امروز: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

تاکید بر تاسیس دبیرخانه دائمی غواصی ارتش های جهان در کیش

ورزشی تاریخ انتشار: 98/05/13 بدون نظر   320 بازدید

اندازه فونت    


حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نشان از اهمیت مسابقات غواصی ارتش های جهان در کیش دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در در نشست خبری   اصحاب رسانه کیش ویژه مسابقات  بین المللی ۲۰۱۹ در رشته غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش اظهار داشت: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود ۱۱ سال پیش تا کنون، هر ساله در ۱۷ رشته برگزار می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره درخواست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. ‌‌‌‌البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

‌فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شدند. از بدو الحاق نیروی های مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.

وی با اشاره به میزبانی نیروی دریایی ارتش در شته غواصی عمق در سال ۱۳۹۷، یادآور شد: در دومین سال حضورمان در رشته غواصی عمق در بندر نوشهر میزبان بودیم که تیم نیروی دریایی ارتش با اختلاف مقام قهرمانی را به ارمغان آورد

امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که از فردا در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه این رقابت ها از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد، افزود:‌ رشته غواصی عمق نیز از امروز آغاز می‌شود.‌ کشورهای دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.

امیر دریادار خانزادی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز افتتاحیه این مسابقات در جزیره کیش برگزار می شود و از فردا تیم‌ها به رقابت با همدیگر می پردازند.

وی به افزایش تعداد تیم های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح ‌‌‌نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد..

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشورهایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل ۱۰ تیم می شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت ها حضور دارند و کشورهای آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می شوند.

امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است

وی هدف برپای مسابقات غواصی ارتش ها جهان در کیش را ارسال پیام صلح و اقتدار و تحکیم امنیت در منطقه به جهانیان اعلام کرد و گفت امیدواریم کیش دردوره های دیگر میزبان مسابقات باشد و بتوانیم با فراخوان و پوشش تبلیغاتی مناسب و بموقع امکان بازدید و استفاده حداکثری گردشگران از این مسابقات را فراهم سازیم و شاهد حضور تیم های نظامی از کشور های حاشیه خلیج فارس در این مسابقات هم باشیم.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (49) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه