امروز: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

محیط زیست شاخصه اصلی توسعه پایدار جزیره کیش

اجتماعی , اداره دامپزشکی کیش , عمران و شهرسازی , محیط زیست تاریخ انتشار: 00/08/10 بدون نظر   2511 بازدید

اندازه فونت    
محیط زیست شاخصه اصلی توسعه پایدار جزیره کیش

محیط زیست شاخصه اصلی توسعه پایدار جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش محیط زیست را شاخص اصلی توسعه‌ پایدار عنوان کرد و افزود: تمام مشکلات کیش به علت دوری از طرح جامع است.

به گزارش خبرنگار دولتخانه کیش، جعفر آهنگران در نشست با رئیس و کارشناسان اداره‌های محیط‌زیست و دامپزشکی کیش، حوزه‌های محیط‌زیست و دامپزشکی را از بخش‌های زیرساختی دانست.

وی گفت: در شرایطی که کیش در بحث محیط‌زیست باید شاخص کل کشور باشد در حداقل امکانات هم، کمبود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: هویت کیش به میزان رعایت معیار‌های زیست‌محیطی، بهداشت و امنیت قضایی وابسته است و آنجا که “سلامت” مطرح هست، جزیره کیش باید نمونه و کامل باشد.

آهنگران با بیان این مطلب که هر طرح و قراردادی برای اجرا باید پیوست محیط‌زیست و فرهنگی_اجتماعی داشته باشد، افزود: تاکید دبیرشورای عالی مناطق آزاد بر مباحث اینچنین نیز می‌تواند نویدبخش جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی در آینده‌ی مناطق آزاد باشد.

وی برای آموزش، جایگاه ویژه‌ای قائل شد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه‌های اینچنین باید از دوران کودکی آغاز شود.

آهنگران از برنامه‌ریزی شرایط و امکاناتی برای تامین خودرو‌های موردنیاز بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: با توجه به دیدگاه‌های ایجادشده در دبیرخانه مناطق آزاد کشور، یکسان‌سازی شرایط استخدامی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رویکرد گردشگری جزیره و بازدید و حضور سالیانه دو میلیون گردشگر در کیش، افزود: همان‌طور که تامین امنیت فیزیکی مسافرین، اهمیت دارد، امنیت حوزه‌های دیگر نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

سعید پورعلی ضمن ابراز تاسف از کمبود‌های امکانات در بخش‌های مختلف، ادامه داد: خودرو‌های بیشتر مجموعه‌هایی که به آن نیاز داشتند، چه در حوزه‌های اجرایی و چه تفویض‌شده جمع‌آوری شد و این مشکل گریبانگیر بسیاری از مجموعه‌ها شده است.

پورعلی تصریح کرد: هزینه‌هایی که بابت نبود امکانات بدان دچار می‌شویم اصلا با هزینه‌های جاری امکاناتی که سلب شده‌اند، قابل مقایسه نیست.

وی همچنین بر تمرکز بر ساختار‌های محیط‌زیست تاکید کرد و گفت: در طرح جامع، برای محیط‌زیست، بخش مدیریت در نظر گرفته و تدوین شده است گرچه تاکنون توجه کمی به این حوزه و فرهنگ‌سازی شده است؛ و ارزیابی تسهیلات امور زیستی و اجتماعی گرچه از مصوبات قانونی برخوردار است، اما اعمال نمی‌شود و اجرایی شدن آن باید در شیوه‌نامه‌ها قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان از تشکیل شورای محیط زیست در یک سال و نیم گذشته خبر داد و افزود: این شورا مانند شورا‌های تامین و اداری، باید مورد اهمیت ویژه قرار بگیرد و از آنجایی که در آینده‌ی جزیره نقش موثر دارد باید جدی گرفته شود.

پورعلی در پایان بر لزوم تحول در حوزه‌های محیط‌زیست و دامپزشکی تاکید کرد و با اشاره به تصویب شیوه‌نامه حضور سازمان‌های غیردولتی بر استفاده از ظرفیت NJO‌ ها تاکید کرد و افزود: از حساسیت افکار عمومی نسبت به حوزه‌های زیست‌محیطی و امنیت قضایی و مطالبات اجتماعی متعاقب آن باید در جهت فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم حسن‌استفاده و بهره‌برداری کرد.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (41) اداره محیط زیست کیش (94) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (48) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (74) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (59) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (36) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (111) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (96) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (31)
رفتن به ابتدای صفحه