99/06/21 بدون نظر   5080 بازدید

اندازه فونت    

مدیرعامل موسسه نوآوران آموزشی مهر هشتم کیش، با تاکید بر اهمیت یکپارچه بودن میز کار آموزش، نرم‌افزار LMS را بستر مجازی مدارس الغدیر عنوان کرد و گفت دانشگاه امیرکبیر هم در همین فضا به ارائه ترم‌های دانشگاه می‌پردازد.

عباس فوم، مدیر عامل موسسه فرهنگی و آموزشی مهرهشتم کیش که در حال حاضر متولی مدارس الغدیر می‌باشد، اظهار داشت: این مدارس سال‌هاست که توسط سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس شده‌اند و این موسسه از سال۹۳ اداره‌ی آن را به عهده گرفته است.
وی با بیان این مطلب که قرارداد اولیه مدیریت مدارس، ۶ساله بوده است، گفت: به دنبال رضایت از عملکرد این مدت موسسه و تحقیق از منابع آموزش‌پرورش، اولیامربیان و بررسی‌ای که طی چندماه توسط هیئت دانشگاهی انجام شد، در نهایت قرار بر تمدید این قرارداد شد.

وی آموزش معلمین را یکی از خدمات این موسسه نام برد و افزود: “خرید خدمات آموزش” در مدارس دولتی نیز به عهده این موسسه می‌باشد.

فوم، عواملی مانند مهاجرت از کیش، شرایط مالی خانواده‌ها در شرایط کنونی، و ارائه آموزش مجازی و آنلاین به جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را از جمله مواردی که باعث کاهش رغبت خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان در مدارس غیردولتی در سال جاری عنوان کرد و گفت: مدارس غیردولتی در کیش به نسبت سرزمین اصلی دارای زمین وسیع و سطح عالی‌ای می‌باشد اما ساختمان مدارس عموما مستهلک شده است.
وی امکانات آموزشی مدارس غیردولتی در کیش را در سطح مدارس خوب تهران عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی و لزوم آموزش مجازی نیز، ما از امکانات خوب و کافی برخوردار بودیم.
عباس فوم، وجود دانشگاه‌های خوب در کیش را به نحوی باعث عدم وجود حس رقابت و انگیزه برای دانش‌آموزان شده بود اما در سال‌های اخیر این نگاه تغییر کرد و دانش‌آموزان برای سنجش توان علمی خود وارد عرصه رقابت شدند.
وی با عنوان کردن رتبه‌های برتر کنکور که دانش‌آموزان کیش کسب کرده بودند و توضیح شرایط تحصیلی این جوانان تاکید کرد: سال گذشته تعداد ۱۳ نفر در رشته ریاضی، ۳نفر در رشته انسانی، و ۴نفر در رشته هنر رتبه زیر دو هزار داشته‌ایم، و ادامه داد: مقایسه‌ی این نتایج، نشان‌دهنده افزایش توان علمی دانش‌آموزان می‌باشد.


مدیر موسسه مهر هشتم، با اشاره به المپیادهای علمی کشور و آسیب‌های احتمالی چنین طرح‌هایی، مرحله‌ی اول المپیاد در سراسر کشور را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در سه سال گذشته، آموزش از تعطیلات تابستان شروع میشد و حدود ۵۰درصد دانش‌آموزان حضور پیدا می‌کردند اما در دوسال اخیر با استفاده از مربیان المپیاد و ارائه آموزش رایگان، دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های علمی و مهارتی در این حوزه‌ها آموزش دیدند و نتایج بسیار خوبی در المپیاد ها کسب کردند.
وی با اشاره به مسابقه “فیزیکدانان جوان” که هرسال حدود شهریور ماه با طرح ۱۷سوال در سطح جهانی و در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود، تاکید کرد: این سوالات همه فقط در محیط آزمایشگاهی و پژوهشی قابل حل می‌باشد و نیازمند ارائه گروهی و به زبان انگلیسی می‌باشد.
فوم، با تاکید بر حضور تیم ۵نفره پسران کیش در گروه ملی این نخبگان، ادامه داد: گرچه ایران سابقه‌ی میزبانی این مسابقات را هم دارد اما به علت عدم تخصیص سهمیه به نخبگان برتر این مسابقات، از استقبال کمتری برخوردار هستند.
او با عنوان طرح “یک روز برای فردا”، گفت در این طرح به آموزش علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان مثل تعمیر گوشی همراه و برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخته می‌شود.
عباس فوم، در مورد شهریه مدارس غیردولتی با توضیح اینکه تمام هزینه‌های این مدارس از بودجه شخصی تامین می‌شود و همواره بر خلاف مدارس دولتی، دغدغه مدیر را به همراه دارد، گفت: سامانه شهریه به‌صورت کلی در کشور طراحی شده است و مبنای شهریه با توجه به موارد مختلف تصویب و ارائه می‌شود. وی با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در کل کشور افزود: تاکنون هیچ نهاد و نماینده‌ای با عنوان کارشناس مدارس غیردولتی در سیستم آموزش و پرورش نداشته‌ایم که امیدواریم در دوره جدید لحاظ شود.
وی شروع شهریه مدارس غیردولتی در کیش را از عدد ۶میلیون و نیم در مقطع پیش‌دبستانی تا ۲۱میلیون و نیم در مقطع دوازدهم عنوان کرد و گفت: حدود ۵ میلیون تومان نیز هزینه آموزش تابستانی و ثبت‌نام آزمون‌های علمی کل سال به شهریه مقطع دوازدهم اضافه می‌شود. لازم به ذکر است حدود ۳۲۲ میلیون تومان از شهریه دریافتی بابت صبحانه، سرویس، هزینه سالن‌های ورزشی و موارد مشابه در سال گذشته،
در حال واریز به حساب اولیا می‌باشد.

مدیر موسسه مهر هشتم، تنها تعمیرات کلی را از خدمات شرکت عمران و خدمات به عنوان نماینده سازمان عنوان کرد و تعمیرات اساسی مدارس را از مسئولیت‌های مدارس نام برد و گفت: برای سال جاری حدود ۶۰۰میلیون ریال برای تامین نور استاندارد مدارس هزینه شده است.
وی تامین بستر مجازی “المنس” را که سیستم جامع آموزش آنلاین و مورداستفاده دانشگاه امیرکبیر می‌باشد از جمله خدمات ارزشمند این موسسه عنوان کرد و توضیح داد: این بستر به عنوان یک میز کار بسیار کامل و یکپارچه با هزینه حدود ۱۲۰میلیون تومان، تامین و به معلمان و دانش‌آموزان ارائه شد.
وی تاکید کرد: این کلاس‌های غیر حضوری، با حضور دبیر در مدرسه برگزار می‌شود و محتوا و نحوه ارائه آن در تمام لحظات توسط ناظرین موسسه رصد می‌شود.

عباس فوم، با اشاره به آمار ۶۳.۵درصدی متقاضیان رشته تجربی در کنکور و اهمیت دبیران زیست‌شناسی در این رشته و استقبال عمومی در سراسر کشور نسبت به این آموزش‌ها و اینکه از تخصص دبیران پروازی در این حوزه استفاده کرده‌اند، گفت: بودجه‌ای حدود ۴۰۰میلیون تومان در سال برای هزینه ایاب و ذهاب دبیران پروازی هزینه می‌شود.
فوم با اشاره به ارزیابی سالیانه مدارس الغدیر کیش توسط اولیا و بررسی آن توسط تیم انجمن مدرسه، گفت: جامعه ایرانی در فضای نقد، زبان درست انتقاد را فرا نگرفته است و ما به جهت رفع نگرانی‌های خانواده‌ها تمام مراحل نظرسنجی را به‌صورت ناشناس انجام می‌دهیم.
وی میانگین رضایت والدین را حدودا ۷۰ تا بیش از ۹۰ درصد در مدارس این موسسه عنوان کرد و گفت: در کنار انتظارات خانواده‌ها، همراهی آنها نیز در کیش در مقایسه با سطح کشور بسیار بالاتر است.

او با اشاره به خراب کردن دیوار بین دو کلاس به منظور وسعت بخشیدن به فضای کلاس، گفت: دانش‌آموزان مقطع دوازدهم، با حداقل تراکم در مدرسه حضور دارند و کلاس‌اولی‌ها نیز با یک ساعت حضور در مدرسه، به تحصیل مشغول هستند.

وی با نقل قول مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر امکان اداره این سازمان با یک سوم نیروهایی که در حال خدمت هستند، گفت: همواره سعی کرده‌ایم از معلم‌های ساکن و بومی جزیره استفاده کنیم و جز برای کنکور و تخصص‌های دیگر از معلم پروازی استفاده نکنیم.

مجموعه مدارس الغدیر کیش از پیش‌دبستانی تا کلاس دوازدهم به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد و در ۷ مدرسه، به طور میانگین سالیانه میزبان تعداد بیش از هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف می‌باشد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (132) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (44) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (72) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (183) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (92) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (48) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (105) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (44) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (53) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه