امروز: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صدای ‌کیشوندان ، تحلیل و بررسی رویدادها و اخبار جزیره زیبای کیش

باعث ۴۰ درصد تصادفات جزیره کیش موتورهای شارژی هستند

اجتماعی , انتظامی , شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش , فرهنگی , فناوری تاریخ انتشار: 00/10/05 بدون نظر   2724 بازدید

اندازه فونت    
باعث ۴۰ درصد تصادفات جزیره کیش موتورهای شارژی هستند

باعث بیش از ۴۰ درصد تصادفات در جزیره موتورهای شارژی هستند

سرهنگ توانگر رئیس پلیس راهور کیش هم اکنون فقط ۵۰۰۰ پلاک ویژه موتورهای شارژی در کیش وجود دارد.

دولتخانه  کیش _ سرهنگ مهدی توانگر رئیس پلیس راهور کیش در گفتگو با خبرنگار نقد دولتخانه کیش گفت: طرح ساماندهی موتورهای شارژی که از سال ۹۴ در دست پیگیری و بررسی بود از هفدهم آذر در کشور آغاز شد و تاکنون ۲۹۰ دستگاه موتور شارژی موجود در کیش پلاک گذاری شدند.
وی گفت:٨٠ دستگاه موتور سیکلت که پلاک شهرهای دیگر را دارند و در کیش تردد می کنند نیز پلاک گذاری شدند.
رئیس پلیس راهور کیش با اشاره به ظرفیت محدود خیابان‌های کیش و اقلیم و میزان جمعیت جزیره گفت :نظارت بر واردات موتور های شارژی یکی از اساسی ترین اقدامات است.
وی افزود: از زمان آغاز اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی تمایل وارد کنندگان به ورود این وسیله نقلیه بسیار زیاد شده است و به تازگی نیز یک فروشگاه جدید برای عرضه موتور افتتاح شد.
سرهنگ توانگر گفت :با توجه به تردد ۱۹۵۰۰ خودرو در کیش باید تعداد موتورهای شارژی هم قانونمند و متناسب با خودروهای کیش باشد وی افزود :به ازای هر خودرو ۲۵ متر مربع پارکینگ و سطح معابر در نظر گرفته شده است و برای تردد موتور های شارژی نیز باید کار کارشناسی و دقیق انجام شود تا تعداد موتورها با جمعیت کیش متناسب باشد رئیس پلیس راهور کیش گفت: اعطای گواهینامه موتور شارژی هم به صورت مجازی است و متقاضیان پس از آموزش و حضور در دوره های آموزشی مجازی می توانند گواهینامه دریافت کنند سرهنگ توانگر با اشاره به آمار ۴۰ درصدی تصادفات کیش که به علت تردد موتور های شارژی است گفت در ۲۰ درصد تصادفات راکبان موتورهای شارژی مقصر هستند و در ۴۰ درصد تصادفات کیش یک طرف سانحه را کبان موتور های شارژی هستند.
وی آموزش را مهمترین راهکار حفظ فرهنگ بالای ترافیکی در کیش خواند و گفت: پلیس راهور سه شنبه هر هفته به ٣٠ نفر از رانندگان قانونمند کیش گل و هدیه اعطا می‌کند تا از احترام به قانون حمایت و از رانندگان متعهد قدردانی کند وی گفت :دوره های آموزشی با حضور شخصیت‌های عروسکی برای کودکان نیز برگزار می‌شود.
رئیس پلیس راهور کیش از استقبال مطلوب راکبان موتور های شارژی برای پلاک‌گذاری خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۵ به محل پلاک‌گذاری مراجعه کنند.
وی در خصوص نظم دهی بیشتر به تردد موتور سواران گفت :جلسه‌ای با حضور اعضای شورای ترافیک تشکیل می‌شود تا مسیر های مشخصی برای راکبان موتور در معابر عمومی و قوانین واردات موتورهای شارژی در نظر گرفته شود.
وی گفت: در تصادفات رانندگی علاوه بر پلیس نهادهای امدادی درمانی و خدماتی درگیر می شوند و وقت و هزینه زیادی صرف می شود که بهتر است با رعایت مقررات و احترام به قانون جلوی این هزینه ها گرفته شود.
سرهنگ مهدی توانگر در خصوص تردد موتورهای شارژی در مسیر دوچرخه سواری هم گفت: این اقدام تخلف است و ماموران اجرائیات شرکت عمران آب و خدمات این موتور ها را توقیف و با دستور مرجع قضایی یک ماه در پارکینگ متوقف میکند.
وی در خصوص بهسازی معابر و اصلاح تابلوهای راهنمایی و رانندگی هم گفت: پل‌های عابرپیاده باید بهسازی شود تا عابران بتوانند از آنها استفاده کنند این موضوع در شورای ترافیک بررسی خواهد شد.
رئیس پلیس راهور گفت: حق تقدم در رانندگی ابتدا با عابر سپس دو چرخه بعد موتورسوار و در آخر با خودرو است رانندگان به این اصل مهم توجه کنند سرهنگ توانگر در پایان از شرکت‌های بیمه خواست برای بیمه موتورهای شارژی با دارندگان این موتورها همکاری زیادی داشته باشند تا هزینه‌ها به شکل اقساط پرداخت شود و موتورهای شارژی دارای بیمه نامه شوند.

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سازمان منطقه آزاد کیش
برچسب‌ها
آموزش و پرورش کیش (69) احمد حسن زاده امام جمعه کیش (45) اداره آموزش و پرورش کیش (42) اداره محیط زیست کیش (96) بیمارستان کیش (137) جزیره کیش (53) جعفر آهنگران (30) حجت الله عبدالملکی (51) دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (29) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد (35) دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی (49) دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (32) دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور (75) دکتر رضانیا (54) دکتر رضانیا رئیس بهداشت (75) رئیس پلیس راهور کیش (30) رحیم سرهنگی (60) سازمان منطقه آزاد کیش (184) ستاد پیشگیری از کرونا (83) سرهنگ توانگر (37) سرهنگ علی اصغر جمالی (59) سعید محمد (42) سعید پورزادی (39) شرکت آب عمران خدمات شهری کیش (39) شرکت آب عمران و خدمات شهری کیش (75) شرکت آب و برق کیش (30) شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش (94) شرکت عمران ، آب و خدمات شهری کیش (36) شورای سلامت کیش (125) عزت الله محمدی (50) غلامحسین مظفری (49) فرماندهی انتظامی ناحیه کیش (33) فرماندهی انتظامی کیش (122) محمد رضا نوایی لواسانی (33) مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش (115) مرکز بهداشت و توسعه سلامت کیش (98) مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش (40) معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش (45) معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش (97) معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش (57) معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش (80) مهدی کشاورز (48) هواپیمایی کیش ایر (88) پلیس راهور کیش (55) پلیس فتا (32)
رفتن به ابتدای صفحه